Hjælp søges til nedenstående hånd. Read på Villain (The_Remover) er SLA (VP$IP = 42%). Han har flere gange slow-played gode hænder post-flop.
$200 NL Texas Hold"em - Tuesday, August 16, 19:44:54 EDT 2005
Table Table 48782 (6 max) (Real Money)
Seat 5 is the button
Total number of players : 5
Seat 1: The_Remover ( $872.10 )
Seat 3: GeorgeLoser ( $669.03 )
Seat 4: LaCrevette ( $219.70 )
Seat 5: watermagic ( $118.10 )
Seat 6: Akanem ( $117.80 )
Akanem posts small blind [$1].
The_Remover posts big blind [$2].
** Dealing down cards **
Dealt to GeorgeLoser [ As Ac ]
GeorgeLoser raises [$7].
LaCrevette calls [$7].
watermagic folds.
Akanem folds.
The_Remover raises [$21].
Hvad så nu? Re-reraise til $80 eller call?
Af en eller anden årsag valgte jeg bare at calle her. Jeg har position på ham og "slowplayer" mine esser.
GeorgeLoser calls [$16].
LaCrevette folds.
Potten er nu på $52.
** Dealing Flop ** [ 7c, 7d, 5c ]
The_Remover checks.
Jeg sender et probe bet på 1/2 pot afsted:
GeorgeLoser bets [$25].
The_Remover raises [$60].
Hmm, hvad så nu? Call eller re-raise?
Jeg vælger at calle. Bagefter har jeg nu fortrudt jeg ikke sendte et stort raise afsted: han kan jo kun have 77, 7x eller 55 der slår mig -- og disse tre hænder må siges at være ret usandsynlige.
GeorgeLoser calls [$35].
Potten er nu $172.
** Dealing Turn ** [ 3c ]
Ups, nu kom flush-kortet...
The_Remover checks.
Bet eller check?
GeorgeLoser checks.
** Dealing River ** [ Qh ]
The_Remover bets [$50].
Aha, nu kommer han ud af busken (eller også forsøger han at stjæle potten)
Call eller raise? Jeg kan vel næppe folde her...
GeorgeLoser calls [$50].
Kommentarer? Bagefter synes jeg faktisk at jeg spillede den meget ringe. Måske var jeg bange for at tabte min stack da han jo har mig dækket. Omvendt ville det også være fint at doble op.
Jørn
AA - NL200 6max
Preflop - jeg ville reraise til ca. 60$, men callet kan bestemt forsvares.
Men i så fald SKAL du reraise ham på floppet - du ved slet ikke hvor du står på turn. Han vil gerne spille, og du må forvente at du har ham slået her. Mit gæt er et overpar, men hvis han kan finde på at reraise med PP ude af position preflop, skal du finde ud af om du er slået på dette tidspunkt.
Turn ville jeg også checke, et checkraise ville ikke være rar her, og du får et gratis træk til nut flush.
River er svær, da du ikke ved meget om ham pga. floppet - hvis du havde reraiset ham på flop, og han havde callet, er chancen for et overpar stor, og damen er dermed også lidt skræmmende.
Fold er udelukket, og jeg hælder lidt til et raise, men er i tvivl om du bliver kaldet af hænder du slår (KK, måske JJ / TT) - så derfor ville jeg nok også checke den, da hans lille bet ikke virker som et bluff.
Hvordan ser villain dig, hvordan har du spillet? Hvilke hænder har villain åbnet med, og hvad er hans profil? Laggy, tightie etc?
Jeg kan godt lide at pushe floppet, men det kræver at du har spillet rimelig loose, og at folk har set dig lave moves.
Preflop call med AA er fint, især hvis villain har relativt høje åbningsstandarder. Men ingen grund til at sende brevduer om din hånd.
- Kripke
Før flop: re-raise
Efter flop: re-raise
Umiddelbart vil jeg sætte ham på AK, KK el. JJ. Tror ikke han har flushen, da han så ville bette på turn idet han ellers giver dig et gratis kort til evt. at ramme hus. Det ser mere ud som om han er bange for du har ramt flushen, bl.a. ud fra dit probe/blocking bet efter floppet.
Hvis han slowplayer som du siger, giver hans bets og raises ingen mening i denne hånd. Jeg er ret sikker på du er foran hele vejen.
Turn: bet
River: raise
/LeChok
Jeg tror du har ham slået, medmindre han sidder med QQ.
I min mening spiller du din hånd alt alt alt alt for passivt. Du har et overpair, din hånd er skrøbelig, bet dog ud i den, hellere vinde en lille pot end tabe en stor, ik"? :-)
Preflop er fint. Jeg havde nok reraiset floppet. Det er svært for ham at lægge KK-JJ her og AK er usandsynlig når du sidder med AA. Jeg har spillet en del med The_Remover og jeg tror ikke du skal være så bange for 7x her. Den fælde du laver ved at calle preflop går netop ud på at fange ham på flop eller turn. Og med sådan et flop er det en perfekt chance for at lukke fælden.
Faktisk skal du næsten altid forsøge at få hele hans stak når han reraiser dig og du sidder med AA - det kan meget ofte lade sig gøre.
/pius
Mange tak for kommentarerne!
Afslutningvis kan jeg nævne at han sad med med KK, og jeg ærgrede mig gul og grøn over at jeg ikke havde spillet mere aggresivt -- jeg havde formentlig kunne vinde en stor del af hans stack.
Jørn
kan godt lide du nøjes med at calle hans reraise (preflop) - boardet falder så idealt for dig da du umiddelbart må sætte ham på KK, måske QQ da han reraiser dig preflop. Især efter hans checkraise flop indekerer endnu mere at han har et stærkt overpair.
Da han check raiser dig flop, ville jeg tænke over det længe og give ham et stort reraise igen. Caller han er det push turn - reraiser han er det all in auto.
Da du ikke vælger det, får du 2x scare cards - og så alligevel ville jeg ikke være bange for flushen. River derimod er en Q som kunne have givet ham huset og ville putte mig i calling mode som du også gør.
Alt i alt lidt mere aggresiv på floppet :)
Claus