prøvede lige en cash session på ongame, hvor jeg ik normalt holder til. har kun siddet ved bordet i ca. 10 hænder, så pretty readless. dog bli'r der limpet en hel del preflop og bordet virker derfor forholdsvist donket.
Texas Hold'em $1-$2 NL (5 max) (real money), hand #P4-88126695-1606
Table Luanda, 5 Feb 2009 8:53 PM
Seat 3: defbond38 ($58.20 in chips)
Seat 5: Iso_Valas ($93.60 in chips) <-- villain
Seat 6: HERO [ A♥,A♦ ] ($100 in chips)
Seat 7: INKCOM1 ($221.05 in chips)
Seat 8: Donkrush ($100.45 in chips)
ANTES/BLINDS
Iso_Valas posts blind ($0.50), HERO posts blind ($1).
PRE-FLOP
INKCOM1 calls $1, Donkrush folds, defbond38 calls $1, Iso_Valas calls $0.50, HERO bets $5, INKCOM1 folds, defbond38 calls $5, Iso_Valas calls $5.
FLOP [board cards 8♦,9♦,7♣
Iso_Valas checks, HERO bets $17.50, defbond38 folds, Iso_Valas bets $40, HERO ???
call is obv. not an option but..?
AA på drawy flop NL100
Jo for pokker. Du har allerede smidt 25BB ud i potten, så for at komme til midten med skal du i snit være god 37,5% af gangene, hvilket du burde være.
@ Jensen han skal da være god 75 procent af gangene her ikke?
Jensen får de 37,5% ved at sige 75/200*100 (tror jeg?) Jeg er ikke 100% på om det er rigtigt eller om han skal være god 60% af gangene (75/125*100)?
Mat sux haha så ved ikke hvilken der er rigtig.
Edit: Ovenstående er med 100bb stacks hvilket de ikke helt har men anyway
Jensen er spot on under antagelse af at villain aldrig folder.
@Tyren
Bare hold dig til dit første regnestykke :)
Meh, synes ikke det er sjovt. Jeg har for alvor overvejet præcis i de her spots om ikke det kan lade sig gøre at betfolde AA. Fair nok man har 25BB inde, men jeg vil tro vi vinder meget marginalt på at få det ind i længden 3 vejs, men mest af alt, er det høj høj varians til bankrollen. Betfold giver betydeligt mindre af den slags :)
(Og igen ved jeg så ikke om jeg selv kan finde ud af at betfolde)
CR er så ofte draws, at du nok aldrig kommer væk her. Der er selvfølgelig også en masse 2 pars og et par straights, men der er ikke noget at gøre. Som spillet jam.
Hvis du ikke bryder dig om disse spots, så pot-control og se turn an.
Det er pissesvært at finde "den gyldne middelvej" med hvornår man skal beskytte sin hånd, og hvornår man skal pot-controlle i disse spots og in the end it all comes down to your gut-feel, når du er readless.
Fold er ikke dårligt, jam er ikke skidt. It depends.
MVH Skod
Mod en der sidder med mindre end 100bb skubber jeg altid fordi han netop ikke sidder med fuldt buyin, og desuden sikkert ikke er så god så.
½klamt spot, da det både kan være draws, sets, og to par du er oppe imod, jeg endte dog med at skubbe, da jeg ikke havde den store fidus til villain (de fleste på bordet virkede som beskrevet 1donkede i deres spil) - og villain ender med at folde til sine ellers super lækre odds. Så meget underligt spil af ham egentlig.