Er lidt i tvivl om denne her.
NL200, 6-handed. Effektive stacks 200$.
Hero får A♣ A♦
Villain, fornuftig regular på Ladbrokes, åbner i CO for 8$. Har ikke bemærket noget tricky spil fra ham tidligere. Har ikke stats.
Hero, har spillet TAG og kun meget sjældent reraiset, siger 30$ total.
Villain caller.
Flop J♥ J♠ 2♥ --- pot 61$
Hero bet....?
Ja, hvor meget stikker jeg ud, og hvad er planen hvis villain raiser/caller?
AA på JJ2 flop, NL200.
Stik helt helt std ud, og tag den derfra.
45-50 stykker ser fint ud.
Hvis du meget sjældent reraiser, og han er fornuftig vil jo tro hans range meget sjældent indeholder en J, udover JJ, da vi må formode han meget ofte har et pp, eller noget AK, måske AQ...
~$40.
Call shove, eller raise selv allin. Hvis han caller shover du alle turns.
@Jungleras
..."og tag den derfra"
Det var ikke lige det svar jeg ledte efter. Der er pga. stacks så få muligheder for spillets udvikling at det kun er 4 scenarier:
-Villain fold
-Villain call
-Villain click
-Villain push
Så er spørgsmålet om det i nogle af disse tilfælde kan komme på tale at folde hånden. Og hvis ikke, om der er noget man kan gøre for at give villain en bedre chance for at komme i problemer med en dårligere hånd.
Jeg spillede som Xizor foreslog. Ville i de fleste tilfælde straks skyde 44$ på floppet, men tænkte halvandet sekundt længere end normalt og skød kun 40$ i et forsøg på at vise svaghed. Villain skubber jeg caller. Villain viste A♥ K♥ og rammer turn.
Anyway, jeg var god til at begynde med denne gang, men man kan jo slet ikke udelukke at nogle villains sidder med en J, og jeg var i tvivl om man ofte nok så dårligere hænder give action.
@drhoho
Efter et reraise med AA så går du broke på any flop: du har skabt en gunstig situation hvor der er $60 i potten og du har $170 i stakken. Hvis du better $40 og overhovedet overvejer at folde til et push så skal du ikke bette floppet (det giver jo ingen mening at bluffe med AA her).
Hvis villain sidder med 22 så har han begået en fejl preflop. Han taber i det lange løb på at kalde med 22, så det behøver vi ikke at tænke over.
Hvis villian har Jx, så tillykke til ham, men du kan aldrig folde her. Hvis villain raiser floppet så er hans range ret bredt og du kan aldrig sætte ham præcis på en J. Om det er profitabelt at kalde dit reraise med Jx hænder kommer lidt an på hvilke hænder du reraiser.
Jeg tror du er lidt optimistisk hvis du tror at en ukendt villain kan se forskel på om du better $40 eller $44 på floppet (faktisk tror jeg ikke nogen villains vil kunne se forskel). De vil kunne se forskel på $10 og $70, men ikke $40 og $44.
Mod dygtige spillere som (måske) har et read på dig så er det rigtig god ide at afvige fra dit normale betting pattern en gang i mellem fordi de så ikke ved hvad de skal gøre --- og hvis de skal til at tænke så kan de begå en fejl.
Jørn