AA på nl100. spillet korrekt??

#1| 0

Hej alle. Har kigget meget på pokernet og er imponeret over de gode svar der gives herinde. Dette er mit første indlæg her, så ret mig endelig hvis jeg skal gøre noget anderledes næste gang.

Jeg sad en sen aften og spille på scandic, da jeg fik et par raketter på hånden. jeg er bare meget i tvivl om jeg spillede hånden korrekt. Håber i vil komme med gode råd her.

Der er ingen reads på modstanderne.

Bord 'FUNKZZZZ's HE': $1-$1 No Limit HE (Real)
Plads 1: HELT ($131,55 i chips)
Plads 3: Peura1 ($70,70 i chips)
Plads 4: DarthK ($104 i chips)
Plads 6: -Kimbe- ($236,70 i chips) (på knappen)
Plads 7: FUNKZZZZ ($79,75 i chips)
Plads 8: reynes ($109,40 i chips)
Plads 9: takarunkkari ($98,65 i chips)
*** Blind Bet-runde *** :
FUNKZZZZ : Sæt Blind ($0,50)
reynes : Sæt Blind ($1)
Uddelt til HELT: Es
Uddelt til HELT: Er
*** Pre-Flop *** :
takarunkkari : Satse ($4)
HELT : Forhøje ($7)
Peura1 : Passe
DarthK : Passe
-Kimbe- : Gå med ($7)
FUNKZZZZ : Passe
reynes : Passe
takarunkkari : Gå med ($3)
*** Flop *** : 10k 3r 7r
takarunkkari : Checke
HELT : Satse ($14)
-Kimbe- : Gå med ($14)
takarunkkari : Passe
*** Turn *** : [ 10k 3r 7r ] 8s
HELT : Satse ($30)
-Kimbe- : Gå med ($30)
*** River *** : [ 10k 3r 7r 8s ] 6r
HELT : Satse ($80,55)
HELT : All In ($80,55)
-Kimbe- : Gå med ($80,55)
Pot: $268,60 | Gebyr: $3

26-07-2007 15:11 #2| 0

For det første få smidt nogle farvekoder ind, det er rimelig uoverskueligt.

Giv den meget mere PF, mindst 14-16$.

som spillet post-flop er det fint nok, du holder dig til pot-size, og det er bare ærgeligt han rammer river.

26-07-2007 15:13 #4| 0

Hey, velkommen til, lidt hjælp som du efterspørger. Hvis du vil gøre andre læsere en tjeneste så laver du farvekoder, det gør du ved at skrive eks. 10 (og alt efter hvad kulør skriver du c,s,d,h) i en [ ] så ser der sådan ud 10 10 10 10 så er det nemmest for alle og se.. :-)

edit jeg er sku for langsom..

26-07-2007 15:13 #3| 0

Farvekoder:

www.pokernet.dk/forum/forumFAQ.asp

Som betfolder siger, skal den have noget mere preflop.

EDIT: Velkommen til forresten :-)

26-07-2007 15:19 #5| 0

Ikke optimalt med clickraiset pre, sig istedet 12-13 stykker.

26-07-2007 15:20 #6| 0

@03b16hag

Husk også, næste gang, at poste i den rigtige kategori: Analyse NL/PL

Så har du større chance for, at de rigtige personer ser indlægget og dermed får flere brugbare kommentarer.

26-07-2007 15:24 #7| 0

Hejsa og velkommen.

Preflop: Som de andre siger skal den have meget mere gas - det clickrais holder ikke. Raise til ca 14 stykker.

Flop. Godt, den skal bare have fuld skrue da der er flushtræk derude.

Turn: Fint igen, beskyt dit høje par.

River. Nu har villian kaldt næsten fuldt pot bet både på flop og turn og der kommer nu et scarecard der completer flushen.

Jeg checker 100% her, tildels for at holde potten nede og tildels fordi flushen completer.

Ik helt sikker på hvilken hånd villian har, virker som en JJ/QQ der ikke ved om han er bedst flop og turn? Nogle gange er folk donket nok til at have kaldt dig ned med 2 ruder og har dermed flush nu.

Anyway jeg checker river og afventer hans udspil. Siger han rest må vi tænkeboks. (Vil nok calle ham hvis det er første gang jeg spiller mod ham for at få info - om han virkelig fisker eller om han slowspiller set etc)

26-07-2007 16:03 #8| 0

Velkommen

14 prf, prob kun 1 caller. så 24-25 stykker flop, og 50 turn rest river.

27-07-2007 13:28 #9| 0

Takker tusinde gange for den særdeles brugbare hjælp herinde. PN og dets brugere hjælper virkelig en relativ ny spiller som mig.

Skal nok huske farvekoderne næste gang

Jeg kan i øvrigt fortælle han havde 76 off!

27-07-2007 14:04 #10| 0

Det er modigt kaldet af manden, men jeg fristes mere til at sige at det er dumt.

27-07-2007 16:25 #11| 0

Hej og velkommen til :-)

At clickrasie AA (KK) preflop og endda ude af position er en kæmpe fejl, som du skal lægge fra dig med det samme.

Modstanderne skal calle 3$ for at vinde dine 131$ plus evt hvad andre smider i.
Det gør det utroligt profitablet og nemt for dine modstandere at calle med alle par og suited connectors, da i jo får bygget en stor pot, og du giver hele din stack væk, de gange du er slået.

Jeg ville aldrig komme til floppet på den måde, så lidt svært at sige hvad der er bedst her, da dine modstandere kan have så mange forskellige hænder.
Men 2/3 potbet må være på sin plads, og når du bliver callet der, så er den allerede gal, for du vil ofte være bagud her.

Kan godt være du er bange for at reraise ordentligt preflp og "kun" vinde 5,5$ men ved at clicke pre bliver alternativet ofte at du mister 130bb i stedet, og så er valget ikke svært.
Tænk også på at du stort set aldrig vil vinde 100bb fra en modstander, når du clicker AA pre og ikke improver.
Dine tab med AA bliver altså meget større end dine gevinster. Du skal få dine modstandere til at lave fejl, ikke lave dem selv.

Og ja jeg ved godt villain var super donket her og bagud, men oftest vil du være bagud allerede da turn udspiller sig, og du der smider mere end rigeligt for at betale et par callet pre alene for set-værdi fyrsteligt af.

27-07-2007 17:10 #12| 0

Det alle siger: Raise rigtigt preflop, til ca. 14$. Aldrig, aldrig clickraise i cashgame.

Bettet på floppet var nogenlunde i forhold til puljen, dog med et muligt farvetræk kan man bette lidt tættere på pot.

Kun at bette halv pot på turn er lidt i underkanten, det er svært ikke at give implied odds hvis nogen rammer flush på river. husk på at hvis han rammer flush og bare får dig til at betale 20$ på river, så har han positiv EV til det. Med 60$ i puljen bet minimum 45$.

Og på river: Når flushen rammer, og der iøvrigt er fire til en straigth på bordet, må du være parat til at folde ét par. Hvis du havde bettet stærk tidligere havde du nok været potcommitted, men med 80$ tilbage i NL100 vinder du bare ikke ofte nok. Check og fold til et stort bet.

27-07-2007 17:20 #13| 0

hmme farvekoder 10

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar