AA sent i 12,5k. GTD. Tourchefer, linjetjek.

#1| 0

Hey,

Spillet er 12,5k. GTD på boss. Vi er 40ish tilbage af 200 startende og der er penge til top20. Hero har kort forinden doblet med AA til 18k.ish, men ligger stadig en smule under avg. som er 22k.ish.

Der er ingen nævneværdige reads eller dynamik, på pågældende Villians, der begge har Hero dækket.

Hånden: blinds: 400/800 - med en lille ante

Hero klikker AA utg (klikker ikke fordi det er AA, sådan spiller jeg alle spilbare handsker fra utg) til 1600, en MP'er betaler og det gør BB også.

Flop: Q J 10 rainbow --> pot ca. 5k

Da der bliver checket om til Hero er en kammerat og jeg meget i tvivl om linjen. Byder vi - og i givet fald hvor meget?
Hvad gør vi til et evt. nakkedrag på flop? Og hvis vi byder f.eks. lidt over halv pot, er vi så ikke comittet på en blank turn?

Desusden, hvis vi byder; Hvad gør vi så på disse turns?

- Q

- A

- 9

Håber I vil komme med lidt feedback. Sig til hvis I skal bruge flere oplysninger. Godmorgen :-)

16-05-2011 10:04 #2| 0

Stats på dig selv og villains?

16-05-2011 10:06 #3| 0

Bruger ikke stats. Det er 2. hånd i like 2 timer jeg spiller. Ikke fordi jeg er en nit, har bare ikke fået NOGET at arbejde med. Villian er unknown.

16-05-2011 10:39 #4| 0

Hvad er stacksizes på de 2 villains?
Potten på være på ca. 5,5k og du har ca. 16,4k bag right?

Jeg skyder nok lige omkring 3k ud og betaler et shove fra en af de 2 villains. Det er meget almideligt at se hænder som KQ, KJ, AQ etc. komme over toppen på det flop. Samtidig er vi ikke håbløst crushed af 2-pars kombinationerne.
Jeg tror meget sjældent at vi ser et call fra villains pga. stacksizes, hvis vi byder ud på floppet, medmindre vi er løbet ind i AK (hvilket vi nok sjældent er, da villain i så fald nok var kommet over toppen pre)

Lad os sige at vi får et kald, og ser de 3 turns mod 1 villain. Har vi skudt lige omkring 3k ud på floppet vil potten i så fald ramme ca. 11,5k og vi har ca. 13,4k bag. Her er jeg muligvis en nit, men jeg check-folder på både en Q og en 9'er. Esset checker jeg nok bare, og står i lidt af en meeh spot hvis villain byder.

Pænt trælst flop.

16-05-2011 19:55 #5| 0

Ærgerligt flop, den rammer formentlig Villains range rimelig hårdt.

Jeg railede lidt i $2100 Scoopen igår, og der fik Mement_Mori AA UTG og clickede, fik et call af Sasuke, floppet var KQT og Mement_Mori stackede af til AJ. Den minder faktisk rigtig meget om den her hånd, det er imo sindssygt svært at spille AA i sådan et spot, og der er vel ikke rigtig nogen linje der er "rigtig", man kan argumentere for alle linjer faktisk.

Selvom det stinker så ville jeg nok checke bagved og revurdere turn, men der er egentlig ikke noget kort udover en K der kan hjælpe dig, og selv hvis den kommer er det formentlig blot en split pot.

16-05-2011 20:20 #6| 0

Villains ranges der spiller tilbage på et bet må indeholde, pair+str8 draws, 2 par og 89s

Hvis villains er sane, folder de k9 og raiser tt-qq og ak pre.

Så spørgsmålet er, hvor meget af rangen der er 89 og 2 par, og hvor meget der er kj, kq, kt, t9...

Umiddelbart vil jeg mene, at der er flere combos hvor du er foran end hvor du er bagud, så jeg better ca. 4k (relativt højt) på floppet, og skyder alle blanke turns. Derudover shover jeg indover et raise eller shove fra villians...

Hvis der kommer en 9'er på turn kommer hele dynamikken, strukturen, tableprecens etc. til at influere mit valg... Det bliver med andre ord beslutningskyllingen der tager den for mig...

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar