AA UTG, 200$ NL, 6 handed

#1| 0

Jeg samler AA op i UTG. Jeg har vel et LAG image over de sidste 15-20 hænder, og jeg har 270$.

Jeg limper, og håber på et raise fra en af de andre, da SB har raiset 65-75% af hans hænder pre-flop.

Foldet til button, han better 10$, han har 250$, SB caller, han har 290$, BB caller, han har 185$. Action til mig, og jeg raiser til 50$.

Så, hvad siger i til det? Godt/skidt?

NB. jeg limper ikke normalt med AA(første gang i 1½ månede eller noget i den stil), jeg limper kun fordi SB havde raiset så meget preflop.

11-02-2006 13:14 #2| 0

Raise til 80- du har position så få lidt flere penge i potten preflop

11-02-2006 13:21 #3| 0

du skriver ikke hvad blinds er...men hvis BB er 2 $ så ligger der ca 37 $ når action er hos dig....så vælger du at raise til 50 $...altså et raise på 40 i en pot på 47.

Løsning 1: Jeg går all-in i stedet! du har ikke position på den første PF-raiser og afhængig af hvor mange, der caller vil enhvers næste move være et all-in (for value eller bluff?), og din beslutning bliver svær! du ved at du er foran PF og du har opnået hvad du ville med dit limp, nemlig 30 $ ekstra! hvis der er en der har kort til et call, vil du føre stort!

Løsning 2: fortsæt limpet og call! kig floppet an og prøv rakketterne af mod de tre PF-callers...slip ud hvis du lugter fare og så har du sparet en masse penge!

Jeg kan bedst li" nr 1! jeg er stor fan af overbettet i sådan en situation! Raketterne er fede PF, men du har ikke nødvendigvis lyst til at se et flop med en stor pot og tre callers!!
det jeg mener er, at du med dit bet risikerer ikke at smide nogen ud, men "bare" bygge en stor pot! Den første til at calle er PF-raiseren...caller han får en eller begge af de andre pludselig 3 eller 4 til 1 på et call!

11-02-2006 15:11 #4| 0

To ord: Det stinker.

For det første så definere det din hånd alt for godt over for de andre på bordet.

Du er UTG og LAG, udnyt det og raise first in. Ja AA er en favorit, men i en 3-4 vejs pot er den ikke en favorit mod bordet.

Du raiser alt for lidt. Jeg er godt klar over at et større raise definere din hånd endnu mere over for de andre, men du risikere at skulle spille AA i en 4 vejs pot.

Det ligner du er ved at trappe dig selv med AA her.

Lad mig gætte: 3 callede, og du kunne ikke slippe væk - og tabte til en eller anden latterlig hånd der ramte to par.

11-02-2006 15:19 #5| 0
OP

Poster reultatet senere...

11-02-2006 19:00 #6| 0

folk på det limit er så fjollet - de fatter ikke hvad du har.
Du skal bare all in, der er for mange med og sagtens slå den AK og QQ der caller dig, før det gør De - De fjolser. Desuden kan folk godt lide at gamble, dvs du får ikke et call fra en 77, hvis han ikke må få lov at calle en all-in.

(matematisk skal du bare have et call en ud af 20 før det er godt (10 op til 200)- og det får du)

11-02-2006 20:26 #7| 0
OP

Button og SB folded, BB gik all in og jeg havde et easy call. BB viste AK

11-02-2006 23:49 #8| 0

Synes det ser fint ud. En god variation, de fatter ganske givet ikke hvad der har ramt dem anyway.

12-02-2006 01:29 #9| 0

Jeg synes det er fint spil hele vejen igennem, det er hel sikkert en smagssag, men med aggressor på button sidder den lige i skabet efter min smag

12-02-2006 02:14 #10| 0

Du må da godt nok spille i donkey land.

All-in med Ah Kh - Selv short handed er det da noget af et donkey move.

Ja meget kan man sige om WPT / EPT etc. Men de har gjort underværker for NL cash games.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar