AA UTG, møder allin på river? NL200

#1| 0

Har siddet ved bordet i en times tid, og villain virker er rimelig standard, dog med et par flaws. Desuden er jeg ret sikker på at han er regular. Har ikke set ham i nogle store pots, eller være out of line.

vil ikke skrive hvad jeg selv mener om hånden, det vil jeg lade jer om :)

$200 NL Texas Hold'em
Seat 6 is the button
Total number of players : 10
Seat 1: KingAcid ( $298.55 )
Seat 4: Guesstalot ( $386.78 )
Seat 6: thegosu ( $159.75 )
Seat 8: chranofsky ( $374.01 )
Seat 9: danish187 ( $305.13 )
Seat 5: Monti666 ( $221.85 )
Seat 7: Eclipse3000 ( $97 )
Seat 2: IdiTy ( $114.25 )
Seat 3: greybutgreat ( $184.10 )
Seat 10: Vessnna ( $142.60 )
Eclipse3000 posts small blind [$1].
chranofsky posts big blind [$2].
** Dealing down cards **

Dealt to danish187 [ A A ]

danish187 raises [$8]
Vessnna folds
KingAcid calls [$8]
IdiTy folds
greybutgreat folds
Guesstalot calls [$8]
Monti666 folds
thegosu folds
Eclipse3000 folds
chranofsky folds
** Dealing Flop ** [ 7, 8, 5 ] POT: $27

danish187 bets [$20]
KingAcid calls [$20]
Guesstalot folds

** Dealing Turn ** [ 2 ] POT: $67

danish187 bets [$29]
KingAcid raises [$58]
danish187 calls [$29]

** Dealing River ** [ 5 ] POT: 183$

danish187 checks
KingAcid is all-In [$212.55]
danish187: ffs

29-12-2006 13:37 #2| 0

Easy laydown!

29-12-2006 13:39 #3| 0

hvorfor, og hvad sætter du villain på?

29-12-2006 14:04 #4| 0

Mit bud er at han har 88... Det kunne for mig godt se ud som om at hans call på flop og derefter raise på turn, skyldes at der nu ligger 2 forskellige flush muligheder på bordet og han derfor gerne vil beskytte sin hånd.

Tror nok jeg havde lagt lidt mere pf...

29-12-2006 14:05 #5| 0

preflop?

det vil jeg da mene er ret standard. men ellers tak for kommentaren. er enig i at det ligner et set med et click på turn.

skal desuden lige siges at mit image på bordet er ret loose

29-12-2006 14:10 #6| 0

ja må være et fold, du har ikke investeret ret meget i puljen og tjaee det er noget af et bet... Når det så er sagt, så forstår jeg heller ikke dit call på turn, hæv igennem og find ud af hvor du står og så lig dig til et all in...

29-12-2006 14:11 #7| 0

Hvad laver du med dit sygeligt lave bet på turn? Fold endvidere når han clicker.

Mickey

29-12-2006 14:13 #8| 0

PF: Mit foretrukne raise her er nok ca. 6BB - 4BB er sikkert også fint, men giver flere situationer hvor du SKAL kunne lægge dig - ellers giver du simpelthen for gode implied odds til alt for mange typer hænder - næsten any two.

Flop: For en standard regular er hans call her vel temmeligt stærkt - for mig selv ville call i position her enten være float eller (hyppigst) trap med set. Stærk standardspiller raiser overpar 99-KK her ville jeg mene !? Du giver ham ikke odds til farvetræk - og specielt hvis du har vist dig som stærk spiller, kan han vel næppe regne med at få implied betaling for en flush. Kombi af float og farvetræk muligt.

Turn: Med de reads du har ville jeg sige at click-raise't på turn er mega giftigt... Udelukker farvetræk og et float skal raise mere... Jeg er tæt på at folde her faktisk (men caller nok - kedelig præcedens at folde til så små raises...)

River: Easy fold (som DTM).

PS: Kunne hjælpe med lidt tekst om dit eget spil - generelt og sessionen indtil nu.

29-12-2006 14:14 #9| 0

Ja jeg havde nok skudt et par bb's mere fra den position... Men uanset hvad, havde det ikke ændret meget ved denne hånd - måske havde du kun haft en caller (hvilket jeg jo godt kan lide), men nr. 2 caller smuttede jo hurtigt igen, så...

29-12-2006 14:20 #10| 0

@GeniousOTR
Jeg skyder mere PF for at reducere villains odds - ikke for at få dem til at folde (!!) - alle der betaler billetten er skam mere end velkomne :o)

29-12-2006 14:24 #11| 0

generelt om sessionen er at jeg har spillet lidt for mange hænder.

smidt mange hænder til raises på turn eller river.

ang. hånden så ja, den skulle have noget mere saft, det kan jeg se nu.

ang. click på turn: gør mange overpar ikke det? og hvorfor stikker villian ikke et alm. valuebet på fx. 80-100 dollars ud på river, hvis han har mig slået?

29-12-2006 14:28 #12| 0

"for mig selv ville call i position her enten være float eller (hyppigst) trap med set."

Så hvis du havde floppet et set her, så flatcaller du floppet?

Sorry, men det er sq for håbløst - Ca halvdelen af decket er kort der enten ødelægger vores action, eller giver Villain en bedre hånd. Et check med set her er imo pivelendigt.

"Jeg skyder mere PF for at reducere villains odds"

Uhm.....Det lyder som om du raiser udfra hvilken hånd du har, og ikke andre ting som limpers før dig, position, stacks etc.

4-5xbb er std. når man åbner potten, 6 er i overkanten imo. Du reducerer vel Villain's odds ved ikke at betale af når denne spiker en hånd der slår din.

Min linie havde været ens preflop og på floppet, jeg mener dit turn spil halter som en gal - med dit ultraweak bet (åben invitation til at folk skal drawe?) på turn, aner du ikke om han laver et move eller om han reelt har dig slået. Jeg skyder 50 på turn, og folder hvis han raiser. Hvis han flatcaller igen, check caller jeg på en blank river.

Mickey

29-12-2006 14:41 #13| 0

@mickey
"Så hvis du havde floppet et set her, så flatcaller du floppet?"
Nej - det siger jeg slet ikke - implikationen vender den anden vej. Du vil meget sjældent se mig flat-calle 20$ her, men hvis du gør så ... cappiche?

"Det lyder som om du raiser udfra hvilken hånd du har"
Ja det er korrekt og det er noget jeg godt ved jeg har at arbejde med.

"Du reducerer vel Villain's odds ved ikke at betale af når denne spiker en hånd der slår din."
Der er 2 komponenter i villains odds - pris (raise str.) og gevinst (bla. afh. af om du kan lægge) - men prisen er skam da vigtig.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar