ABC-NL50-100 Hvor weak må man være

#1| 0

Hey!

Hvor går grænsen for, hvor weak man kan tillade sig at være på NL50-100, når man forsøger at spille sit ABC og bare holde sig fra alt for fancy moves og marginale second barrels..

Jeg er begyndt at bygge en rulle op med 200$. Spiller SH og ligger på en 27/16/4 (wsd på 25 og w$d på 53 ) over ca 10K hænder. Syntes selv jeg har godt fat i ABC spillet med en ptBB på 13. Selvom min stil umiddelbart virker lidt loose, prøver jeg at spille solidt og begrænse mine swings..

Jeg prøver såvidt muligt at finde fisk/maniacs og holder mig fra alle multitabling regs, medmindre de løber ind i ordentlig knytter postflop..

Dog er jeg typen der raiser A6o fra utg+1, 44 fra MP eller K10 fra CO etc og blir selvfølgelig ofte callet af mange andre end dem jeg gerne vil spille imod. C-better any flop any villian(s) 9/10 og har også overskud på det over de 10k hænder.

Hvilke retningslinjer for turn kan man opstille såfremt ens cbet blir kaldt?

Checker næsten altid turn med henblik på fold til bet. Kan ik helt finde ud af om second barrel er profitablet på mit niveau, derfor kunne jeg godt tænke mig lidt debat om emnet.

Ligeledes 3bet pf. Raiser som sagt en del hænder pf og plejer at folde til rr. 4better kun med AA-KK og caller med QQ-99, AK, (sjælden gang AQ)

Jeg 3better også kun selv AA-99 og AK (sjælden gang AQ)

Er det for weak? Kan nogen give deres bud på hvad de mener at god ABC 3bet på NL50-100.

Husk at jeg prøver at begrænse mine swings og syntes ikke det er fedt at stacke af med AK pf:o)

Håber det er nogen der har nogle interessante bud....

26-03-2008 17:38 #2| 0

Stop med at raise så weak/dominerede holdings preflop i early pos. EDIT: På dette niveau

26-03-2008 18:32 #3| 0

a6o mucker jeg instant utg - også 6handed.
3 bet rangen bør vel være bredere hvis du fx. sidder i blinds.
eks.:
ATo i SB
knap raiser med fx. T9s
SB caller
flop J 6 2
du checker og knappen tager ofte potten med et c-bet.
tænkt eksempel, men realistisk.

26-03-2008 19:11 #4| 0

Stram voldsomt op på din pf raise vs. din pf call, de to tal skal meget tættere på hinanden, 20/16/4 vil være meget bedre.

Con bet en smule mindre på flop imo, læs ABs artikel i MPN om at 2. barrel, der er helt sikkert noget at hente også på disse limits.

26-03-2008 19:19 #5| 0

second barrels er det nye c-bet

27-03-2008 09:12 #6| 0

BUMP!

NhtyWp@

Du har ret.. Med et raise med en halv weak hånd, gør man næsten sit spil til et bluf, hvor man håber på at tage potten ned på floppet.. Kommer der er A og et call, er det en tammert af skulle spille..

Werder@

Leader du så floppet, hvis du blir kaldt af knappen?

Eskeman@

Ja må se at få strammet den røv lidt! Kan også godt se i PT at mange af mine winnings kommer i late pos, når jeg er firstin, så du har nok ret i at hvis man skal spille en pot, så vær selv den der raisede pf..

cbh@

Føj de secondbarrels kostede nogle dollars igår aftes. dog virkede ingen ting.. Er sku ik tilhænger af second barrels på så lavt niveau uden en backuphånd. Kan du gi en forklaring på, hvorfor man ikke bare burde opgive hånden, når en loose passive spiller caller et cbet. Jeg mener, mod en tam spiller, bør man vel kun bette for value på turn?!

28-03-2008 11:56 #7| 0

Bump..

28-03-2008 13:13 #8| 0

svenningsen: ja, hvis jeg har reraiset ham inden floppet, så klart ja.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar