Først advarsel: Læs ikke videre hvis du vil se filmen og ikke har set den før da jeg afslører handlingen:
Igår så jeg Burtons' "Abernes Planet" fra 2001 på TV2. Jeg har også set to af de 6 originalversioner. Problemet med den moderne udgave er slutningen. Jeg forstår det ikke!!!!
I denne version er Abernes Planet ikke Jorden, da denne planet har flere måner(vises i filmen på et tidspunkt). Men da han tager hjem i slutningen lander han helt afgjort på Jorden og idet rigtige år. Problemet er bare at General Thade her har et monument og alle dem der skulle være mennesker er aber. Han ender faktisk i helvede for ham.
Hvad er forklaringen?
Abernes planet årgang 2001 forklar?
Det er noget tid siden jeg har set den, men vil tro at det er fordi General Thade får repareret rumskibet og ankommet til jorden mange 1000 år før hovedpersonen. General Thade ændrer dermed historien på jorden ved at oplære datidens aber til et niveau hvor de fysisk ikke har behov for at udvikle sig til mennesker.
@odin
slutningen er en "teaser" til en abernes planet 2 der aldrig kom.
Det er nu mit eget skud i tågen godt nok. Husk at se de sidste 4 film. Det er god film.
"Ok. This is it. Hopefully all of us an shut up after this.
I didnt get it either. But I looked it up on Wikipedia, which according to a "Science" (the magazine) study/comparison is as accurate as the latest version of the Encyclopedia Brittanica.
So when Leo (Mark Wahlberg) first lands on what we know is earth, he is the second to get there. Pericles, the monkey who went into the space storm first, arrives last near the end of the movie. So the Oberon, the main space ship, who had gone to save Leo and Pericles actually arrived first and created the planet since they were carrying the intelligent monkeys. Thats why the Oberon looked more destroyed. It had been sitting there on earth long before Leo ever got there.
Now, at the end, Leo leaves Thade in the "wreckage" of the Oberon and the smae thing happens again. Leo and Pericles leave first, but Thade fixes the Oberon and goes back in time, and arrives before they do. So from when he arrives he creates the "civilized" ape world, and Leo gets there late, to see that Ape's continue to rule and just left the forest.
They are back in "present" time, but since Thade got there first, he changes history. If you look up the old Planet of the Apes Movie Series (There were 4) this new version practically combines the main plot in one movie. In the Third movie in '72, Two apes go back to Charleton Hestons Time and have a kid. The kid then ends up changing history.
This is the end. And it only took 5 years to get it. "
www.imdb.com/title/tt0133152/board/nest/33194508
Tak for svarene.
Jeg var selv inde at tænke lidt på det samme som I har nævnt. Jeg sad selv og studsede over at Leo egentlig ikke var en rigtig helt for han smutter jo fra det hele uden af der er organiseret en egentlig orden. De mennesker der er tilbage har jo nok ikke de store organisatoriske evner og derfor må aberne jo uundgåeligt få magten igen. Leo gør altså ikke arbejdet færdigt.
Moralen er vel egentlig måske at Leo får ikke gjort "arbejdet" færdigt og derfor bliver straffet ved at hans gamle verden ikke eksisterer længere.