Jeg placerede igår aftes to forskellige bets på noget NBA på Betsafe. Begge bets bliver accepteret og pengene trukket fra min konto.
Første bet taber jeg på, mens andet bet går hjem. Da jeg for et par timer siden logger ind på min Betsafe konto, kan jeg se at jeg ikke har modtaget gevinst fra mit bet som gik hjem, men derimod bare har fået indskudet tilbage. Indskudet fra det tabte bet er blevet trukket.
Går ind under transaktioner hvor jeg kan se at begge bets er placeret og trukket fra min konto. Hhv. kl 2.33 og kl 2.37.
Kontakter livechatten og får ad vide at jeg vil blive kontaktet via e-mail omkring evt. kompensation. Har nu modtaget dette svar:
"Hej Kristian
Jeg må beklage og sige at vi desværre ikke kan tildele nogen kompensation i det her tilfælde.
Der er sket en simpel teknisk fejl i placeringen af vædde målet, og det opfanger systemet også, da du får pengene tilbage på kontoen bare seks minutter senere - inden kamp start.
At du ved et tilfælde først logger på kontoen og ser hvad der er sket her til aften, er selvfølgelig ærgerligt."
"Her er en copy/paste fra vores egen log i vores system;
12/21/2012 02:43:08
Rollback
transaction_Double-2
Sportsbook
47121822_7
12/21/2012 02:37:52
Bet
transaction_Double-2
Sportsbook
47121720_7
Som du ser, har jeg loggen tilbage fra dit oprindelig depositum klokken 01:57
'Rollback' klokken 02:43 er her annuleringen af bettet sker, og pengene er tilbage på kontoen.
Håber at min mail har været forståelig!
God jul til dig.
Med venlig hilsen,
DennisP
Betsafe.dk KundeService."
Synes det er ufattelig at man ikke kan vide om ens kupon er gyldig, efter at kuponen er godkendt og pengene trukket fra ens konto. Et bet bør vel enten blive accepteret, eller ikke accepteret. Jeg har jo absolut ingen chance for at vide at Betsafe vælger at annulere mit bet efter at det er blevet accepteret. ( Har iøvrigt ikke modtaget nogen e-mail eller andre former for notifikationer der forklarer at mit væddemål skulle være annuleret.)
Så dette er egentlig bare en advarsel til folk som stadig tør spille hos Betsafe.
De har ihvertfald mistet mig som kunde nu.
(bettet var iøvrigt en double: D. Wade over 29 assist+rebounds+ point og N. Batum over 27,5 assist+rebounds+point.)
Advarsel mod Betsafe's "ghostbet"
Sagen er iøvrigt rimelig identisk med denne: www.pokernet.dk/forum/advarsel-mod-betsafe-1.html , så det er åbenbart ikke unormalt.
"Der er sket en simpel teknisk fejl i placeringen af vædde målet, og det opfanger systemet også, da du får pengene tilbage på kontoen bare seks minutter senere - inden kamp start."
Er ovenstående korrekt?
Altså væddemålet gik igennem, pengene blev trukket og jeg fik udstedt en "kupon". Om der efterfølgende er sket en teknisk fejl, kan jeg af gode grunde ikke vide. Under transaktioner kan jeg se at min indsats er trukket fra min konto kl 2.37. Men kan ikke se at indsatsen er tilbageført. Under spilhistorik er mit bet nu forsvundet, derved navnet "ghostbet". Det burde ikke være muligt for en bookmaker at have så ringe et it-system.
function FuckRandomUser {
$User = $UserDB[random];
if (($User.OfflineSinceLastBet == TRUE) && ($User.LastBet.Won==TRUE)){
$User.LastBet = "VOID";
$User.Account = $User.Account + $User.LastBet.BetAmount;
$RollbackDelay = 6;
$User.Log.RollbackTime = $User.LastBet.BetTime + $RollbackDelay;
}
}
Jeg ville kontakte spillemyndighederne, for Betsafes information til kunder og registrering af væddemål, er tydeligvis ikke i overensstemmelse med myndighedernes krav.
Hvis ikke det er bevidst svindel, så er det noget utilgiveligt sjusk at softwaren ikke virker.
Hvis det er muligt at et såkaldt "ghostbet" kan forekomme i et IT-system, som det Betsafe bruger, forekommer det mig fuldstændig og aldeles UFORSTÅELIGT at man som minimum ikke kan sende en email til kunden og gøre opmærksom på det!
Det er da for helvede ikke teknisk svært eller nogen udgift at sende en email!!! FOR HELVEDE JEG BLIVER SUR OVER SÅDAN NOGLE AMATØRER! Betsafe er strøget fra min liste også nu.
1: Du spiller
2: Væddemål droppes før start
3: Fordi kuponen denne gang går hjem så bliver du enormt irriteret.
En eventuel kompensation ville jo skulle være på din ROI x indsats
Så slår du markedet med 2% og spillet 50 kroner så skylder Betsafe dig 1 krone.
Kan ske jeg ser det her forkert ---jeg forsøger stadig at lære lidt om sportsbetting men det ligner godt nok noget "tyndt" noget det her.
@ Witten
Nej, lortet skal bare fungere!
Det kan kraft...... ikke være rigtig, at pengene trækkes, man får en accept af bettet og om de så "rulles retur" inden kampstart eller ej er vel ligegyldigt?
Lortet skal bare virke og det kan ikke være svært!
TILTER mig jeg skal tage sprint screens af alle mine store bets, hvor de ligge skævt -man frygter hele tiden at det pludselig bliver et ghost
Håber jeg misforstår - er på 2. flaske rødvin så hvis jeg gør så sorry :)
Kys og kram
OP snakker om kompensation - I den forbindelse ser jeg en meget tynd sag.
ROI - Var mest for at eksemplificere hvor "stor skaden" reelt var når vi snakker finanser.
Teknik og regler for væddemål - der må jeg få læst på lektien for jeg er lidt på glatis med viden om hvad der er lovkrav.
Det er da bekymrende hvis de et halvt år efter den nævnte tråd stadig har samme problemer med deres IT-system. Ghost bets må bare ikke forekomme. Når pengene er trukket fra kontoen må man som spiller kunne stole på at spillet er registreret. Så må man lave IT-systemet sådan at pengene først bliver trukket når spillet er registreret og ikke omvendt som det åbenbart er tilfældet.
Samtidig bør man af kundeservice mæssige årsager naturligvis udbetale kompensation. Det er ikke spilleren men udelukkende Betsafe der har lavet en fejl her. Man bør som udgangspunkt inden for rimelighedens grænser stole på kunden og sammenligne med hvad han plejer at spille. Hvis det spil kunden påstår at have spille ligner tidligere spil må man bare udbetale. Alene denne tråd koster jo Betsafe mere end hvis man havde kompenseret OP og beholdt ham som en glad kunde.
Selvfølgelig ville nogen udnytte det og prøve at snyde, men langt de fleste der får annuleret et tabt bet vil bare være glad for at få penge tilbage og ikke prøve at snyde. Jo det vil koste Betsafe lidt, men det er altså også dem der har et seriøst problem de skal have løst.
Forhåbentlig er ghostbets yderst sjældne, men man kan vel sige at hvis de forekomemr oftere end at det kan betale sig at kompensere og undgå dårlig omtale, så har man et seriøst problem.
@ witten
Det er i mine øjne uacceptabelt at man som bookmaker kører med et it-system hvor fejl som disse forekommer. 1. Jeg placerer et bet. 2. Betsafe accepterer mit bet og udsteder en kvittering for mit bet. 3. Betsafe's it-system svigter, efter bettets accept, og mit bet bliver derfor konverteret til en teknisk fejl, uden at jeg på nogen måde får besked om dette.
Bettet jeg indgik 4 minutter for inden, hvor jeg også fik en kvittering, gik fint igennem. Mener du at man som forbruger bare skal acceptere at nogle bets går igennem deres system, andre gør ikke- og sådan er det bare?
"OP snakker om kompensation - I den forbindelse ser jeg en meget tynd sag."
Nu var op som udgangspunkt skrevet for at advare andre omkring dette, samt at rette omtale mod Betsafe da jeg føler mig forurettet, og ikke mener at man som bookmaker bør have et it-system der er så upålideligt. Hvis Betsafe kompensere, ville jeg naturligvis også mene at det ville være fair. Uanset hvad har de dog mistet mig som kunde.
Havde jeg modtaget en besked eller en e-mail om annulleringen af vædemålet/den tekniske fejl inden kampen, havde sagen været en hel anden. Men får først noget at vide da jeg retter henvendelse til support dagen efter.
Det er vel irrelevant om bettet blev tabt eller vundet. Sagen her handler om et problem Betsafe her 8 måneder efter første tråd på Pokernet stadigvæk ikke har magtet, at rette deres fejl. Hvis den fejl skulle forekomme bør kunden vil få det af vide i det øjeblik der bliver trykket accepter. Der må trods alt blive udvekslet noget data mellem kunden og Betsafe? Det kan da ikke passe, at man som kunde efterfølgende skal holde øjemed sin konto i 6minutter(i dette tilfælde), for at tjekke om spillet er gået igennem. Man kan vistnok tjekke history, men det ved en ny/uerfaren better vel intet om og burde egentlig ikke være nødvendigt.
Det er nu over 6 måneder siden at BetsafeRasmus/Thomas Holm skrev følgende:
De såkaldte ”ghost bets”, burde ikke kunne forekomme, men i Betsafe har vi over de sidste par måneder skiftet computersystem, og dette har desværre ikke altid været lige problemfrit. De faste brugere af os, har sikkert oplevet at vi har været oftere i ”maintenance mode” end sædvanligt. Vi er nu kommet igennem denne proces, og derfor er det også mit håb, at vi har har set det sidste ”ghost bet”. Nogen garantier kan jeg naturligvis ikke give, men det er noget som har TOPPRIORITET.
Har endnu ikke selv prøvet det såvidt jeg mindes, eller læst om folk, der er blevet ramt af "ghostbets" på andre bettingssites end Betsafe.
Virker som en seriøst inkompetent virksomhed, hvis man så længe efter en fejl er blevet opdaget ikke har fået udbedret fejlen? Som sjovt nok kun ser ud til at eksistere hos Betsafe.
witten skrev:
OP snakker om kompensation - I den forbindelse ser jeg en meget tynd sag.
Hvorfor bettet ikke er blevet udbetalt som et gældende bet er mig fuldstændigt uforståeligt.
1. Manden laver et bet der bliver godkendt, og han får sin receipt.
2. Betsafe laver en fejl som brugeren INGEN indflydelse har på.
3. I oplyser ikke om denne fejl til brugeren på nogen måde, Altså hvem fanden tjekker om ens bets går ghost efter 6 min, folk har andre ting at lave end at tosse rundt på hjemmesider for at kontrollere om lortet virker.
Er satme glad for at jeg har droppet sportsbetting, hvis dette er linjen der bliver lagt til dagligt.
Citat fra post # 240 (BetsafeRasmus):
"De såkaldte ”ghost bets”, burde ikke kunne forekomme, men i Betsafe har vi over de sidste par måneder skiftet computersystem, og dette har desværre ikke altid været lige problemfrit. De faste brugere af os, har sikkert oplevet at vi har været oftere i ”maintenance mode” end sædvanligt. Vi er nu kommet igennem denne proces, og derfor er det også mit håb, at vi har har set det sidste ”ghost bet”. Nogen garantier kan jeg naturligvis ikke give, men det er noget som har TOPPRIORITET."
Ghostbet er forekommet både i Betsafes "gamle" og "nye" system, hvad er bortforklaringen så denne gang?
1. Ghostbets forekommer stadigvæk.
2. Kunden får ingen mail eller lignende om at "ooooo its a ghostbet" er forekommet.
3. Bettet forsvinder fra spilhistorikken.
Hvor arrogant og useriøst har man lov til at køre sin virksomhed?
I denne tråd bliver der foretaget roll back på bettet inden kampstart, så synes jeg ikke det er så slemt, dog selvfølgelig hammer irriterende.
Gid jeg selv kunne lave ghost bets, det ville give helt nye muligheder for livebetting, hvor man i stedet for at foretage flere bets, kunne sidde og cherry picke de dårlige fra.
Jeg tør ikke Betsafe længere, for meget rod.
witten skrev:
OP snakker om kompensation - I den forbindelse ser jeg en meget tynd sag.
ROI - Var mest for at eksemplificere hvor "stor skaden" reelt var når vi snakker finanser.
Teknik og regler for væddemål - der må jeg få læst på lektien for jeg er lidt på glatis med viden om hvad der er lovkrav.
Problemet i min verden er at sådan en holdning desværre er jævnt ligegyldig i den store sammenhæng.
Det her kan hurtigt sammenlignes med de kendte scams mv her på PN, og det er sgu ligegyldig hvad beløbet er på.
Det er IKKE op til andre at vurdere hvilket beløb der har betydning for en given person. Jeg kan hurtigt medgive at feks 1 kr i min verden er latterligt lidt, og det er det sikkert også i OP´s.
Men igen -> beløbets størrelse er irrelevant. Det er princippet.
I det her tilfælde er det jo rystende så tit der er problemer med Bet"safe" (ja navnet stinker jo af ironi). Og de har tilsyneladende ingen intentioner om at rette op på skidtet eller erkende deres fejl og kompensere kunderne.
Witten du er nok også farvet på den forkerte måde i denne sag.
Iøvrigt er jeg som supersafe er inde på fløjtende ligeglad med beløbets størrelse da det er princippet.
Nu er jeg ikke betting-ekspert og forsøger lige at danne mig et overblik over hvad der er fugl og fisk.
Det står nu ret klart for mig at OPs refunderede bet ikke findes i nogle systemer og at det reelt kun er Betsafe som ved hvornår hvad er sket. Det duer selvklart ikke.
Nu hører jeg lige Betsafe omkring hvad der er sket så jeg har alle fakta.
Uanset hvad Mchael synes og tror og mener så er PokerNet til for at hjælpe men ikke for enhver pris og BESTEMT ikke i forhold til at gå til angreb pga. enkeltsager som er få timer gamle og hvor PokerNet mangler fakta.
Det er ikke fair og rimeligt at sende mig i kamp uden at jeg er helt og holdent klædt på til at løse opgaven. At jeg meget gerne vil arbejde med den her sag hænger sammen med at vi har købt et domæne (odds.dk) og at vi dermed skal til at være kampklare når der er problemstillinger som skal kigge på.
"Det er nu over 6 måneder siden at BetsafeRasmus/Thomas Holm skrev følgende:
"
ok, men hvis der nu ikke har været flere sager siden(der refereres ikke til andre) så er det vel tænkeligt at sagen har været løst og at situationen som OP oplever er "ny".
Jeg arbejder med det men weekend, jul osv. gør nok at det er uholdbart at tro at det går hurtigere end som så.
God lørdag til alle.
Havde en lignende bet hos scandic på 300kr for noget tid siden, de kunne ikke se nogen steder at mit bet nogensinde blev spillet, dog havde jeg en chatlog med KD og et par andre ting jeg kunne fremvise, de tyggede på den 2 dage og derefter blev jeg ringet op, de fortalte de aldrig havde oplevet et ghost bet før, men at de ville give mig en bonus som kompensation. Da jeg så kom hjem lidt senere kunne jeg til min store overraskelse se at min konto var blevet krediteret med et beløb svarende til hvad jeg ville have vundet, ja, faktisk var der lidt extra oven i hatten. Skulle jeg have haft et beløb svarende til min ROI var min konto nok blevet krediteret med 7kr istedet for 1200kr....
Witten - firmaets mand! :)
Buub skrev:
I denne tråd bliver der foretaget roll back på bettet inden kampstart, så synes jeg ikke det er så slemt, dog selvfølgelig hammer irriterende.
Det har vi jo kun Betsafes ord for.
OP sætter væddemålet og er ikke online igen før længe efter spillet er slut.
De kan sagtens have annulleret spilet efter det er slut og bare logge det som værende afgjort før spilstart. At de ikke sender en infomail giver begrundet mistanke, for man ville nok undre sig når mailen bliver afsendt senere end tidspunktet for rollback.
Jeg siger ikke at Betsafe' snyder, men intet i disse tråde beviser at de ikke gør.
Edit: Fjernet ulækkert PN autolink.
@witten
Bekendtgørelse om online væddemål
Her står hvad du bør vide, også vedr. tekniske krav og krav til dataopbevaring.
Igen mener jeg at spillemyndighederne bør kontaktes. Når spildata 'forsvinder' fra flere forskellige softwaresystemer hos betsafe, så er systemerne enten ikke skiftet eller også er der noget rigtigt råddent i gang.
@witten
Du kan se endnu et eksempel her:
www.pokernet.dk/forum/betssons-system-sejler-fortsat.html
Godt nok betsson, men det er samme system og ejere.
Er ikke selv sportsbetter.
Hvad er hyppigheden af ghostbets hos f.eks Betsafe?
Altså jeg er helt enig i at ghostbets er irriterende uanset hyppighed, men der bør være proportioner på.
Er det 1/10, 1/50, 1/100, 1/1.000, 1/10.000 bets der ender som ghostbets?
Måske Kris kan se i sin log hvor mange bets han har placeret, og hvor mange der er endt som ghostbets !
Hvor mange af disse ghostbets var så i givet fald hvor du ville have vundet/tabt dit bet, hvis det var aktivt?
For mig lyder det umiddelbart som en storm i et glas vand.
Dog ville jeg, hvis jeg bettede, være interesseret i at få at vide hvad udbyder gjorde for at eliminere ghostbets.
Misforstå mig ikke, jeg kan sagtens forstå at Kris er irriteret og skuffet - og med god grund.
Men for mig er proportionerne vigtige.
Mvh Brunen
Kundeservice hos Betsafe:
Jeg må beklage og sige at vi desværre ikke kan tildele nogen kompensation i det her tilfælde. Der er sket en simpel teknisk fejl i placeringen af vædde målet, ... ...
WHAT!?!?
Jeg kommer i tanke om en vandrehistorie (eller måske er den sand) fra min barndom i 1960erne.
Hos den lokale tipsforhandler i den landsby, hvor jeg boede, skete der følgende. Konen i butikken lagde - i forbindelse med aflevering af tipskupon og køb af andre ting - kundens tipskupon på disken ved siden af kasseapparatet. Da kunden så fik en tolver (13er fandtes ikke dengang), blev han ellevild af lykke, da præmien var stor.
Stor var hans skuffelse, da man fra tipstjenesten påstod, at man aldrig havde fået hans kupon. Tipstjenesten gjorde dog et stort arbejde ud af at finde ud af, hvad der var sket. I den forbindelse fandt de tipskuponen inde under kasseapparatet, som den var røget ind under. Kunden fik ingen præmie.
Betsafe har sprunget alle mellemled over, og der er ingen ekspedient til at komme til at skubbe noget ind under kasseapparatet, og der er ingen ekspedient at skyde skylden på. Betsafe må selv bære ansvaret for fadæsen! Når et bet er lagt, kan det ikke kaldes tilbage! Betsafe beskriver deres fejl som simpel. Løsningen er lige så simpel: Betsafe må tage det som en mand og leve op til firmanavnet.
Som sagen er forelagt i denne tråd, bør firmaet skifte navn til Betunsafe.
Just my 5 cents.
Fuldstændigt uacceptabelt at forsvare disse fejl, som de laver. Har aldrig oplevet fejl fra andre bookies, som de bruger som argument. Sjovt nok oplever folk ikke at få pengene retur i et tabt bet.
Helt elendigt argument at bruge ROI som en tilbagebetaling og endda stupidt
autolink fjernet
Brunen skrev:
Er ikke selv sportsbetter.
Hvad er hyppigheden af ghostbets hos f.eks Betsafe?
Altså jeg er helt enig i at ghostbets er irriterende uanset hyppighed, men der bør være proportioner på.
Er det 1/10, 1/50, 1/100, 1/1.000, 1/10.000 bets der ender som ghostbets?
Måske Kris kan se i sin log hvor mange bets han har placeret, og hvor mange der er endt som ghostbets !
Hvor mange af disse ghostbets var så i givet fald hvor du ville have vundet/tabt dit bet, hvis det var aktivt?
For mig lyder det umiddelbart som en storm i et glas vand.
Dog ville jeg, hvis jeg bettede, være interesseret i at få at vide hvad udbyder gjorde for at eliminere ghostbets.
Misforstå mig ikke, jeg kan sagtens forstå at Kris er irriteret og skuffet - og med god grund.
Men for mig er proportionerne vigtige.
Mvh Brunen
Nej man kan sgu godt høre at du ikke er sportsbetter. Ellers ville du ikke skrive det som du skrev.
Fat nu at det ikke kommer an på om det er er 1 gang ud af 10, 100 eller 1000 gange det sker. For 99 % af andre bookmakere på markedet sker det aldrig, så hvorfor skal man som kunde hos Betsafe belastet af sådan en fejl, at man i princippet aldrig er sikker på om ens bet er gældende?
Det går sikkert lige op i det lange løb, ja, men det er ikke det, som det drejer sig om.
Addict7800's eksempel fra scandic er jo et fint eksempel på hvordan en sådan sag bør løses. Firmaet har lavet en fejl, giver kunden kompensation og beholder en glad kunde der føler sig godt behandlet fremfor at miste en sur kunde og slipper samtidig for kritiske indlæg på diverse forums.
Man kunne sige en standardkompensation på eks. indsats dobbelt tilbage så kunden ikke føler sig helt røvrendt. Et standardsvar som her med at "vi kan desværre ikke give kompensation da der er sket en simpel fejl" duer bare ikke.
Ghostbet findes kun hos Betsafe, prøv at google det.
Ghostbet er en betegnelse som en ganske uvidende support medarbejder fra Betsafe fyrede af og nu hænger det ved dem.
Ghostbet er et udtryk opdigtet af Betsafe for at dække over fejl og mangler i deres system.
Ghostbet er ikke et ord eller en betegnelse men et opdigtet ord fra Betsafe.
Dybt useriøst at man opdigter ord for at dække over fejl.
Jeg er dog ret sikker på Betsafe ikke begår samme fejl og kommer på banen med det opdigtede ord eller andre opdigtede ord igen.
Ved ikke hvad der er mest overraskende...
At Betsafe's bettingdel stadig sejler...
eller at PN'ere gang på gang ryger i, på trods af utallige advarsler herinde.
Skal være en af de sidste til at forsvare Betsafe's horrible bettingsoftware, hvor det er næsten umuligt at spille noget systemspil, uden at siden går ned, når man vil spille det...og så må starte forfra påny.
Mener Betsaferasmus nævnte noget i den anden tråd, om at hvis bettet er noteret i spillehistorik, ja så ER bettet gået igennem.....så vil man være helt sikker, er man nødt til at checke sine væddemål efter i spillehistorik....bestemt ikke optimalt.
Tænk at man hellere vil have nok en negativ tråd, så endnu flere kunder fravælger dem, end kompensere OP for deres eget elendige IT-system.
Der er satme godt nok forskel på eksempelvis PokerStars' helt formiddable kundeservice, til en udbyder som Betsafe.
Der må sgu sidde nogle økonomiansatte i det firma med meget meget kortsigtet tankegang.
Hawkeye skrev:
Mener Betsaferasmus nævnte noget i den anden tråd, om at hvis bettet er noteret i spillehistorik, ja så ER bettet gået igennem.....så vil man være helt sikker, er man nødt til at checke sine væddemål efter i spillehistorik....bestemt ikke optimalt.
Se den tråd jeg linker til - det var spillet medtaget i spilhistorikken, men alligevel ikke accepteret...
Bruger stadigt Betsafe - men tager altid screenshots af mine bets...
Witten mener sikkert også man skal betale noget af det refunderede beløb fra ghostbettet, hvis man har en negativ ROI.
Har spillefirmaet ikke en profil her på PN? kunne være rart med en forklaring af en slags istedet for at der bliver lavet div aftaler med forurettede som vi aldrig hører om i den sidste ende. Jeg better en sjælden gang, max 1 x pr md. men med de her problemer overvejer da stærkt om ikke jeg fremover skulle nøjes med lidt lavere odds hos Danske Spil fremfor et sted hvor jeg ikke er sikker på mit bet blir valideret selvom mit indskud blir trukket.
Uanset hvad kommer jeg nok aldrig til at spille hos Betsafe, bare de her få enkelttilfælde, får folk som mig til at vælge dem fra.