Hej PN
Vil lige advare om, hvis i modtager en sms fra 1279. Har modtaget to fra dette nummer.
Den første lød:nullnullnullnull
Lidt suspekt, men tænkte ikke nærmere over det.
Næste besked lød:
m.zedge.dk/wap/packsub.wsp?evt=getConRec&code=5489 Zedge Content Brand New 45 DKK
Har Bibob som udbyder og kunne herefter se, at der var blevet trukket 45 kr, som en indholdstakseret sms. Har ikke deltaget i nogen quiz eller noget som helst i den stil.
Ringer så til Bibob i dag og kommer i kontakt med en yderst intelligent kvinde, som siger, at hun lige har haft en anden kunde i røret der har oplevet det samme. Hun kan spærre for al indholdstakseret sms samt give mig nummeret på de fuskere (som hun også selv kaldte dem), som har trukket pengene. Hun sagde hun selv havde ringet til dem i dag og nummeret var gyldigt nok. Nummeret var 80887417.
Kan det passe at Bibob ikke har noget ansvar for hvem der trækker penge fra min konto igennem dem?
Nå, men prøver så at ringe til nummeret, og fejllyden kommer, som når et nummer er ugyldigt.
Slår det så op på nettet og finder frem til det er en udbyder af nettjenester der hedder www.netsize.com/home.htm
Andre der har prøvet noget lignende?
Advarsel mod mobilfusk!
Har ikke før prøvet lignende. Prøv Zedge's kundeservicenummer: +45-3698-1014 De må vel kunne svare på nogle ting.
Mon ikke du har deltaget i en random konkurrence på nettet, hvor du har indtastet dit mobilnr uden at læse det med (meget) småt?
har oplevet præcis det samme og aner ikke hvor det kommer fra..
anyways opsagde det lort via sms og har ikke hørt fra dem siden (4-5 dage siden nu)
Hej
Jeg har tidligere arbejdet som kundeservicemedarbejder i et teleselskab. Når en kunde ringer for at klage over en indholdstakseret sms, kan teleselskabet som udgangspunkt kun henvise til udbyderen af den indholdstakserede sms. Foregået en handel mellem en person og et firma, mobilselskabet er blot mellemled.
En mobiltelefon kan reelt anvendes som et betalingsmiddel ala kreditkort, derfor står teleselskaberne blot som mellemled.
Teleselskabet kan dog ved vedvarende problemer med en indholdstakseret udbyder banne den, hvilket mange er blevet.
Ud fra det 4-cifrede nummer eks. 1234 kan man finde frem til selskabet bag. Nedenfor i linket er en liste over udbydere af indholdstakseret udbydere.
www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice/mobil/abonnementer-priser/betal-via-mobilen/indholdsudbydere/index.aspx
K. Hansen
Hej
Jeg har netop oplevet det samme. Pludselig fik jeg en opkrævning på 45 kr fra 1279, og der stod også nullnullnullnull. Jeg har ikke tilmeldt mig noget, så jeg kontaktede Telmore og spurgte hvad det nu var for noget. Han fortalte at jeg nok var kommet til at klikke på et logo i et spil og på den måde have tilmeldt mig noget. Han sagde at det var et abonnement - og der ville blive opkrævet 45 kr. OM UGEN !!!!!!!!!!!!!! jeg er dybt chokeret. Så han sagde at jeg bare skulle sende en sms til 1279 og skrive: Zedge stop
Så fik jeg en sms tilbage øjeblikkelig der bekræftede at jeg ikke abonnerede mere !!! så det er åbenbart måden at gøre det på. Og for en sikkerheds skyld har jeg fået Telmore til at blokere for den slags overtakserede sms.
Håber dette er en hjælp til andre der uforvarende har rodet sig ind i noget :) .. det er jo ikke sikkert andre er ligeså ukloge som gamle farmor hér ... haha
Hej alle sammen.
Jeg er journalist på Ekstra Bladet, og vil gerne lave en historie om Zedge, for I er bestemt ikke de eneste, der fortæller at de snyder.
For at lave en sådan historie, har jeg briug for, at der er nogen, der vil stå frem og fortælle deres historie.
Derfor vil jeg meget gerne komme med en opfordring til jer, der har oplevet at blive fanget i deres net, om at I sender mig en mail, hvor I beskriver forløbet, og så kan vi aftale det videre forløb derfra.
I kan sende mail til [email protected]
Håber, I vil stå frem, da det vil være med til at advare andre
Venligst Nanna
Har også selv arbejdet som kundeservicemedarbejder i et teleselskab engang, og der havde vi også flere der ringede ind og klagede over disse. En vigtig ting man skal være opmærksom på, er at det ikke er nok at spærre for indholdstakseret sms-tjenester, hvis man allerede er tilmeldt en ugentlig service, som fx dem Zedge tilbyder (tvinger folk til uden deres accept). En spærring gælder nemlig kun fremtidige tilmelderinger. Dette havde vi desværre også nogle kunder der fandt ud af på den hårde måde, hvis de ringede ind efter et par måneder og ikke kunne forstå deres regningerne var så høje, på trods af de havde spærret for indholdstakseret sms-tjenester for noget tid siden.
Men fælles for næsten alle dem der ringede om Zedge var, at 95 aldrig havde hørt om den eller vidst de havde tilmeldt sig, og de sidste 5% mente de var blevet snydt, fordi de blot havde svaret på en quiz på facebook eller sådan noget, hvor der med MEGET småt stod at de blev tilmeldt. Og den side det stod på indeholdt flere gange en nedtælling, hvor folk skulle nå at skrive deres nummer ned i en boks inden fx 60 sek, for at de kunne få resultatet.
Jeg har dog ikke selv prøvet at blive tilmeldt, hvilket jeg næsten kan forstå det er dem du er ude efter Nanna. Men jeg håber du får kontakt til nogle alligevel.
Der har været flere tråde herinde om det samme, så det er i hvert fald et stort problem:
http://www.pokernet.dk/forum/fanget-i-smsscam.html
Zedge er det største svindel firma i mobilbranchen lige pt.
Arbejder for et teleselskab og vi hører næsten dagligt om folk der ikke tilmelder sig dette men alligevel bliver opkrævet.
Der hvor de er super smarte er, at de ved at folk ender med at betale de første 45,- fordi de bare er lettede over ikke at skulle betale 45,- i ugen.
Og nej. Som teleselskab kan vi desværre ikke stille noget op overfor disse. Det eneste vi kan gøre er at spærre for indholdstakserede tjenester samt betalingstjenester. Men det gør bare man heller ikke kan stemme på vild med dans eller hvad ved jeg.
Det firma burde bannes og aldrig kunne operere i DK.
Kejser, du skriver at man som teleselskab ikke kan gøre noget?
Så under det mig at TDC skriver følgende:
"Indholdstakserede tjenester udbydes såvel af TDC selv, som af en række indholdsudbydere, der har indgået aftale med TDC om brug af TDCs net til udbud af disse tjenester."
Der står ordret at det er firmaer TDC har indgået aftale med. Mon ikke det gælder for alle teleselskaber?
Man kan se her hvem der står bag de forskellige numre:
TDC-oversigt
liderdider skrev:
Skriv en pb med din facebook, så tager vi den derover.
Hun har jo givet sin email?
clrawe skrev:
Kejser, du skriver at man som teleselskab ikke kan gøre noget?
Så under det mig at TDC skriver følgende:
"Indholdstakserede tjenester udbydes såvel af TDC selv, som af en række indholdsudbydere, der har indgået aftale med TDC om brug af TDCs net til udbud af disse tjenester."
Der står ordret at det er firmaer TDC har indgået aftale med. Mon ikke det gælder for alle teleselskaber?
Man kan se her hvem der står bag de forskellige numre:
TDC-oversigt
Det eneste der står i den tekst du henviser til er, at TDC selv har indholdstakserede tjenester, samt at der er udbydere der køber tjenesten af TDC.
Der står intet om at TDC kan gøres økonomisk ansvarlige for det som udbyderne laver.
Udbyderne er en 3. part, om de så køber tjenesten gennem TDC, eller en anden operatør, så er de stadig selv ansvarlige og anset som en 3. part.
Listen over udbyderer er tilgængelig på alle operatørenes hjemmesider. Det er sådan set bare en telefonbog over hvem der står bare de 4-cifrede numre.
Problemet er at jeg er kunde hos TDC (eller random selskab), og derfor ALTID vil henvende mig der med klager.
Kundeservicemedarbejderen jeg talte med var grædefærdig over klager vedr. fuskerfirmaerne, netop fordi der var så mange klager.
Og det jeg mener er, at jeg forstår ikke, at TDC ikke vælger at sige til Zedge/moderfirma: "I er for useriøse til at vi vil have et samarbejde med jer. I skader vores omdømme!"
Og det forstår jeg så selvfølgelig godt alligevel, for det handler om ussel mammon.
Men teleselskaberne BURDE udvise ansvarlighed og ikke samarbejde med firmaer der snyder eller udnytter folks uvidenhed/dumhed osv.
@ clrawe
Jeg kan ikke være mere enig.
Mener også man som operatør bør reagere prompte når man som tilfældet med Zedge, modtager SÅ MANGE klager.
Der burde man som operatør simpelthen sige at "vores kunder kan ikke benytte denne tjeneste".
Desværre er det ikke noget jeg har indflydelse i min stilling, ellers var de blevet bannet for længst
Bare lige ud af nysgerrighed, hvad faar man reelt ud af at vaere "tilmeldt" zedge? Er det bare penge ud af vinduet, eller modtager du en service for dit abb?
liderdider skrev:
Jeg vil gerne, Nanna.
Føler det er min pligt, at få alle oplyst. Skriv en pb med din facebook, så tager vi den derover.
Det lyder rigtig godt. Send mig en mail, hvor du kort fortæller, hvad der er sket, og et telefon nummer. Så ringer jeg til dig og vi kan tage en snak om det.
Det gælder sådan set også jer andre! Send mig en mail, hvis I har haft en dårlig oplevelse med Zedge - OGSÅ hvis I måske har et arbejde, der gør, at der er mange der har klaget til jer pga. Zedge. Alt omkring Zedge, har sådan set interesse
Venligst Nanna
Så har Nanna lavet en fin artikel kan jeg se:
Artikel fra EB
Ny advarsel mod denne mobilfusk... Jeg indtastede mit mobil nr. på en side alá YouTube, i håb om at vinde en Macbook Pro.
Jeg anede med det samme (selvf. lige efter at have trykket enter) at noget var galt...
Jeg modtager kort efter en sms fra det berygtede 1279 med en 4-cifret kode, som der står jeg skal indtaste på "hjemmesiden" for at bekræfte bestillingen.
Får dermed hurtigt googlet udbyderen Amazecell/Hasadnaot 3st',Herzeliya,Israel, og jeg finder nogle frustrerende blogindlæg om samme problematik, her på PN og på sol.dk.
Jeg sender herefter "AMD STO" (mangler at tilføje P'et, da jeg ved et uheld sender beskeden) til 1279, hvorefter min egen udbyder (Nanomobil) på telefonen meddeler mig, at mit abonnement (heldigvis) er spærret for indholdstakseret SMS & MMS tjenester.
En indstilling jeg selv havde aktiveret i forb. med min oprettelse (af samme årsag).
Men nu til det spøjse... Jeg får herefter alligevel en ny SMS fra 1279 - en kvittering på at mit abonnement på "Bar Rafaeli" hermed er stoppet.. Sidst i beskeden tilføjes et mobilnr. 80887471... Hmm - nu håber jeg bare at der ikke KAN trækkes noget beløb fra min mobilkonto... Men - men...
Det er ikke første gang jeg oplever denne form for bondefangeri...
Jeg havde for ca. 1 1/2 år siden taletidsabonnement hos CBB. Her sker noget lign. ovenstående, men pludselig er 70 kr. (der siden blev til 2-300 kr. pga. manglende opsigelse) forsvundet fra min konto. Finder siden hen ud af at BiBob er registreret under det tlf. nummer tilmeldings-SMS'en fra 1980 oplyser.
Og at BiBob ejes af samme korporation (Telenor) som ejer CBB...
Noget siger mig at der står nogle højtlønnet chefer i eks. Telenor bag disse "hustler-trick", siden man fra selskabets side ikke gør mere ved denne problematik...
Og det forekommer mig noget besynderligt, at jeg nu via Nanomobil oplever det samme om igen, da det også er Telenor ejet?
Kan det være den "gode" Klaus Riskær P. der er på spil igen, eller måske en af hans tidligere "elever", Cybercity og Sonofon blev jo opkøbt af selv samme Telenor i sin tid!
Nogen må gøre noget - Politi hvor er I henne i disse og mange andre sager (Kontant/DR - forleden aften)? :(
Og så vil man have skatten endnu længere ned? :)
aceflu$h skrev:
Ny advarsel mod denne mobilfusk... Jeg indtastede mit mobil nr. på en side alá YouTube, i håb om at vinde en Macbook Pro.
Jeg anede med det samme (selvf. lige efter at have trykket enter) at noget var galt...
Jeg modtager kort efter en sms fra det berygtede 1279 med en 4-cifret kode, som der står jeg skal indtaste på "hjemmesiden" for at bekræfte bestillingen.
Får dermed hurtigt googlet udbyderen Amazecell/Hasadnaot 3st',Herzeliya,Israel, og jeg finder nogle frustrerende blogindlæg om samme problematik, her på PN og på sol.dk.
Jeg sender herefter "AMD STO" (mangler at tilføje P'et, da jeg ved et uheld sender beskeden) til 1279, hvorefter min egen udbyder (Nanomobil) på telefonen meddeler mig, at mit abonnement (heldigvis) er spærret for indholdstakseret SMS & MMS tjenester.
En indstilling jeg selv havde aktiveret i forb. med min oprettelse (af samme årsag).
Men nu til det spøjse... Jeg får herefter alligevel en ny SMS fra 1279 - en kvittering på at mit abonnement på "Bar Rafaeli" hermed er stoppet.. Sidst i beskeden tilføjes et mobilnr. 80887471... Hmm - nu håber jeg bare at der ikke KAN trækkes noget beløb fra min mobilkonto... Men - men...
Det er ikke første gang jeg oplever denne form for bondefangeri...
Jeg havde for ca. 1 1/2 år siden taletidsabonnement hos CBB. Her sker noget lign. ovenstående, men pludselig er 70 kr. (der siden blev til 2-300 kr. pga. manglende opsigelse) forsvundet fra min konto. Finder siden hen ud af at BiBob er registreret under det tlf. nummer tilmeldings-SMS'en fra 1980 oplyser.
Og at BiBob ejes af samme korporation (Telenor) som ejer CBB...
Noget siger mig at der står nogle højtlønnet chefer i eks. Telenor bag disse "hustler-trick", siden man fra selskabets side ikke gør mere ved denne problematik...
Og det forekommer mig noget besynderligt, at jeg nu via Nanomobil oplever det samme om igen, da det også er Telenor ejet?
Kan det være den "gode" Klaus Riskær P. der er på spil igen, eller måske en af hans tidligere "elever", Cybercity og Sonofon blev jo opkøbt af selv samme Telenor i sin tid!
Nogen må gøre noget - Politi hvor er I henne i disse og mange andre sager (Kontant/DR - forleden aften)? :(
Og så vil man have skatten endnu længere ned? :)
Syntes faktisk din "advarsel" er helt hen i vejret! Det grænser faktisk op til stupiditet!
Hold nu for pokker op med at taste private info ind på random internet sider, lad være med at klikke links på facebook, lad være med at åbne vedhæftede filer i mails du ikke ved hvem er fra, og sidst men ikke mindst svar ikke på mails hvor du blir fortalt at du kan få flere millioner dollars blot ved at sende konto nummer og lidt andet info!
Ovenstående er almen viden for størstedelen af den danske befolkning, måske du skulle sende en spam advarsel rundt på facebook istedet for et pokerforum, der vil folk nok være ellevilde om taknemmelige.
Mvh
Morgensur
Gad vide hvor mange % af de folk der blev snydt af Zedge, der også trykker på bannere, når der står. Du er nr. 1.000.0000. Klik og modtog din Ipad 2-.
sidder inde ved et stort teleselskab, firmaet kan også dække for afstemmninger ved en halv millard programmer. Luksusfælen osv. vild med dans.
til Morgensur.
Hvem er stupid her?.. du aner ikke hvad du skriver om, jeg har hverken trykket på noget link, lagt nogle personlige oplysninger ud herinde eller åbnet nogle som helst vedhæftede filer..
Så skru venligst ned for charmen, og ignorer mit indlæg, hvis det generer dig så meget...
uden venlig hilsen....
lol
aceflu$h skrev:
til Morgensur.
Hvem er stupid her?.. du aner ikke hvad du skriver om, jeg har hverken trykket på noget link, lagt nogle personlige oplysninger ud herinde eller åbnet nogle som helst vedhæftede filer..
Så skru venligst ned for charmen, og ignorer mit indlæg, hvis det generer dig så meget...
uden venlig hilsen....
Jeg indtastede mit mobil nr. på en side alá YouTube, i håb om at vinde en Macbook Pro.
Medvenlig hilsen.
@addict... du mener måske at fordi man indtaster sit mobilnummer så er det at stille overens med at have sat sin underskrift... Vor herre bevares.. Sæt dig tilbage til pokerbordet, sammen med din robot...