Aflyst 1 fly ud af 2 på hjemrejse - WTD?

#1| 0

Sidder i Kroatien og skal flyve hjem d. 29 - Fra Dubrovnik til Beograd (Air Serbia) og fra Beograd til Billund (Wizz Air)

Nu er rejsen fra Beograd til Billund aflyst. 

Kiwi.com tilbyder at lorte flyvninger med 2 stop og mindst 10 timers retur + det koster 10-15K oveni de 12K vi allerede har betalt for fly for 2 voksne og 2 børn.


Hvad er vores muligheder herfra?

  1. Kan vi aflyse det begge flyvninger og få penge tilbage for begge?
  2. Skal vi finde en rejse fra Beograd hjem eller bare helt ny rejse?
  3. Andet? Alle råd er gode nu.
    14-07-2022 19:54 #2| 0
    DanM skrev:

    Sidder i Kroatien og skal flyve hjem d. 29 - Fra Dubrovnik til Beograd (Air Serbia) og fra Beograd til Billund (Wizz Air)

    Nu er rejsen fra Beograd til Billund aflyst. 

    Kiwi.com tilbyder at lorte flyvninger med 2 stop og mindst 10 timers retur + det koster 10-15K oveni de 12K vi allerede har betalt for fly for 2 voksne og 2 børn.

     

    Hvad er vores muligheder herfra?

    1. Kan vi aflyse det begge flyvninger og få penge tilbage for begge?
    2. Skal vi finde en rejse fra Beograd hjem eller bare helt ny rejse?
    3. Andet? Alle råd er gode nu.

       

       Har oplevet det samme med kiwi og tænker det er en del af deres forretningsmodel.  

      Jeg fik ikke noget ud at brokke mig umiddelbart,  og har ingen ideer vedr dine 3 spørgsmål. Blot et had til kiwi.com

       

      14-07-2022 20:02 #3| 0

      Tror ikke du får meget ud af at snakke med kiwi.com. Har aldrig turde bruge dem, selv når de havde virkelig lave billetter i forhold til alle andre. Tror mest af alt det er et scam firma. 

      Grunden til at jeg tror det mere eller mindre er et scam firma er bla. pga. det der er om dem på trustpilot:

      https://www.trustpilot.com/review/kiwi.com

      Redigeret af blunder d. 14-07-2022 20:03
      14-07-2022 20:08 #4| 0
      DanM skrev:

      Sidder i Kroatien og skal flyve hjem d. 29 - Fra Dubrovnik til Beograd (Air Serbia) og fra Beograd til Billund (Wizz Air)

      Nu er rejsen fra Beograd til Billund aflyst. 

      Kiwi.com tilbyder at lorte flyvninger med 2 stop og mindst 10 timers retur + det koster 10-15K oveni de 12K vi allerede har betalt for fly for 2 voksne og 2 børn.

       

      Hvad er vores muligheder herfra?

      1. Kan vi aflyse det begge flyvninger og få penge tilbage for begge?
      2. Skal vi finde en rejse fra Beograd hjem eller bare helt ny rejse?
      3. Andet? Alle råd er gode nu.



        Hvilket flyselskab flyver I med? Det giver muligvis mere mening at hive fat i dem.

        I skal ikke betale en merpris for billetterne. Det er op til flyselskabet at finde nye, tilsvarende afgange. Hvis muligt.

        I kan altid få en fuld refusion af billetterne pg selv bestille nye.

        I øvrigt, ligegyldigt hvad I gør er I berettiget til €250 per mand for aflysning af flyet som kompensation. Oveni at de skal finde jer nye flights.

        14-07-2022 20:10 #5| 0
        DanM skrev:

        Sidder i Kroatien og skal flyve hjem d. 29 - Fra Dubrovnik til Beograd (Air Serbia) og fra Beograd til Billund (Wizz Air)

        Nu er rejsen fra Beograd til Billund aflyst. 

        Kiwi.com tilbyder at lorte flyvninger med 2 stop og mindst 10 timers retur + det koster 10-15K oveni de 12K vi allerede har betalt for fly for 2 voksne og 2 børn.

         

        Hvad er vores muligheder herfra?

        1. Kan vi aflyse det begge flyvninger og få penge tilbage for begge?
        2. Skal vi finde en rejse fra Beograd hjem eller bare helt ny rejse?
        3. Andet? Alle råd er gode nu.

           

           I har bestilt hos kiwi..

          Har du nogensinde fået en bekræftigelse fra wizz på rejsen ?

           

          For det ser da ud som om de slet ikke flyver den rute 

          Så hvis de har solgt et fly som slet ikke eksistere er det ret vildt.

           

           

           

          14-07-2022 20:34 #6| 0
          Moderator

          Er det booket som en sammenhængende tur? - hvis ikke, er i skidt ude. I kan dog få kompensation for det aflyste ben.

          14-07-2022 20:36 #7| 1
          OP

          NanQ. Det er en sammenhængende tur via kiwi.com.

          14-07-2022 20:42 #8| 0
          pantherdk skrev:

           

           

          For det ser da ud som om de slet ikke flyver den rute 

          Så hvis de har solgt et fly som slet ikke eksistere er det ret vildt.  

           

           

          De flyver den rute. Dog først fra den 31. oktober, når man går ind og kigger på deres hjemmeside. (altså den side hvor man selvfølgelig også bestiller sin billet fra)
          Så det kunne godt tyde på at Wizz Aiar ikke bare har aflyst denne ene afgang, men har udsat hele ruten nogle måneder. 

          Jeg har selv et Wizz air fly senere denne måned, så håber ikke de er i gang med en større omgang aflysninger.

          14-07-2022 20:59 #9| 0

          Jeg har også brændt nallerne ved dem en enkelt gang, de er typisk 10-15% billigere, end ved flyselskaberne selv, men jeg undgår dem som regel helt, medmindre det er en enkelt flyvning der er for billig til at det ikke giver mening.

          Ved større rejser med mellemlanding, skal man generelt bestille ved flyselskaberne direkte, så er man meget bedre stillet.

          Kiwi gardere sig i hoved og røv, og henviser altid til deres lorte betingelser, så vær varsom! 

          14-07-2022 21:47 #10| 0
          Aurvandil skrev:

           

          De flyver den rute. Dog først fra den 31. oktober, når man går ind og kigger på deres hjemmeside. (altså den side hvor man selvfølgelig også bestiller sin billet fra)
          Så det kunne godt tyde på at Wizz Aiar ikke bare har aflyst denne ene afgang, men har udsat hele ruten nogle måneder. 

          Jeg har selv et Wizz air fly senere denne måned, så håber ikke de er i gang med en større omgang aflysninger.

           

           Ja netop sener....

           

          Men humle er jo om kiwi har fucket up eller wizz fantisk har aflyst ruten.

           

           

          15-07-2022 10:00 #11| 0
          Xenith skrev:

          Hvilket flyselskab flyver I med? Det giver muligvis mere mening at hive fat i dem.

          I skal ikke betale en merpris for billetterne. Det er op til flyselskabet at finde nye, tilsvarende afgange. Hvis muligt.

          I kan altid få en fuld refusion af billetterne pg selv bestille nye.

          I øvrigt, ligegyldigt hvad I gør er I berettiget til €250 per mand for aflysning af flyet som kompensation. Oveni at de skal finde jer nye flights.

           

           Tænker også det er som ovenstående, dvs I skal flyve første tur, og så må Wizz løse den samt evt kompensere jer derudover.

          15-07-2022 10:07 #12| 0
          OP

          Skal jeg søge refusion hos Wizz Air eller Kiwi.com?

           

          Internettet siger:

          Du har ikke krav på kompensation, hvis:

          Du har fået oplysning om aflysningen mere end 14 dage før afgang

          Aflysningen eller forsinkelsen skyldes usædvanlige omstændigheder, fx:
            -  Krig eller terror
            -  Vejrforhold, der forhindrer flytrafikken i at blive afholdt
            -  Visse typer strejker
            -  Tekniske fejl (kan i meget sjældne tilfælde udgøre en usædvanlig omstændighed)

          Så er det vel at få pengene tilbage fra Kiwi.com for hele rejsen ?

          Redigeret af DanM d. 15-07-2022 10:28
          15-07-2022 10:32 #13| 0
          DanM skrev:

          Skal jeg søge refusion hos Wizz Air eller Kiwi.com?

           

          Internettet siger:

          Du har ikke krav på kompensation, hvis:

          Du har fået oplysning om aflysningen mere end 14 dage før afgang

          Aflysningen eller forsinkelsen skyldes usædvanlige omstændigheder, fx:
            -  Krig eller terror
            -  Vejrforhold, der forhindrer flytrafikken i at blive afholdt
            -  Visse typer strejker
            -  Tekniske fejl (kan i meget sjældne tilfælde udgøre en usædvanlig omstændighed)

          Så er det vel at få pengene tilbage fra Kiwi.com for hele rejsen ?

           

           Dit issue ligger i om Kiwi har solgt noget der IKKE findes..
          Så Wizz ligeglade med alt hvad du gør mod dem.

          Så Nu er din opgave at finde ud af om flyet nogensinde har eksisteret.
          Det gør du ved at se alt igennem du har fået fra Kiwi, flynummer etc. og så googler du det og ser om det nogensinde var planlagt på den dato

          15-07-2022 11:55 #14| 0

          Har selv en enkelt gang købt ved Kiwi. Det gør jeg aldrig igen. Ikke et stort issue, da det alene drejede sig om håndbagage jeg skulle have med efter bestilling. Det skulle Kiwi have et ustyrligt højt gebyr for. Gik i stedet op til flyselskabets desk og klarede det der uden gebyr. Så mit råd er klar at tage fat i flyselskabet for at løse problemet og så aldrig købe igennem Kiwi igen. 

          15-07-2022 12:53 #15| 0

          De fleste flybilletter Kiwi sælger er "seperate" flybilletter som de sætter sammen. Også kan du ikke annullere alle fly.

          Redigeret af OMWtoNsbld d. 15-07-2022 13:06
          ← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
          Skriv et svar