Aflyst fly

#1| 0

Forsøgt at søge på nettet men ikke rigtig fundet et svar der dækker min situation. Ændre lidt på min aktuelle situation for at gør det lidt mere overskueligt.


Jeg skal booker et fly hos Norwegian og de har 3 afgange den dag 1. kl. 02, 2. kl. 20 og 3. kl. 24. Flytiden er ca. 2 timer. Der er 3 måneder til afrejsen da jeg booker. Flyene kl. 02 og 24 koster det samme, mens det kl. 20 koster mere. Jeg vælge at betale det mere som det koster at tage flyet kl. 20 da flytiderne passer mig det mere. 2 uger efter flyet er booket aflyser de det og tilbyder mig kl. 24 flyet. Kan det virkelig være rigtig at der ikke er nogen mulighed for at få differencen som jeg betalte mellem kl. 20 flyet og kl. 24 flyet tilbage på bookingtidspunktet? Kan intet finde på nettet om at det er så ligner lidt det er noget EU ikke har overvejet :(

Bør vel ikke være en relevant oplysning men pt. koster kl. 24 flyet mere end hvad jeg gav for kl. 20 flyet, hvilket man jo nok kan forstå når de vælger at aflyse det ene fly ud af de 3. 

16-01-2020 03:28 #2| 0

Nej. Det får du ikke.Hvis de havde aflyst 2 uger eller mindre før afgang, så kunne du have søgt om kompensation.

16-01-2020 05:12 #3| 0
OP

Virker ikke specielt retfærdigt hvis man vælger at betale 1000 kr for et fly med en bedre tid på dagen som de så aflyser og man så bliver smidt på flyet der kun kostede 500 kr på samme tidspunkt. Man mister 500 kr i værdi og får et dårligere produkt. 

16-01-2020 05:15 #4| 0
OP

I det her tilfælde ville 500 kr flyet jo så været steget til f.eks. 1500 i mellemtiden.

16-01-2020 06:40 #5| 0

Men sådan er det.

Du kan få dine penge retur, eller acceptere ombookningen. Prøvede det samme med Norwegian, og der er ikke så meget at gøre.

16-01-2020 06:55 #6| 0

Klassisk Norwegian

Iøvrigt også tankevækkende at rejsegarantifonden ikke vil dække når du rejser med dem. 

Som jeg tolker reglerne så er du blevet svanset uden du kan gøre noget ved det. 
Du kan få dine penge retur, men posten skal jo frem. 

Hvilken rute skal du flyve?

16-01-2020 07:41 #7| 0
Moderator

Det er da standardprocedure for alle selskaber. 

 

Selvfølgelig er det træls. Men med den varsel, er de kun forpligtede til at give dig pengene retur, ved aflysning. Du skal være glad for, at de tilbød ombookning. Kl. 24 flyet kunne jo have været fuldt booket allerede.

16-01-2020 07:44 #8| 0
OP
NanoQ skrev:

Det er da standardprocedure for alle selskaber. 

 

Selvfølgelig er det træls. Men med den varsel, er de kun forpligtede til at give dig pengene retur, ved aflysning. Du skal være glad for, at de tilbød ombookning. Kl. 24 flyet kunne jo have været fuldt booket allerede.

 

 De er forpligtet til at ombooke en stadig.

16-01-2020 07:45 #9| 0
OP
dankersoe skrev:

Klassisk Norwegian

Iøvrigt også tankevækkende at rejsegarantifonden ikke vil dække når du rejser med dem. 

Som jeg tolker reglerne så er du blevet svanset uden du kan gøre noget ved det. 
Du kan få dine penge retur, men posten skal jo frem. 

Hvilken rute skal du flyve?

 

 Skal flyve Iguazu-Buenos Aires.

De har så lavet præcis samme trick på mit fly fra Buenos Aires-Mendoza også :(

16-01-2020 08:56 #10| 0
Moderator
blunder skrev:

 

 De er forpligtet til at ombooke en stadig.

 

 Du har ret. De er forpligtede til at tilbyde ombookning (evt til andet selskab) til førstkommende mulige afgang, eller refundere beløbet. De er ikke forpligtede til at give kompensation, hvis aflysning varsles 14 dage før afgang.

 

Jeg spurgte min rejseagent, da jeg alligevel lige skulle snakke med dem.

17-01-2020 22:01 #11| 1

Glæd dig til Iguazu - det er vildt :) 


/derail

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar