iamrockybalboa skrev:
Jeg antager at Holgaard tror du crasher da:
*Du selv nævner du ikke er vindende
*Du køre uden BRM
Alene de to ting i en cocktail ligner meget at du vil gå bust, enten før eller senere.
Når selv en kæmpe chef som Anders Jensen respektere swings og BRM mere på micro/low stakes end du gør, så er det nok også fordi du undervurdere de to ting.
Når det dog er sagt, så GL :-)
Sorry for et langt indlæg, men jeg må være blevet misopfattet, og er nødt til at uddybe.
Jeg respekterer skam BRM og også at der vil komme swings, og som skrevet i går var det vist. Så er jeg allerede i overvejelser om at styrke rullen og dermed fundamentet for at kunne lykkes.
Forstår dog godt hvad du mener, men jeg har spillet rigtigt meget tourpoker live for en del år siden, og kunne mere eller mindre leve af det selvom det var i København og de tour der normalt var, var store når buy-in var 300 og der kom 120 mand.
Supplerede med at deale til cashgames rundt omkring, det var gode faste penge.
Når jeg skriver at jeg før har tabt en del på cash game, så er den del nok min egen fejl, skulle vel uddybe lidt.
Dengang spillede jeg kun tours, men havde lige cashet 3.600usd som nr. 3 en tour, og aldrig tidligere spillet cash games, så det skulle jeg nu prøve.
Satte mig ind på 1 NL400 bord, og tabte hele det buy-in meget hurtigt...
Det gentog sig 3 gange på forskellig vis, og siden har jeg ikke spillet CG. (2006)
(Tror jeg blev meget forskrækket af denne oplevelse og har frygtet det lige siden)
Fortsatte med at spille fuld tid Online om dagen og hvis jeg for en sjælden gangs skyld skulle blive slået ud i aftenens live tur
Jeg har rigtigt stor erfaring med poker og spille alle vegne i tours over flere netværk og mange konti selvfølgelig.
Men en serie af bad beats som begyndte med at jeg sent på førstedagen blev slået ud af EPT Copenhagen 2006 eller 2007 var det. EPT sædet var vundet i en 5k sat i Ordrup pokerklub.
Derfra var det som om at jeg ikke rigtigt kunne finde min mojo for poker eller hvad man skal sige.
Jeg spillede stadig lige så meget, men pludselig vandt jeg ikke lige så meget som tidligere, og der blev længere og længere imellem snapsene.
Med andre ord jeg var på tilt i i nogle år, indtil jeg helt stoppede.
Startede op med at spille lidt hyggepoker d. 6/9-2013 ved at indsætte 500kr på stars, og de var væk samme dag.
Det tænkte jeg var en smule dyr underholdning, og besluttede at jeg ville være lidt klogere i mit spilvalg, så jeg ikke brændte pengene af på 11+ tours, det holder variansen ikke til.
Denne gang gik der 6 dage før jeg var broke igen.
Den næste dag satte jeg yderligere 500 ind, med en beslutning om at nu skulle der studeres poker så jeg kunne genopfriske mine evner, og lære en hel masse nyt.
Nu var jeg fast besluttet på at blive vindende spiller igen, og kunne hurtigt mærke at mit spil blev bedre og bedre, men der manglede stadig lidt og jeg endte bust d. 9/9.
Men denne bust føltes ikke som et bust, men som at jeg var lige på grænsen til at det vender, så den 10/9 endnu 500kr ind på stars, og siden har jeg ikke set mig tilbage.
Alle mine tidligere indskud er trukket ud igen, og der står over 500usd derinde, så jeg synes at tingene fungerer igen.
Siden mit 2. buyin har jeg læst bøger, og set video med tour og live cashgame på NL25-NL100 til jeg næsten blev grøn i hovedet... :-)
Ved også med mig selv at jeg ikke er typen der ville investere mange 1000 i en rulle for at kunne komme i gang, samtidigt med at jeg ikke tror at jeg vil have tålmodigheden til at spille mikro stakes lavere end NL25.
Jeg har hele tiden vist at jeg var dygtig nok, men denne rulle kan jeg bygge uden frygt, for de 100 jeg har indskudt er allerede skubbet all in, og ligesom ethvert bet tilhører det potten nu, så jeg har ikke noget at frygte.
Hvorimod hvis jeg startede med en rulle tilsvarende et niveau hvor jeg hører til, måske NL50 50 BI = 2500usd, et beløb jeg tror ville få mig til at spille forsigtigt og tage de forkerte beslutninger, simpelthen ud af frygt for at miste det hele.
At smide en god plovmand i forsøget på overvinde den frygt og at lære mig selv at være mere seriøs omkring pokeren, synes jeg kun kan være +ev, og at skrive om det her holder mig selv til ilden, og jeg er ikke dum, eller for stolt til at folde til reraises, jeg giver ikke pengene væk.
Tager stort set ikke imod eller tilbyder store bets før floppet (selvom jeg 3.better en del og raiser 2,2bb rigtigt meget) ved godt at på NL25 betyder det noget mere.
Men der bliver foldet ofte nok til at jeg anser min stil for +ev, og indtil videre er mine tal gode nok til at imponere mig i hvert fald.
Det hjælper selvfølgelig også på den aktion jeg får med mine store hænder.
Jeg er iøvrigt også i stand til at skifte gear, samt overveje at finde et softere bord, hvis der er for mange der spiller tilbage.
På denne måde er pengene ikke en faktor, og derfor tror jeg at jeg spiller frit og dermed bedre og skulle jeg fejle kan jeg melde ud at jeg selv allerede har fået ret meget tilbage her, jeg føler mig allerede tryg ved at spille dette niveau, men kan godt mærke at en oprykning er noget jeg frygter.
Jeg har ikke besluttet noget endeligt, men tror at jeg hæver oprykningsBI højere end de naturlige 12 qua mit oplæg, men måske lægger 1/3 til, så der skal 800 til for at rykke op på NL50 alternativt spille 8 borde NL25, det kan være jeg bliver endnu forsigtigere inden vi når så langt. For hvert niveau kunne man så øge tallene sådan at man endte med en fornuftig rulle til niveauet.
Tror at det klogeste vil være at skubbe mig selv et niveau op, men det er drømmerier, nu skal vi først logge nogle flere hænder så må vi se hvordan det udvikler sig.
Jeg ved med mig selv at jeg er en bedre spiller end dette niveau, og nok også det næste eller måske fler, jeg er villig til og ivrig efter at udvikle mig og lære hele tiden, så allerede nu ved jeg med mig selv at jeg vil kunne leve af poker, og lykkes denne raket som kommer til at flyve langsommere og langsommere som tiden går, så varer det ikke længe.
Men jeg er ingen normal hyggespiller, har spillet rigtigt mange hænder og arbejdet meget med mit spil igennem en del år, så luftkastellet er ikke så stort som det måske syner udefra.
At jeg er blevet opfattet som en ikke vindende spiller der ikke ved hvad han laver er derfor på min kappe, og jeg undskylder både for det, og for den ultra lange post.
Håber billedet ser bare en smule bedre ud nu?
Redigeret af Hypno d. 07-10-2013 21:34