Villain virker fornuftig. Spiller uden stats i denne session, men har ikke set ham OOL endnu. Spørgsmålet er ikke så meget om vi folder river, da jeg synes det er rimelig åbenlyst. Især fordi river completer de fleste af de hands der var tilbage i villains range, som vi rent faktisk slog. Spørgsmålet er mere, om vi allerede kan folde på turn, mod en forventet solid spiller.
***** History for hand R5-755072-217 *****
Start hand: Mon Jun 29 00:45:50 GMT+0200 2009
Table: Schenectady [755072] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM $0.50/$1, Real money)
User: hanslem
Button: seat 1
Players in round: 4
Seat 4: STACK ANGEL ($124.40)
Seat 5: melka6011 ($101.40)
Seat 8: TommyGun156 ($17.35)
Seat 1: hanslem ($95.50)
STACK ANGEL posts small blind ($0.50)
melka6011 posts big blind ($1)
---
Dealing pocket cards
Dealing to hanslem: A♠, J♥
TommyGun156 folds
hanslem raises $3 to $3
STACK ANGEL folds
melka6011 calls $2
--- Dealing flop 2♦, 3♣, 9♣ POT 6,5$
melka6011 checks
hanslem bets $5
melka6011 calls $5
--- Dealing turn J♣ POT 16,5$
melka6011 bets $12.50
hanslem calls $12.50
--- Dealing river T♠ POT 41,5$
melka6011 bets $35
hanslem folds.
AJo møder modstand NL100
Et par fejl i HH.
Folder også river.
Ligner både settet eller flush, hvor han vil have dig betalt af..
Det kunne være et flop men ikke nødvendigvis behøver at c-bette, med mindre du har tænkt dig at barelle igennem.
Jørn
@ Thyssen
Den er jeg med på. Forsøger at holde mig fra at c-bette de her connectede flops nogenlunde ofte, og hver gang, hvis jeg ikke er i position. Jeg havde på mange turns barrellet videre, men nu rammer jeg jo sådan set, men et kort, der også bare nemt improver vores modstander + han "stjæler" initiativet i hånden, og så står jeg lidt i et meh-spot.
MVH Skod
Vil gerne komme med et bud, for den er interresant da man ofte står i det spot, alt afhængig af villian synes jeg tit at donk-lead på scared turncard der completter draws, det er oftere et udtryk for svaghed end styrke dette er selvf. afhængig af villian stil/stats, men det kan ofte være for info om hvor han står i hånden, han vil beskytte en hånd han er i tvivl om styrken af, da han spiller OOP...for mig giver det ikke meget mening med det lead.
Hvis jeg sad i SB leader jeg kun med 8high flush(beskytter mod 4card-flush) og en sjælden gang en klonket J-9...ikke med højere flush da det er for stærk en hånd at skubbe villian af med(-EV) og donkleader da aldrig et slowspillet set da jeg nu kun kan være bagud hvis villian kalder/raiser og ville derfor nærmere gå i check/call mode på turn/river hvis jeg ikke improver til FH på river...
Jeg raiser tit i det her spot til "et klamt click-raise"25$ eller 27-28 efter temperament, da jeg synes jeg har en stærk hånd med stor showdown value..dette kan tit får villian til at slappe af med mindre han har en monster da han bliver nød til at have lidt respekt for vores raise,(det kan jo også være et "scarecard" for ham) hvis han giver yderligere action på turn er vi jo laaangt bagud og har et easy fold, grunden til det er, at vi tit undgår at står med en svær river beslutning og bettet på river ville være på mere end de 12.5-15$ som jeg "investeret" på turn få at få en "billig" river, så du kan i nogle spots spare ca. 20$, hvis villian også better river er det jo noget skidt og vi giver hånden op, jeg checker dog alle rivers ned, dermed får du også lidt info om villians spil/range ved showdown, næsten...hvis den 4card-flush'er på river og villian viser svaghed, kan jeg til tider lave et river bluff afhængig af dynamik.
Jeg tror den er 50/50 tit i det her spot, men tror godt det kan være +EV i længden med det move da du sparer lidt når du er slået og får lidt value når du er foran:)
Ps. dette er mit første indlæg herinde blev nok lidt langt og rodet:)
Let the flaming begin:)
Mvh.
Eddie