Hvordan får vi mest muligt value ud af denne?
VILLAIN2 27-9-2,7
Game #3522598533: Hold'em NL ($0.50/$1) - 2007/03/19 - 15:33:48 (CET)
Table "Trips" Seat 6 is the button.
Seat 1: VILLAIN2 ($125 in chips)
Seat 2: PlayingNa ($130.50 in chips)
Seat 3: HERO ($124.25 in chips)
Seat 4: mc2tic ($97 in chips)
Seat 5: ttomtom ($124.25 in chips)
Seat 6: VILLAIN1 ($98.50 in chips)
eklundh: posts small blind $0.50
PlayingNa: posts big blind $1
----- HOLE CARDS -----
dealt to HERO [A♥ J♥
HERO: calls $1
mc2tic: folds
ttomtom: folds
VILLAIN1: raises to $4
VILLAIN2: calls $3.50
PlayingNa: folds
PlayingNa sits out
mc2tic sits out
HERO: calls $3
----- FLOP ----- [8♥ 3♥ K♥
VILLAIN2: bets $10
HERO: calls $10
VILLAIN1: folds
----- TURN ----- [8♥ 3♥ K♥[9♦
mc2tic sits back
VILLAIN2: bets $22
Bør vi raise på floppet for at bygge potten op eller skal vi give VILLAIN2 lov til at skyde sig selv? Raiser vi turn, så mister vi vel VILLAIN2? Der er vel også risiko for set og at turn/river parrer. Hvad gør i? En 4. ♥ dræber jo alt videre action.
AJs NL100 value
@Chris
Jeg har lige tjekket min PT og jeg har 60%raise og resten limp fra UTG . Jeg synes AJ er en hånd, som man ofte kommer i problemer med i denne pos. Men er det raise hver gang?
Ja, det er altid et raise. Begynd at raise alle de hænder du gerne vil spille.
Synes du spiller den ok.
Limp pre er ok.
Flop call er ok, for du håber, at villain1 (preflopraiser) skyder løs.
Raise turn nu.
@ Henry
Det er den ringeste linje ever, det er ikke til diskussion. Hvis han raiser nu, kan han ligeså godt vende kortene, ingen andre hænder end flush spiller sådan her.
Raise PF 100/100
Raise flop 100/100
Enig med Mancini, holder simpelthen ikke at limpe utg med AJs IMO, raise eller fold.
@Mancini
Skræmmer vi ikke alt muligt væk med med et raise på floppet, som vi kan få til at skyde igen på turn? Eller kan en lavere flush/set komme over toppen på floppet?
@Slotti
Selvfølgelig kommer de over toppen, for dem er endnu en ♥ lig med død.
@ ManCini
Haha, ok.
Jeg tror bedste chance for en god pulje er, hvis villain2 har noget godt (K eller AA).
Hvad vil du have villain1 til at buste med? Er du heldig, har han et set, og vi kommer all-in på en 65-35'er. Men typisk skyder vi ham bare af kongen allerede på floppet. Mod en lavere flush fungerer min linje typisk fint nok.
Man kan godt limpe AJs, hvis bordet ikke er så aggressivt.
@henry
Ulempen er at alle de gode hænder som Villain2 normalt vil spille en stor pot med, bliver værdiløse hvis der kommer en hjerter på turn. Ved heller ikke om en standard villain skyder turn igen med en enlig konge på et monotont board.
Som de andre også siger er det bare for passivt at limpe AJ. Be aggresive!
Det eneste du squeezer value ud af på senere streets, caller et raise alligevel. Din raising range her er super bred, og det kan nemt ligne du vil beskytte en hånd. Preflop er super super skidt. Den skal raises hver gang.
Raise eller fold, hvis du har været yderst aktiv og folk spiller tilbage mod dig så du evt. bliver nødt til at folde, så har jeg ikke noget imod et fold en sjælden gang.
Raise floppet, som spillet (som de andre også siger) er din hånd faceup når du raiser turn.
Mickey
Meh, openlimp SH pre-flop er ikke lige min kop te. Raise - fold er imo for nittish SH.
Fastplay er det nye slowplay - jeg raiser floppet på alle årets dage, selv juleaften!
Som spillet SKAL du simpelthen raise turn. Du får jo ikke bygget nogen pot ved bare at calle ham ned. Som du selv siger, dræber en ♥ al action - og i øvrigt har vi ik lyst til at se boardet parre; jamen, så har du vel selv svaret på dit spørgsmål? Raise, raise, raise!!!
jamen det der skal siges er sagt. SH, utg - raise! hver gang.
floppet skal også raises. bare fordi vi raiser, kan villain jo ikk automatisk gå ud fra at vi har en flush.?!!
Som spillet bliver du nødt til at raise turn og håbe villain er en dør der ikk kan se din linie er en tydelig flush. Caller du bag dræber any ♥ al action og parrer bordet kan vi ende med at få pengene ind hvor vi ikk længere er foran.
Skidt spillet IMO - på alle streets.
@ Slotti
Nej, jeg vil nærmere sige det er omvendt! Hvilke hænder slowplayer floppet, udover den hånd du har? Du raiser vel floppet med 56 ♥ og 33, ikke? Og ja, raiser du, så kommer en set over toppen, og mindre flush ligeså. har han 2nd nuts kommer pengene ind senest på turn.
@ Henry
At calle floppet for at håbe på, at Villain1 raiser er en kæmpe fejl! Han raiser, og ligegyldigt hvad villain 2 gør, så lugter dit næste move så langt væk. Villain2 caller, så bliver vi jo nødt til at raise? Folder han, og vi caller, så kan vi igen ligeså godt vende vores flush, da vi nu 2 gange har callet på floppet. Hvilke hænder, udover flush, caller floppet ikke bare én, men to gange?
Din tankegang er forkert, henry. Du bliver nødt til at kigge på dit eget spil, og opbygge en troværdig historie, også til fremtidige hænder. Ingen siger villain er hverken god eller dårlig. Men jeg vil godt besvare dit spørgsmål. Hvis der kommer action fra ham, så er det sandsynligvis AK, KK, Q ♥ Qx.
AJs er en rigtig god hånd SH, også UTG. Jeg raiser every fuckin' time pre-flop.
Floppet c-bet'er vi standard og caller et evt. raise. Derefter check-raise all-in på turn IMO.
For tidligt til en afslutning?
Jeg smider afslutninger vedr mine postede hænder på efter 23. Jeg kan først komme i min PT efter næste pause i de to tours jeg spiller. Har nogle ressource probs og skal genstarte. Buster jeg inden 23, så kommer resultaterne selvfølgelig tidligere :-)
Tak for input. Det er ingen tvivl om at jeg fremover hæver hans bet på floppet. Og det må så også være et raise 10/10 fremover pre. Så alt i alt en ændring af mit spil:-). Here goes med afslutning. Jeg kalder kun turn i håb om at der ikke falder en ♥ på river, så han kan skyde igen. Men jeg spiller den dårligt, kan jeg godt se.
Slotti: calls $22
----- RIVER ----- [8♥ 3♥ K♥ 9♦[2♥
eklundh: checks
Slotti: bets $33
eklundh: folds
Lige en ting:
JEG SIGER SKUB PÅ TURN!!
Du kan KUN risikere at det bliver dårligt ved at kalde fordi:
Han mistænker dig enten for at have flush hvis der ikke falder en hjerte / han mistænker dig for at have flush hvis der falder en hjerte fordi de sikkert vil raise ham. Desuden risikerer du også et parret bord og det er ikke de 22 dollars værd i så en stor pot.
Hvis du skubber turn så tror han du vil skræmme ham med dit draw og han betaler.
Bare min mening.
Caller du floppet bør du også bare calle turnen som du gør. Falder der ikke en hjerter på river, kan du blive betalt godt af, da han med statsgaranti checker til dig med praktisk talt any hand for at induce et bluff fra hjerter es. Så i den forstand spiller du hånden fint. Men det er kun efter min mening en god linie, hvis dynamikken og historien passer til det.
Standard linien er bare at komme af sted på floppet og håbe at han comitter med to par eller et set.
/Mikael
AJs raiser jeg også pre som standard. Synes dog at limp sagtens kan være ok - når alt kommer til alt er vores hånd stort set bare et suited es.
@ ChrisJ
Du må fiske et bedre argument frem end "eod.", hvis du vil overbevise mig om nogetsomhelst.
@ mancini
Min post indeholdt desværre en trykfejl - byttet om på villain1 og villain2. Beklager.
Hvilke hænder regner du med, villain2 fortsætter med efter dit raise på floppet?
Synes stadig, at heros flopcall er ok. Preflop-raiseren bagpå er hele pointen, uden ham (eller med en tilfældig limper) raiser jeg selvfølgelig også floppet.
"Han (=villain1) raiser, og ligegyldigt hvad villain 2 gør, så lugter dit næste move så langt væk. Villain2 caller, så bliver vi jo nødt til at raise? Folder han, og vi caller, så kan vi igen ligeså godt vende vores flush, da vi nu 2 gange har callet på floppet. Hvilke hænder, udover flush, caller floppet ikke bare én, men to gange?"
Raiser villain1 og villain2 smider, caller jeg et lille raise og check-raiser turn all-in. Et stort raise reraiser jeg all-in på floppet.
Caller villain2 villain1's raise, check-raiser jeg turn all-in. Jeg forsøger at repræsentere ♥Ao (evt ♥Qo) på floppet.
Du har helt ret i, at linjens store svaghed er, at den er ret afslørende om min hånd. Men der er andre upsides, der gør den ok IMO.
Enig med DrawingDead i, at et turnraise bør være et push.
@ DTM
God pointe med at inducere et bluffinducerende check :-)
Men:
"Standard linien er bare at komme af sted på floppet og håbe at han comitter med to par eller et set."
Hvad er det lige for 2 par, du ser for dig her med dette board? Realistisk snakker vi kun et set, og der er vi altså kun 65-35. God +EV situation selvfølgelig men så heller ikke mere. Skal vi ikke hellere lukke Villain1 ind?
Syntes det lidt underligt at betragte denne hånd som sikker både på flop og turn.... Det er villain nr 2 der raiser, ikke pf aggressoren så vidt jeg kan forstå... Han sidder sgu nok også med en monster... 33 eller 88 er klart en mulighed! Hvis han selv sidder med flush folder han nok ikke et reraise, men ellers bliver du nød til at beskytte din monster, der sagtens kan blive slået af fuldt hus...hvis han rykker all inn på river hvis bordet parrede sig skal du kun kalde fordi du er committed ergo et reraise på turn (evt. flop) der ikke giver fordelagtige implied på river, så du SKAL kalde et all inn hvis bordet parrer sig alligevel.... Ellers er han også committed på river medmindre der rammer en hjerter til...
I øvrigt mener jeg ikke der er noget galt i at limpe fra tid til anden med AJs i first position, specielt hvis man allerede har lagt en ret aggressiv stil...