De sidste 4 uger har ikke været den store succes i cash game. Jeg har aldrig spillet rigtig meget. Det sidste stykke tid har jeg dog haft tid til at spille mere end jeg normalt gør, og det har jeg så gjort. Desværre er resultaterne udeblevet. Modgangen har nok gjort, at jeg i situationer tager helt de forkerte beslutninger (sådan føles det i hvert fald nogen gange). Derudover har jeg spillet rigtig dårligt til tider…
Seat 1: hbrbmx ($273.15)
Seat 2: ZyPhReX ($100) sitting out
Seat 3: HERO ($108.40)
Seat 4: TablaRasa ($201.70)
Seat 5: Frillen ($233.35)
Seat 6: eveningshewaits ($101)
Frillen posts the small blind of $0.50
eveningshewaits posts the big blind of $1
The button is in seat #4
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO [A♠ J♣]
hbrbmx calls $1
HERO raises to $5
TablaRasa folds
Frillen calls $4.50
eveningshewaits folds
hbrbmx folds
*** FLOP *** [9♠ J♥ A♦]
Frillen checks
HERO bets $9
Frillen raises to $24
HERO calls $15
*** TURN *** [9♠ J♥ A♦] [Q♠]
Frillen checks
HERO ?
Hvad er vores plan nu?
AJs UTG+1, NL100 SH
Jeg ville reraise hans reraise på floppet til 60.
Så har du et let push på turn.
Men som spillet checker jeg turn.
@ abehjerne
Ok. Grunden til jeg caller på floppet er, at jeg ikke vil skræmme en evt. AK. Planen er derefter at give på nakken på turn. Men ok, du checker turn.
Andre?
Reraiser også floppet, så du får en lettere beslutning på turn. Nu gør du det sværere for dig selv, men jeg har bestemt ikke lyst til at give et gratis kort her. Du er jo committet hvis du better pot size, så det er read afhængigt. Tror dog at du har ham slået på dette tidspunkt, idet hans turn-check efter flop-raiset virker utroligt svagt (måske noget TT der vil se om du virkelig har et A, eller måske endda QT), så jeg må endnu en gang følge ManCinis linje.
Måske har han en mærkeligt spillet 99/JJ, men her betaler jeg ham så af... et flop reraise ville dog som sagt have gjort det simplere.
reraise på dette flop vil kræve at han 3 better en masse masse andre hænder og det tror jeg ærlig talt ikke er HERO's normale linje på den type flop.
Flatcall floppet er fint. Det er ikke vanvittig drawheavy, og hvor meget folk har lyst til at tro det, så er folk ikke fuldstændig blæst på NL100. Som spillet stikker jeg et solidt bet ud i ham på turn, og committer gerne mig selv.
3-bet på flop er helt væk IMHO. Ingen bedre hånd folder og mindre mades hands der trækker virkeligt slim folder.
En ulækker blanding af tyrede draws og sets kommer ind over os og vi er comitted. Jeg tror ikke de kommer i en mix der kan betale sig.
Det er altså ikke et drawheavy bord vi har foran os.
Jeg better turn og betaler formentlig af.
Jeg ved ikke helt hvordan jeg formår det, men jeg checker turn! River er 4♠. Han checker, jeg better og hann caller med pocket 4's...
Der ligger en flushdraw + en straight draw på bordet, og alligevel checker jeg....! :/
@Loki
du skal selvf ud og gi ham på nakken på turn, men det vidste du allerede :-)
og hvad kan jeg sige!!!
OH MY GOD! note på ham og det kan kun gå for langsomt...
@Loki
Site(s) og nick tak:-)
@ Loki
Surt show. Vil ikke kommentere mere på det. Men er du med på hvorfor vi caller floppet, og ikke renakker?
@ mancini
"Men er du med på hvorfor vi caller floppet, og ikke renakker?"
villain bliver mere comitted + vi får mere aktion fra hænder vi har slået... :-)
Det er helt klart sådan jeg spiller.
Loki,
Fint at kalde flop for at komme ind på en blank turn istedet. Jeg synes du skal have et specifikt read for at 3 bette ham eller I skal have en særlig dynamik, ellers folder han alt du slår.
Turn er et must-bet. Eneste reelle draw der ramte er T8, og vil villain virkeligt checkke 99/JJ her? No way.