Sidder på et 2/4 NL Party bord med 625$ 6-handed. Jeg har et loose image, og det samme har Villian i hånden. Vi har spillet mange raised pots HU, hvor vi begge har været meget aggressive. Jeg har lidt svært ved at se om han er god, men jeg tror han opfatter mig som en fisk.
Jeg får AK off i BB.
Villian limper UTG, UTG+1 limper og sb caller.
Jeg hæver 7*bb, og kun Villian caller (han sidder med 700$).
Flop: AKJ (rainbow)
pot(16bb).
Jeg stikker ud 16 bb og han caller hurtigt.
turn (pot 48bb): 2"er blank
Jeg checker og han stikker ud 52bb. Jeg check raiser all in.
Kommentarer??
AK hånd 400 NL
Ville han limpe med JJ, KK eller AA UTG? Det lyder ikke sådan. Eneste hånd du kan frygte er vel i så fald TQ, men ville han spille den så aggressivt på turn?
det havde jeg også gjort - hvis han havde et pocket par havde han vel enten: 1. reraiset dig pre-flop
eller : 2. selv raiset pre-flop
spiller på noget lavere limit, men i denne situation bliver du vel kun callet af en stærkere hånd, med mindre han tror du bluffer... du har jo signaleret AK med dit preflop raise...
but thats just me - er jo totalt fisk (endnu)
Hvor er potten blevet raiset preflop?
Hvis den er blevet raiset hovedparten af tiden kan han vel sagtens limpe med AA/KK/JJ, for så bare at call"e det raise han forventer?
@Pjevsen
Grunden til at jeg check-raiser er at jeg er ret sikker på han vil prøve at tage potten fra mig hvis jeg checker til ham. Han var meget aggressiv postflop.
Jeg har 3 scenarier jeg ofte bruger i min tankegang mod disse spillere overaggressive spillere:
1) Han kommer meget stærkt på turn (det læser jeg som marginal hånd eller måske endda crap med inside straigt træk).
2) Han better 60-75% pot (her bliver det farligt, da jeg har svært ved at sætte ham på en hånd)
3) skræk scenariet: check (sker heldigvis meget sjældent mod disse typer, da ideen med check-raiset forsvinder)
Ved at check-raise all in er der en god chance for at fange Villian med en marginal hånd. Havde jeg ledt turnen ud right away havde han måske sluppet væk med en marginal hånd på turn eller river.
Har villian QT bliver det svært at slippe væk alligevel.
@Skovsvende
Jeg raiser nok ca. 30% af hænderne på det her tidspunkt og Villian lidt mindre.
Havde han haft AA, KK eller JJ havde han efter min mening sandsynligvis sat et check raise ind på flop.
Friis
Det ser fint ud