PartyPoker $109 MTT
Ca. 220 tilbage af 749
Min stack 6150 (avr. ca. 10.000)
Blinds 200/400
Jeg har siddet ved det samme bord i over en halv time, og har et ok billede af de fleste ved bordet. De andre må nok se mig som relativt tight, og måske kunne KrePysh se mig som en anelse weak preflop. KrePysh har nemlig tidligere re-raiset mig all-in preflop fra BB, hvor jeg har foldet.
Har ikke nogen ide om, hvordan machined01 spiller, da han har siddet ved bordet relativt kort tid. KrePysh har dog været rimlig aktiv, med både raises og reraises, men tror ikke jeg har set ham vise en eneste hånd. Virker dog som en ok spiller, der godt kan finde ud af at lægge en hånd.
Hånden:
Seat 10 is the button
Total number of players : 10
Seat 1: TiredOldDog ( $4887 )
Seat 2: KrePysh ( $6702 )
Seat 3: im_incognito ( $17010 )
Seat 4: morefufu ( $6810 )
Seat 5: Carhuntr ( $7819 )
Seat 6: ActionSwan ( $21290 )
Seat 7: fortynblunt ( $18407 )
Seat 8: MCMLXIV ( $6150 )
Seat 9: TANK2121 ( $11610 )
Seat 10: machined01 ( $2746 )
Trny:25220799 Level:6
Blinds(200/400)
** Dealing down cards **
Dealt to MCMLXIV [ Kc Ad ]
im_incognito folds.
morefufu folds.
Carhuntr folds.
ActionSwan folds.
fortynblunt folds.
MCMLXIV raises [1000].
TANK2121 folds.
machined01 is all-In [2746]
TiredOldDog folds.
KrePysh is all-In [6302]
Hvad gør jeg?
Når jeg kigger udelukkende på mine potodds, er jeg ikke i tvivl om, at et call ville være godt.
Det der i min verden taler for et fold er dog, at jeg har meget svært ved at se mig selv som meget mere end 35% favorite. Hvis KrePysh sidder med et pp, og machined01 med Ax, vil der desuden være ca. 50% chance for at jeg må sige farvel.
Jeg har overvejet situationen en del, da det ikke er første gang jeg er udsat for noget lignende. Kunne derfor godt tænke mig at høre, om et fold i denne situation er for weak?
AK i Party $109 MTT
Instacall. Du har ¢ avg. Du er stadig langt fra pengene. Det er top-heavy udbetaling. machine kan have any two. krepysh gør også det her med AT/J/Q samt alle mindre par - vi tager _gerne_ et coinflip her.
Hvorfor raiser du til 2.5xBB? Var det standard på bordet? Med stacks på 15-50xBB ved bordet, vil jeg foretrække 3-3.5xBB i denne fase. Vi raiser ikke for at kunne slippe væk på floppet, vi raiser fordi vi har en stærk hånd.
Jeg er ikke enig i, at machine kan have any two. Hvis han er en fornuftig spiller, ved han at han ikke har nogen FE efter dit raise, og da han sidder på knappen med under 6xBB vil jeg tro han har en hånd med value - han regner med et showdown. Hvis han havde siddet i blinds kunne man passende åbne hans range meget, men på knappen skal man være påpasselig med at give ham for lidt kredit IMO.
En realistisk range kunne være 77+,ATs+,KQs,ATo+.
KrePysh er lidt mere tricky - har spillet mod ham et par gange, og han virker som en succesfuld spiller.
Grundet dit svage raise, kan hans skub meget let tolkes som et squeeze play - han ser svaghed i dit bet, og forsøger at isolere button.
Dog vil han sandsynligvis også være opmærksom på, at buttons range er smallere end hvis han openpushede, og dermed tror jeg også hans hånd har noget value. Jeg tror ikke det er urealistisk, at give ham en range i nærheden af 88+,ATs+,ATo+.
Mod disse to er du lidt over 33% for at vinde, og har et easy call grundet pot odds.
Da dit read på KrePysh desuden tyder på at han kunne lave et move, har du et call her.
Jeg caller, og håber at floppe godt her, da jeg meget vel kan være ude.
Instacall. Havde du ikke allerede puttet chips i potten, havde det været et sværere call - nok nærmere et fold.
Men med dit read på villain, vil jeg hellere tage chancen her, end folde med så langt til penge, en halv average stack og høje blinds resten af spillet.
I de fleste situationer vil du have Krepysh domineret eller et coinflip. Og det tager jeg gerne.
Tak for svarene!
@Rooger, standard raiset ved bordet var 2.5-3 BB, så jeg følte det var meget naturligt. Så stort set kun store stacks raise mere.
Jeg kan se at næsten alt taler for et call, men med hvor stor handrange mener i at dette er tilfældet for HERO? Hvordan ville situationen se ud, hvis man f.eks. havde siddet med AJs, eller 99?