Villain er blevet LAG, siden jeg er begyndt at spille tilbage. Så sent som runden inden er en total identisk situation, hvor jeg mucker AQo. Nu sker det så igen. Hvad er planen? Han er tidligere gået broke på et andet bord mod mig med QQ mod mine AA på 7 højt flop, hvor han CR floppet og jeg skubber for 100 bbs. Ret std hånd.
Seat 1: D-Jones47 ($126.50 in chips)
Seat 2: HERO ($116.25 in chips)
Seat 3: Ztrider ($97.50 in chips)
Seat 4: RandomOne ($221.50 in chips)
Seat 5: Quads ($133.25 in chips)
Seat 6: Tokmas ($159 in chips)
RandomOne: posts small blind $0.50
Quads: posts big blind $1
----- HOLE CARDS -----
dealt to HERO [A ♣ K ♣
Tokmas: raises to $4
D-Jones47: folds
HERO: raises to $13
Ztrider: folds
RandomOne: folds
Quads: folds
Tokmas: raises to $30
HERO: ??
AK møder 4-bet, NL100
Vil gerne have lidt mere historie mod villain før jeg skubber, så jeg caller og ser floppet.
Det afhænger en del af villains range for et raise UTG, men umiddelbart ligner det et klart shove. Flatcall er i øvrigt den værste af de 3 muligheder.
Enig med mickey og LOD
Call er retti skidt...
Skub ligner en fin løsning
Selvfølgelig caller vi ikke hans 4-bet.
Med den tilgængelige information, tror jeg faktisk at jeg finder et fold frem her.
Imod en LAG der er begyndt at spille meget tilbage er all in udmærket her. I øvrigt raiser han kun til 30, som måske er fordi han ikke ønsker at committe sig helt. Det der taler lidt imod er, at han runden inden gjorde det samme. Derfor burde han forvente, at sandsynligheden for at du lægger dig ned igen er mindre, hvorfor han behøver en stærkere hånd. Jeg siger all in.
Lignende situation imod lignende modstander, dog fra knappen:
Seat 1: meccapoker ($139.15), is sitting out
Seat 2: UPARIV ($134.55), is sitting out
Seat 3: boojiboy ($168.40) ---villain på knappen
Seat 4: jshwhoa ($100.50)
Seat 5: HERO ($102.15) --- hero i bb
Seat 6: Grimygreed ($105.45)
jshwhoa posts the small blind of $0.50
HERO posts the big blind of $1
The button is in seat #3
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO [J♦ T♠]
Grimygreed folds
boojiboy raises to $4
jshwhoa folds
HERO raises to $13
boojiboy raises to $30
HERO raises to $102.15, and is all in
boojiboy has 15 seconds left to act
boojiboy folds
Uncalled bet of $72.15 returned to HERO
HERO mucks
HERO wins the pot ($60.50)
Ja det er helt standard, og helt alike, og virkelig flot du kan shove med JTo! Tak for bidraget!
@ Mancini
Som du selv siger virker han LAG, så er det jo ganske simpelt. Fra tid til anden går man broke på det, men der er fint med overlay i potten mod et pocket par, samt en masse gode ting for ens image i at pushe. Dog tror jeg sjældent, selv mod en LAG villain, at de folder til et push.
Er der ikke nogle som kan forklare mig hvofor man skal gå rest med AK efter 4 bet? Jeg kan slet ikke se logikken. Godt nok er han LAG men det betyder vel at han spiller AA KK på samme måde ik?
joonas
nu ved jeg ikke hvad hånden endte med. Den kan meget vel have endt med at villain viste AA-KK, og at mancini derefter spørger sig selv om han ikke burde vidst det eftersom villain
1) raiser UTG
2) 4-better fra UTG
3) runden inden 4-bettede han også (hvilket derfor burde signalere endnu mere styrke denne gang)
Min pointe var bare, at en LAG/tricky ikke kun 4-better AA-KK, men er god til at læse situationen af. Fx ved at vide, at mancini 3-better light, kan han 4-bette light. Og så kom jeg med et eksempel på dette.
Hvis villain sidder med KK-AA er det bare et super setup for ham, grundet image og self det faktum at mancini sidder med AKs, som bliver svær at smide her.
Jeg har temmelig svært ved at forholde mig til situationer, jeg ikke har prøvet før. Sjovt nok. Så tror jeg laver en del fejl. Aktuelt mener jeg, selvf., at jeg bør tage beslutningen PF. Det gør jeg ikke her, jeg tager floppet, hvilket er en fejl. Han skyder ½ pot på et AQx flop og jeg kalder, han c/f blank turn. Noget tyder på KK, svært at sige dog.
Jeg har en ny situation her, som jeg synes er utrolig svær. Igen er det 4-bet, villain er ukendt.
NL200, foldet til villain på knappen som siger 8. Han har 245$, jeg dækker. Jeg siger 26 fra SB med K ♣ Kx. BB smider, Villain siger 45.
Her vælger jeg at kalde ???
Flop: 9 ♣ T ♣ J ♣ (90$)
Hero ???
Ingen reads.
kalder preflop
den er lidt tricky post, men jeg ender nok med at checkraise all in