AK møder CR på flop, NL200

#1| 0

Efter nok mit livs værste pokersession i aften prøver jeg at kigge mine hænder igennem for at lede efter dumheder. Lige finde ud af hvor jeg er for weak/ ikke får value nok, og hvor jeg er for spewy.

Har siddet ved bordet et stykke tid, hvor jeg har taget Villain for nogle store puljer. Først da jeg dobler op med AK mod hans QQ preflop, senere har jeg fanget ham i noget 2. barreling og lignede, ca 300$ i alt. Har dog ikke set ham checkraise i en raised pot før, hvilket siger mig at han nok ikke er så stærk. Især når raisets størrelse tages i betragtning.

** 40 BB Sit Down $1 / $2 (d) [Hold 'em] (1.00|2.00 NL - Cash Game) Real Money

Hero sitting in seat 1 with $500.04[Dealer]
X1 sitting in seat 3 with $265.74
X2 sitting in seat 4 with $272.84[Sitting out]
Villain sitting in seat 6 with $224.18
X1 posted the small blind - $1.00
Villain posted the big blind - $2.00

** Dealing cards to Hero: A, K
Hero raised to $8.00
Feskarn called - $8.00
Villain called - $8.00

** Dealing the flop: 4, 3, J - pot $24
X1 checked
Villain checked
Hero bet - $24.00
X1 folded
Villain raised to $79.00
Hero called - $79.00

** Dealing the turn: A - pot $182
Villain went all-in - $139.18
Hero called - $139.18

You like? Eller skulle jeg have jammet floppet for FE?

28-07-2008 05:52 #2| 0

er personligt ikke vild med at c-bette drawy flops i multiways, hvor der udover fd er muligt kort villains kan have ramt (J). Og når jeg c-better er det 3/4 pot - ikke fuld skrue - hvorfor hamre en pulje op uden at have ramt?

Som spillet kommer jeg sgu nok ikke væk.

Edit: Folder btw til hans c/raise - mega spew imo.

Edit2: Tillæggelse til hvorfor c-bet ikke er optimalt her: Udfra din beskrivelse af Villain, virker han som en aggro gut, hvilket i min bog yderligere taler for ikke at c-bette.
Jo, vores spil vil blive yderest gennemskueligt hvis vi kun c-better hænder der connecter, men jeg c-better nu også gode draws osv. (eksempelvis hvis vi havde haft AK - og 3bet skubber hvis villain raiser os som her.)

28-07-2008 06:23 #3| 0

Mega spew at kalde hans raise agree.

Folder til hans reraise eller jammer hvis jeg kender villain godt og skal være MEGET godt, da han ikke ligger en særlig bred range med det vi har tilbage.

Hvorfor kalder du btw hans reraise ?

Btw du skriver ''nok ikke så stærk'' Hvor godt er vi inde mod 55-TT / JT / 4x 3x ? :) han check raiser næppe meget andet ud over måske et draw.

28-07-2008 07:06 #4| 0

jo mere jeg kigger på hånden, jo mere wierd bliver dit call af c/raised.

Det ligner ikke du overhovedet har en plan med hånden?

er det meningen du vil floade og skyde villain af på turn, hvis han checker eller hvad?

28-07-2008 10:18 #5| 0

Enig med de andre; Call checkraise er skørt.

Fold - eller shove hvis du mener, du har FE. Det tror jeg dog ikke med din beskrivelse af villains tilstand og hans pot odds.

28-07-2008 11:12 #6| 0
OP

Ok, der er ingen der mener at det er standard at calle med A høj mod noget der ligner lidt for meget et draw.

Hånden er "naturligvis" reversed, jeg er Villain der CR A 5 for dobbelt draw og et enkelt levende kort. Kom i tvivl om det på nogen måde kan være standard at Fjeldaben caller mit checkraise, og om mit CR ligner så meget et draw at det bliver nemt at stakke mig af på non- turn.

Jeg burde måske have leaded mit draw på floppet med 53% equity, men min erfaring med Ladbrokes er at vildænder som regel flatter flopbets afsindigt ofte, så jeg kommer til at spille OOP i en kedeligt spot. Når vildanden har tænkt sig at skyde pot med A høj er jeg nu nogenlunde tilfreds med CR. Hvad siger PN, lead eller CR sådan et spot?

28-07-2008 15:21 #7| 0

Rod I HH, Hero action mangler pre.

28-07-2008 16:18 #8| 0
OP

Rettet.

28-07-2008 16:37 #9| 0

A5s er ok spillet synes jeg.

Pre-flop:
Den kan da foldes, men 3-vejs og du lukker action, så er det fint at spille hænder som A-suited eller SCs. I hvert fald hvis du har et rimeligt tag på modspillerne og derfor tør spille en marginalhånd OOP.

Flop:
Du har draw til nut flush + gut shot til str8 som begge er at betragte som sikre vindere + evt 3 outs til A overkortet. Du er med andre ord ikke specielt bange for at ende all-in.

Check-raise er oplagt her af samme grund som du selv skriver. Bet som calles af org raiser giver dig nogle svære streets at spille turn/river.

Du kan også som variant skyde et svagt bet af her (noget 50% pot værk). Nogen gange tager du billigt ned og andre gange raiser aggresor med luft mod det der ligner svaghed og du kan nu få pengene ind som semi-bluff. Worst case er at du får en billig draw til dine 12 outs og det er ikke så skidt endda. De gange raiser er meget stærk (eks JJ og AA) får du samme resultat som CR ville give (pengene kommer ind på flop).

Turn:
Hvorfor skubbe her?
Hvis du better er det vel, for
1) Få value fra en 'made hand' som er dårligere end din - men hvad skal det være? QQ-KK + KJ der bliver stædig?
2) Nægte en draw odds - men hvilen draw er du bange for? Du har selv nut-draw til den mest oplagte
3) Skubbe en bedre hånd - men hvor mange bedre A folder nu hvor money-card'et kom?

Som spillet kan du lige så godt check-calle turn og value bette river svagt, hvis han checker turn ... eller du kan evt smide et block bet ud for at begrænse prisen for at draw mod en evt AJ-AK hånd, som lidt afhængigt af modspiller måske ikke får analyseret sig frem til han er commited og raiser all-in.

28-07-2008 16:40 #10| 0

Når villain er så vild med at skyde fuldpot afsted 3vejs med Ahøj, så går jeg efter c/r all day long.

Preflop er helt fint, men som du også oplever i denne hånd vil villain nok ikke opgive pots specielt let, da han måske er småtiltet over tidligere battles imellem jer.

mht til dit spm. angående c/r eller lead. Ved ikke om dit spm. vare mere generelt, men som med næsten alt i poker "It depends"

28-07-2008 16:55 #11| 0

Enig med Andreasen, bortset fra at jeg smider pengene til midten på turn. Du har lige under pot, og da du har vist styrke, du alligevel kan kalde et potbet (allin) fra modspilleren, med sandsynlige 12-15 outs, så skal du selv skubbe hvis der er den mindste chance for foldequity, hvilket der ikke er hvis du kalder.

28-07-2008 17:04 #12| 0

Well ... ofte jo fint at tænke, hvis jeg alligevel caller all-in kan jeg lige så godt selv skubbe. Synes dog ikke det er optimalt her. Prøv lige at gå listen af hænder igennem som du prøver at få FE imod:

Det er jo A6-AT vi her prøver at få til at folde! .. og hvad skulle de hænder lave i pot efter flop? Det kan kun være AXs i klør og da vi selv holder Ac er det ikke en mulighed.

AJ folder i hvert fald ikke med top to - og skulle AQ-AK have lavet en underlig float version som raiser (hvilket faktisk er tilfældet men ellers lettere usandsynligt) mod et CR på flop smider de vel ikke nu, hvor deres ønske kort kommer?

To par og sets smider sig ikke uanset hvad vi gør her. Bund to par laver nok et crying call mod mulig AJ hos os.

Resten vil vi vel gerne holde inde og evt. få et lille valuebet ud af eller lokke dem til at prøve et bluff.

Hvad siger andre til den turn beslutning? Selvom org poster godt nok spurgte primært til flop spil - men det er vist svært at være voldsomt uenig i.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar