AK NL100 tørt bord

#1| 0

Standard situation med AK i singleraised pot på tørt bord. Hvilken linie giver mest value i den situation? bet/call check/call check/raise? plejer selv at bette, men check/caller også ind i mellem paa et så tørt bord. Denne gang prøver jeg dog en alternativ linie for mig, men er i tvivl om den er helt væk... den aktuelle villain spiller 22/14/2,3 og virker ikke out of line.

GAME #1397020049: Texas Hold'em NL $0.50/$1 26-Jan-2009 15:18:51
Table "TURBO" Sellersburg
Seat 1: TTR3784264 ($110.90 in chips)
Seat 3: HERO ($124.23 in chips)
Seat 5: Alrounder ($109.40 in chips) DEALER
Seat 6: quantomos ($99.00 in chips)
Seat 8: Sebipac ($108.05 in chips)
Seat 10: PokerZeus ($25.24 in chips)
quantomos: Post SB $0.50
Sebipac: Post BB $1.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO K A
PokerZeus: Call $1.00
TTR3784264: Fold
HERO: Raise (NF) $5.00
Alrounder: Call $5.00
quantomos: Fold
Sebipac: Fold
PokerZeus: Fold
*** FLOP *** A 7 2
HERO: Check
Alrounder: Bet $8.00
HERO: Raise (NF) $20.00
Alrounder: Raise (NF) $104.40
HERO?

26-01-2009 16:38 #2| 0

No way, at jeg raiser floppet for at folde til et AI. Dog kan jeg godt lide at flatcalle, for at holde svagere hænder og bluffs i potten.

26-01-2009 16:45 #3| 0

synes det dit check/raise er ganske fint, da du får bygget potten op de gange han har et es der er svagere end dit...caller hans AI og giver mig til at tude de gange han viser settet i syvere op...
Du kunne self. også have flatcalled, men i ville højst sandsynligt også have fået pengene ind på denne måde...viste han Aq op? eller fiskede han settet eller de to par frem?

26-01-2009 16:56 #4| 0

nej han viste AJ op og jeg holdt, men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg spiller AK mest profitabelt. Før synes jeg altid der var en tendens til at kigge ind i et set hvis man blev raiset på floppet i en singleraiset pot på A eller K højt flop med AK.

26-01-2009 17:03 #5| 0

ad, ligner umiskendeligt et set i syvere. WP IMO thou

26-01-2009 17:28 #6| 0

Hvorfor ikke cbette?

26-01-2009 18:22 #7| 0

Jeg kan virkeligt ikke se pointen i checkraiset.

Du c-better da sådan et flop 10/10 gange når du misser det. Ikke at leade floppet nu giver da ikke mening.

Aktuelt have jeg sgu nok endt med at folde, da det er pænt klamt at skulle til midten her.

26-01-2009 19:32 #8| 0

@drhoho

Er helt med på at man de fleste gange bare burde c-bette, da man så spiller på en måde man også ville, hvis man havde misset floppet...
Forstår dog bare ikke, hvorfor det kan være så klamt at komme til midten her...Man bliver self. nødt til at have et billede af villains spillestil, før man kan folde her, men ville han spille et set i syvere på den her måde?...
På dette niveau (1/0.5), synes jeg ikke der er nogle grund til at tænke for meget over at få pengene til midten, hvis ikke han har vist tegn på tidligere, at det er sådan han spiller settet...
Der er altså kun to hænder, hvor vi er helt døde...

26-01-2009 20:16 #9| 0

"ville han spille et set i syvere på den her måde?..."

Man kan omvendt spørge om han ville spille et lavere A på den der måde. Det gjorde han så i det tilfælde, men ofte har de hånden når deres spil ikke giver mening med nogen hænder.

Jeg er generelt ikke super glad for at sende stakken til midten med top par på et knas-tørt flop mod en nogenlunde fornuftig modspiller. Dermed ikke sagt at det ikke kan være den naturlige opfølging til et CR, men hvis jeg kom til midten ville det være med en grim smag i munden. Nu skal det lige siges at jeg spiller cash på Ladbrokes og derfor er vant til lidt mere nittish passivt spil fra ukendt spiller.

Jeg vil lidt mene at et CR er at overrepræsentere din hånd sammenlignet med at leade. Mange villains taber nemt halvdelen af stakken med AJ hvis du leader, men ret få stakker af til CR imo.

26-01-2009 22:38 #10| 0

@droho
Kan godt følge din tankegang...man vil kunne skabe en forholdsvis stor pot mod AQ eller AJ ja, så er med på d er en god ide...
Jeg har også prøvet at rende ind i sets osv. på sådan typer boards....men det er bare ikke godt spilllet hvis han kommer over toppen med f.eks. 77 på dette board, når han ved, at du sidder med et stærkt es...ved at kommer over toppen og rygge AI giver han dig en chance for at folde, som jeg ikke mener han skal, hvis han sidder med et set...Derfor synes jeg godt det kunne ligne en svag spiller der trykker den ind med AQ eller i dette tilfælde noget der er svagere...
Men ja som spillet vil man da også kunne ryge ind i nogle sets, men synes bare ikke det hang sammen i denne hånd...

29-01-2009 18:30 #11| 0

Bump.

02-02-2009 12:53 #12| 0

Tror ikke han ville rr dig all in med settet. Havde også callet hans AI.

04-02-2009 09:50 #13| 0

Hvad er tanken bag at checkraise? Som skrevet ovenover better du vel T9o her hver gang? Når du så endda bliver i tvivl når han skubber, er det den værste plan overhovedet. Snapcall som spillet.

Ellers er bet bet bet, bet call CRAI de bedste linjer i sådanne tilfælde.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar