villain virker som en udmærket spiller, der ikke har været out of line i den korte periode vi har været på bord sammen!
27 med fra start og ca. 13 tilbage...Hvad er linjen på floppet?
føler ikke rigtig jeg kan lave et bet på floppet uden at comitte mig selv. Når jeg tænker hånden helt igennem, så virker det som om, at et check-fold er det bedste, da vi stadig har en god stack og kan spille med om 1. premien...enig?
Hva siger i til et PF call i stedet for raise?
Seat 1: KartracerAUT (3385 in chips)
Seat 2: koke468 (3160 in chips)
Seat 3: Jarudis (1725 in chips)
Seat 4: royalewise (2545 in chips)
Seat 6: JalleAA (5440 in chips)
Seat 8: jsana (4725 in chips)
royalewise: posts small blind 75
JalleAA: posts big blind 150
*** HOLE CARDS ***
Dealt to JalleAA [K♦ A♥]
jsana: folds
KartracerAUT: raises 300 to 450
koke468 has timed out
koke468: folds
koke468 is sitting out
Jarudis: folds
royalewise: folds
JalleAA: raises 750 to 1200
KartracerAUT: calls 750
*** FLOP *** [2♠ 3♦ 9♥] pot ca. 2400
?
AK OOP i $10+1 sitngo
Jeg synes preflop er godt. Du er ude af position så et 3-bet er bedst imo.
Jeg check/folder også floppe af samme grunde som du nævner. Et c-bet vil potcomitte os + at vi har en fin stack nu.
Derudover så er det en super smart linje at vælge for villain, hvis han sidder med AA-QQ. Da du oftest vil c-bettet floppet og dermed potcomitte dig. Dog tvivler jeg på, han har tænkt så langt.
Hvorfor er der btw ikke en Sit & Go kategori? Der er trods alt forskel på tours og SNG.
Som spillet skubber jeg floppet her. Hvis du ikke er vild med den plan så call preflop. Jeg synes det er alt for weakt at check-folde her, da vi slår mere end halvdelen af villians range imo
rune07, grunden til vi kan checkfolde er netop pga heros preflop hejs, at villain åbner fra tidlig og coldcaller indsnævrer hans range betydeligt, et åbenskub er direkte suicide imod hans range.
Check/fold ser fint ud i min optik. Foeller har givet argumentation.
Skub preflop!
At 3-bette 2½ gange en $10+1 villains raise OOP for så at c/f til mindre end et pot skub på 2/3 af alle flops kan umuligt være profitabelt.
"føler ikke rigtig jeg kan lave et bet på floppet uden at comitte mig selv"
Husk at kigge på effektive stacks. Villain har kun et godt c-bet tilbage!
"Der er trods alt forskel på tours og SNG."
Præcis. I SNGs er man sjældent dyb nok til at 3-bette uden at skubbe i mid- og endgame.
Jeg skubber 9/10, netop fordi vi ikke har råd til at misse floppet og folde :)
Giver btw pccp og Madsrealiry ret med hensyn til 3-bet all in.
Som spillet C/F jeg dog.
Som Foeller.
@pccp
5440 af ens egne chips i en 675 pot mod hvad der lader til at være en fornuftig villain? se.. dét kan da umuligt være profitabelt.
@Zeeto
Villain har jo kun 3385 chips. Synes 3-bet-allin er det klart mest oplagte. Vi får også noget ekstra fold-equity, da vi ikke giver villain en mulighed for at komme over toppen.
Havde du tænkt dig at 3-bet/folde? For 1200 ud af 3385? Nej, vel. Derfor kan pengene lige så godt komme ind med det samme.
@Rune
Føler det er alr fot weakt at calle PF OOP...med vores PF raise har vi fået vores info = Han er stærk.
@Pccp
Helt sikkert en mulighed med PF skub...Dog bryder jeg mig ikke om et skub for 3000 i en pot på ca. 500 med de stacks...Mit 3 bet i dette spot føler jeg ikke rigtig bør være meget højere...der er forskel på sitngo's og cashgames, da vores M ændrer sig i sitngo's, så bet størrelser ændrer sig også...Mit bet har altså den samme effekt som hvis jeg havde bettet lidt højere(ved godt du argumenterede for at skubbe)!
@ Nå ja.. havde ikke lige lagt mærke til at vi ikke var dækket. Irriterende fejl.
Jeg giver jer ret.
Skubber altid preflop her, med villains stack der passer fint nok til det, alternativt kan der kaldes og se om vi rammer floppet. Synes 3-bet er det dårligste alternativ da vi comitter os men helst tager ned med det samme uden at give villain mulighed for at ramme noget ved et call, eller mulighed for at rerepushe en hånd vi flipper imod og helst ser folde. Som spillet checkfolder jeg i teorien, pusher i praksis.
"Som spillet skubber jeg floppet her. Hvis du ikke er vild med den plan så call preflop. Jeg synes det er alt for weakt at check-folde her, da vi slår mere end halvdelen af villians range imo"
Jeg er ikke enig i noget som helst af ovenstående. Af villains calling range for vores skub slår vi lige nøjagtig 0%. c/f er imo den eneste mulighed her når vi har 3-bettet pre.
Derfor: Skub preflop, gør jeg ihf selv hver gang her.
Den kan da aldrig folded på floppet.
Vi snakker altså om en 10$ SNG. Villains range er væsentligt større end QQ+. Jeg openshover hver gang på det flop. Bliver vi kaldt og er domineret, jamen så er det selvfølgelig ærgerligt, men det vil blot ske så sjældent at movet vil være ret profitabelt, imo.
Selvom vi sætter villain til QQ+, AK, så har vi stadig 30% for at vinde på floppet. Vi har også en del FE, da villains range imo ihvertfald er 99+, AQ+
. vi må formode han kun caller med hans par og ikke to overkort, hvorfor at et openshove altid vil være profitabelt, medmindre villain er en mega nit.
@JalleAA
Jeg 6-tabler $22-$55 SNGs 10 timer om ugen, så jeg ved godt lidt om, hvordan dynamikken ændrer sig i løbet af en SNG :) (Selvom det indrømmet er 10 mands).
Problemet er, som All-Out-Put og madsmk siger, at du allerede har comitted dig ved dit preflop raise, for du kan ikke folde det her (eller noget andet) flop uden at miste EV. En god tommelfingerregel er altid at skubbe, hvis dit raise ville have været mere end 30% af effektive stacks, da du alligevel altid skal calle de sidste 70% til et re-raise grundet pot odds. Derfor kan man ligeså godt selv lægge maksimalt pres på og gøre det så dyrt som muligt for modstanderen. I dette spot ville jeg endda have skubbet, hvis vi var dækket (selvom den så ville være lige på grænsen), da AK klarer sig bedre efter 5 kort end efter 3.
Som spillet skubber jeg også floppet grundet de ting, madsmk pointerer. Der er mange villains, der spiller sådan her med alt muligt crap på mine limits, og jeg tvivler lidt på, at de bliver bedre, når man rykker ned :P
@pccp
Min snak om M osv var egentligt heller ikke for at oplære dig :)...bare mere for at skære min pointe ud hehe...
men ja kan godt se et shove PF måske kunne nlive attraktivt til en anden god gang!
@OP
Hvordan er præmiestrukturen?
@andre
En der kan finde en ICM calculator til mere end et bord?
Foeller > Det er for tidligt at overveje ICM. Det er formodentlig top5 der får penge, og vi er stadig 13 tilbage.
Fordi uagtet udfaldet af hånden, så vil der ske en masse inden vi kommer i
pengene. Vi er jo stadig i midgame.
Du vil jo heller ikke bruge ICM i en 5000 mands tour med 2200 igen? (jeg ved godt det ikke hundrede procent kan sammenlignes, men pointen er tydelig).
ICM-udregninger er først rigtigt væsentlige når vi er på boblen(1-3 mand fra pengene i dette konkrete eksempel)/i pengene