Seat 1: HERO ($641.35 in chips)
Seat 2: -Gotcha- ($216.10 in chips)
Seat 3: Mongozo ($360.19 in chips)
Seat 4: Legend ($295.80 in chips)
Seat 5: stabec ($234.80 in chips)
Seat 6: rednesh ($171.75 in chips)
HERO: posts small blind $1
-Gotcha-: posts big blind $2
----- HOLE CARDS -----
dealt to HERO [A ♥ K ♠
Mongozo: raises to $8
Legend: folds
stabec: folds
rednesh: calls $8
HERO: raises to $34
-Gotcha-: folds
Mongozo: raises to $76
rednesh: folds
Jeg har renakket ham særligt meget i denne session, efter jeg fandt ud af, at han folder til mine 3-bets. Naturligvis har jeg været varsom, når han har raiset fra EP, eller når andre har kaldt ham inden mig. Indtil videre har han foldet til samtlige mine PF 3-bets, altså aldrig hverken kaldt eller raiset. Han er 17.44/14.23/3.91 over 2,6K hænder.
Jeg ved han er tænkende og solid, hvilket hans stats også viser. Umiddelbart havde jeg sagt til mig selv, at 4-better mig lige pludselig (havde ham på en 7-8 borde), så renakker jeg, for tror han caller mig med et højt PP. Jeg sætter umiddelbart hans range op til QQ og selvf også AK, men udelader KK og AA. Jeg er med på et coinflip, da jeg vurderer, at chancen for at skubbe ham af er ret stor.
HERO: Raises 210$
Spew?
AK PF deep mod regular, NL200
"Indtil videre har han foldet til samtlige mine PF 3-bets, altså aldrig hverken kaldt eller raiset."
Derfor kan jeg ikke lide det. Når det er første gang han giver modstand til dine 3 bets preflop, så synes jeg ikke det er et godt spot.
Det hardkAre hiver fat i, er selvfølgelig det åbenlyse i din post.
Omvendt bliver villain også træt af os på et tidspunkt.
Det afgørende er selvfølgelig, om du har 3 bettet ham præcis så meget, at du tror han er villig til at make a stand med en hånd du mindst har et coinflip mod. Det er imo rigtig svært for PN at vurdere.
Syntes også det er lidt noget roderi. Du er langt bagud til yderligere action, og du vil netop sandsynligvis få mere action da du ikke har set ham lave dette move før. Jeg nægter at tro på dit move er +EV, og syntes din analyse er lidt søgt. I bund og grund mener jeg du bliver for fancy til dit level, du er jo nærmest committed når og hvis han pusher. Bare spil ABC på NL200!
SørenMatias
_nærmest_ committed? Han skal calle 150 ind i en 700$ pot hvis Mongozo går AI! Synes det er på grænsen til absurd ikke at kalde det helt committed :D
Ja ok. Regnede ikke lige på det. Så committed for næsten 200bb preflop med AK, Hvis han pusher selvf. Lyder ikke godt i mine øre.
Jeg kalder selvf et skub.
Men noget helt andet, hvad gør I så? Kalder hans raise? Vi kan jo nærmest ikke folde til de odds der?