Efter min sessions blev jeg sku i tvivl om denne ellers rimelig std. hånd
Nl400 EUR, 5 max
Effektiv stacks: 600 EUR
Villan har jeg omkring 200 hænder på, han virker TAG og jeg har ikke set ham out of line, han spiller indtil nu 20/16/2,5 med fold til 3b på 71% hvilket dog må formodes at være højere i nærværende spot.
Jeg vil tror han ser mig som noget af det samme.
Villan åbner UTG til 12, der foldes til mig i BB som gør det til 40 med A ♣ K ♣ villan caller
Flop: K ♦ J ♦ 7 ♣ - pot: 82 EUR
Jeg cbetter 60, villan tænker lidt og gør det til 170, jeg vælger at calle???
Turn: K ♦ J ♦ 7 ♣ 3 ♥ - pot: 422 EUR
Jeg checker, villan siger 300, hero folder???
Det føles sku lidt svagt, men:
- Vil mene hans calling-range er meget begrænset, da jeg ikke har været på nakken af ham med 3bets - endnu :-) - og han næppe har noget særlig LAG image på mig.
- Ift. en forholdsvis stram callingrange PF, er det vel reelt kun AQs som giver ham et draw.
- Syntes sjældent man oplever bluff´s i det spot fra en TAG villan.
- Modsat repper han reelt kun JJ, KK og AA
Hvad gør I på henholdsvis flop og turn?
AK rammer TPTK i 3b pot 150bb dybe
Altså jeg kan aldrig se pointen i at kalde floppet for at check/folde blank turn, så det er enten eller på floppet imo. :)
CRAI turn?
Virker sku relativt exploitable at check folde turn når han har så smal en value range, specielt hvis du fremstår som ret prone til at lave store folds, hvad det ligner :)
Har selv vaeret i et meget lignende spot imod en sane villain for lidt tid siden - villain viste AA. Du er sjaeldent god her og kan at best haabe paa en split pot.
77, JJ, KJ er alle i villains range og er dem der giver mest mening, sammen med Q♦T♦. Villain better naeppe et n0get FD paa turn da han ikke kan gaa ud fra du folder turn efter du har callet floppet (floppet rammer din rr range super godt og baade AA/KK/AK/JJ er haender du tager den der linie med).
Og du folder selvf0lelig aldrig floppet og villain skal godt nok have et super solidt read for at man kan sige du bliver "exploitable" -og jeg kender dig og det read har han bare IKKE ;)
Jeg skubber ind på floppet 9/10 gange.
De sidste 10 % af tilfældene CRAI jeg ind på floppet.
Som uffefh.