Villain spiller 32/16/2 over 270 hænder. Han sidder på 6 borde hvoraf jeg er med på de 3. Jeg har netop doblet på et andet bord mod ham hvor vi kommer ai pre med KK-QQ. Han skrev meget i chatten efterfølgende om hvor heldig jeg er osv. Han ved jeg sidder på 10 borde, og han kender mine stats som i denne session har været 24/15/3.
HERO sidder med $471
Villain sidder med $171
Hand #1172569703 begins at 2008/09/19
Dealing down cards
Dealt to HERO K♥ A♠
bald3r0y1 posts the small blind of $0.25
333BB posts the big blind of $0.50
surfsteve81 folds.
HERO raises to $2.
coolnewbie folds.
bald3r0y1 raises to $6.50.
333BB folds.
HERO calls $4.50.
Dealing Flop 8♣ K♣ A♣ $13.50
bald3r0y1 bets $13.50.
HERO calls $13.50. Med planen om at skubbe ham af en ♣ på turn eller river.
Dealing Turn 4♦ $40.50
bald3r0y1 bets $20.25.
HERO calls $20.25. Som turn
Dealing River 4♦ $81.50
bald3r0y1 checks.
HERO ?
Popper oftest AK pre, men mixer den sommetider op, er det dumt?
Edit: stacks samt potstørrelser
AK vs reg 300 bb dybe
ALtså tager du mange flops af med sc og små pp for at udspille dine modstandere i 3-bettede pots, kan der være en vis ræson i at fladbetale med AK til et 3-bet i pos i ny og næ.
For at lave disse plays er det dog nødvendigt , at du er sikker på villain er en low og mid limit reg som prøver at lege balla ved at 3-bette ultra light, men tilgengæld hurtigt giver op post flop.
Med lidt dynamik mod sådan en type kan jeg godt finde på at tage et flop af med AK fra tid til en anden for at mikse det op, men ville som standard 4-bette til 13-ish og betale push.
Med jeres historik er dette også det mest profitable. Han steamer lidt imod dig og repopper du til 13 vil han tro han har fe og pushe en range du er fint inde imod. Så siger 13 og betaler push(hvad er stack sizes btw?).
Som spillet kommer jeg ind på floppet og forventer betaling fra en ret bred range af hænder indeholdende enten ♣ eller A.
Har villain set dig floate boards med sådan en tekstur ofte kan det dog være ok at flatbetale ind i mellem og komme ind på turn.
EDIT: Set først stacksizes nu. Den er obv klam, men raiser floppet og kommer never ever væk. 4-better dog ikke pre though 300bb deep, da vi ikke kan klare heat og det er waste of value at bluffe AK mod en, som måske steamer lidt imod os.
Kan godt lide både pre og flop play.
Raiser turn(60), den betsize er ikke for value tror jeg. Ligner mere et draw der vil ikke vil have et tæt på pot bet i hovedet.
Better 45 på river.
Fint PF når i er dybe. Går ikke ud fra du vil stacke af her PF med AK.
Nu skal du bet/folde 48.
@OP
Flopcall er som standard rigtigt skidt. Hvis villian kan være semitiltet er det virkelig slemt.
Du blokker for AA og KK, så der kun er en kombi af hver og der er ikke så mange klør hænder i hans range, da Ac og Kc er derude. Du er altså ikke bange for at være bagud.
Desuden får du action er AQ,AJ,AT og andre hænder indeholdende klør, hvilket er rigtigt mange hænder hvor du enten mister action eller taber hånden på klør turn.
Turn call er næsten lige så slemt.
River skal valuebettes, da han valuebetter alle bedre hænder end din her (og måske nogen du slår).
SteenV
@SteenV
Har/havde ingen ide om han er tiltet ellersemitiltet, har ikke nok historik mod ham til at vide hvordan han takler beats.
Efter hånden var færdigspillet syntes jeg selv min linie var skidt, skulle have raiset floppet eller turn. Jeg stak 44 ud på river som han betalte med A♥ Q♥, så min passive linie gjorde at jeg ikke fik hans stack.
Tak for alle jeres input og tanker.
@kochman
er nedenstående helt urealistisk hvis vi antager at villain er lidt tiltet?
"modificeret hh"
Hand #1172569703 begins at 2008/09/19
Dealing down cards
Dealt to HERO K A
bald3r0y1 posts the small blind of $0.25
333BB posts the big blind of $0.50
surfsteve81 folds.
HERO raises to $2.
coolnewbie folds.
bald3r0y1 raises to $6.50.
333BB folds.
HERO calls $4.50.
Dealing Flop 8 K A $13.50
bald3r0y1 bets $13.50.
HERO calls $13.50. Med planen om at skubbe ham af en på turn eller river.
Dealing Turn 4 $40.50
bald3r0y1 bets $20.25.
HERO raises $60.25. Som turn
bald3rOy1 calls $40.25.2
Dealing River 4 $161.50
bald3r0y1 checks.
HERO bets $75
bald3rOy1 calls $75
bald3rOy1 calls $75 and shows?
Floppet er helt sick skidt, du skal raise altid for at få value ud fra en høj klør og et par. Det giver os mulighed for lækkert turn bet. Din linje ligner mest af alt en floppet flush, så du lukker villains muligheder for at betale dårligt af betydeligt ned. Raise flop, og 3 streets of value.