Det her er 38. hånd hos BB. Hero har domineret bordet både før og efter ankomsten af BB. Så han ser mig mest sandsynligt som LAG måske med lidt maniac tendenser.
BB har spillet uber tight, og har kun set han 3-bette en gang, ud af 37 gange, pre-flop hvor han tog potten hjem pre-flop. Ellers har han kun foldet. Jeg sidder også på CO hver gang han er BB, og jeg har stjålet blinds hver gang potten ikke er blevet åbnet, og de har ikke givet mig på nakken endnu. Så han er måske træt af mig.
UTG til gengæld har spillet meget loose og donket - ikke en god spiller.
NL Hold’em - Blinds $1/$2.
Seat 2: BB ($202 in chips)
Seat 3: UTG ($154.50 in chips)
Seat 5: Hero ($501.25 in chips)
Dealt to Hero: A♥ K♦
UTG raises to $6, MP folds, Hero (CO) raises to $20, BTN folds, SB folds, BB calls $18, UTG calls $14.
Flop: (Pot: $61)
5♦ K♥ T♣
BB checks, UTG checks, Hero bets $40, BB calls $40, UTG folds.
Turn: (Pot: $141)
9♥
BB bets $45, Hero ?
Hvad er vores linje her fra, og hvad er BB’s range?
AKo, NL 200
Den er svær. Især pga. det image du har givet af ham. Givet beskrivelsen af villain tror jeg ikke han caller en drawing hand som QJs OOP. Hælder meget mere til TT/55 i dette spot.
WTF laver han.. spil ordentligt. Fold eller gå i callmode.
Jeg caller her.
Jeg prøver at nå til SD uden at det koster mig alt for meget. Derfor caller jeg her og venter River an.
Du har gode pot odds her grundet BB's lille bet set i forhold til potten.
Ja, den er svær..
Jeg er også enig i, at QJs ikke er i hans range der.
@SirThomas
Hvis vi caller her har han ~$100 tilbage på river. Og skubber han ikke altid de sidste $ ind der?
Jeg tror ikke han er blevet så træt af dig, at han kalder et re-raise i bb med en så marginal hånd.
Hvis han har QJ har han dig slået, self det samme med trips. FD er jeg ikke bange for, da K♥ ligger der ude.
Jeg tror du er WA/WB --> call mode!
Jeg sejler lidt mellem fold eller call og se river an. Problemet ligger så i om de gange vi går bust på en blank river, opvejer de gange han ikke har os slået, men det eneste vi kan slå lige pt er en ren skæg basicly. Der er stor sandsynlighed for han pusher river som spillet, og så står vi med balladen. Jeg tror sjældent vi er super godt inde her, og tror egentlig mest jeg hælder til et fold.
Jeg kan godt lide at bette potten på floppet i sådan en situation her. Det gør hele hånden meget nemmere, og man ender som regel alligevel med at committe sig selv.
Btw er jeg den eneste der synes BB's turn udstik virker weak? Jeg havde nok raised ham all in og forventet at se KQ/JJ eller QQ.
Eller eventuelt en tricky TT, mener synes det ligner en +EV situation at sætte ham AI på turn.
At sætte ham AI på turn er det ringeste play overhovedet. Du er kun langt bagud hvis du bliver callet.
@joonas
Hvad sætter du ham på? TT? Det er stort set den eneste hånd jeg forventer at se vi er bagud til. Hvis du mener et call på turn er bedre er jeg lutter øre til et par argumenter?!
Ellers holder jeg stadig på at han viser KQ/JJ/QQ og det er +ev at sætte ham AI. Mht at han kun kan calle med en bedre hånd så i princippet har du ret, og sådan tænker jeg også hver gang og alligevel ser jeg her og der at QQ eller JJ caller i lignende spots :-) Ingen grund til at overvurdere NL200..
Typen beskrevet reraiser QQ preflop og caller ikke på board med overcards.
Jeg kan kun, og kun alene sætte ham på TT. Så IMO er det ingen diskussion om hvad han er foran med, og hvad han kalder med vi slår. (måske 55, men same situation)
Skal vi ikke give ham credit for at være god nok til at droppe sin trap når hjerter nr. 2 lander - hvilket er grunden til han skydder på 9'eren?
Jeg callede også turn men så må vi vel også calle de $97 på river, right?
Turn: (Pot: $141)
9 ♥
BB bets $45, Hero calls $45
River (Pot: $231)
2♣
BB all-in $97, Hero calls ?
Og hardkare påpeger at mit flop-bet er for lille, skal jeg bette mere?
Jeg leger lidt med tanken om følgende: Hvis vi re-raiser preflop i det her spot - og kun kalder turn, har vi så ikke lige afsløret vores hånd overfor villain såfremt han er tænkende?
@Anal
Aaaah, det tror jeg nu ikke. Jeg har spillet LAG, og BB har helt sikkert bemærket det. Min range er bredere end AA/KK/AK/QQ/JJ her..
Pis, lige skrevet en del, men fik alt slettet før jeg fik sendt det.
korte af det lange.
betstørrelse: fint, dog ikke mindre, evt. en tand mere.
river: tvivlsomt at denne slags spillere vil vælge en reraised pot oop til at lave et move på dig, da du har været LAG.
dog gode odds på river
svær situation...
River (Pot: $231)
2 ♣
BB all-in $97, Hero calls $97
Og han viste (selvfølgelig) TT op og tog potten hjem..
Joonas,
"At sætte ham AI på turn er det ringeste play overhovedet. Du er kun langt bagud hvis du bliver callet."
Er du seriøs? Hvorfor udtaler du dig så hårdt når du ikke har bedre ide hvad du foretager dig?
At pushe turn er fint. At calle turn, calle alle river bets og pushe river hvis han checker er også fint. Hvad der er bedst er marginalt.
Jeg kunne nok finde de første 20 tråde hvor du giver dårlige og det har jeg egentlig ikke det store problem med. Din tone irritere mig til gengæld grusomt.
og ja, hu4rolls er cool.
Sorry, men turn push er elendigt af de grunde joonas allerede har påpeget..
Jeg synes det er skidt at vi får spillet og hele bb's stack med kun TPTK, med det image han har.
Da han caller vores flop-bet bør vi indse at vi oftest er bagud, og at han så samtidig stikker ud i os på turn bør også få nogle alarmklokker til at ringe. Med KQ f.eks. stikker sådan en spiller aldrig ud på turn.
Jeg folder turn!
og som spillet folder jeg også river, vi er aldrig foran her!
Set i bagklogskabens lys ærgrer jeg mig selvfølgelig over, at jeg går broke med TPTK på et så tørt bord, men han malkede mig stille og roligt og gav mig hele tiden odds til at calle. Jeg kan ikke sige andet end at han spillede den godt, selvom hans linje er lidt for alternativ til min smag..
Men enig i at vi ikke slår nogen hænder på turn.