AKo på NL400 Ladbrokes

#1| 0

Hejsa,

Var inde i en hånd idag, som er mener er spillet korrekt (måske med undtagelse af floppet)... Men den koster mig dyrt.

Min historie med modstanderen er at jeg har spillet en del mod ham og han er solid tight spiller, som altid laver CB, hvis han har være agressiv PF. Han skyder også OFTE second barrel.

Hans stats er at han ser 29% af flops og raiser PF på 11%.

** Game ID 535481916 starting - 2006-07-08 13:06:59
** Zethus [Hold em] (2.00|4.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- macblagger sitting in seat 1 with $338.60
- Nicomi sitting in seat 2 with $96.00
- Figgchen1 sitting in seat 3 with $559.60 [Dealer]
- Eydalvur sitting in seat 4 with $394.00
- Sugeren sitting in seat 5 with $385.10
- 11nets sitting in seat 6 with $372.30

Eydalvur posted the small blind - $2.00
Sugeren posted the big blind - $4.00

** Dealing card to Sugeren: Ace of Spades, King of Clubs

11nets raised - $16.00
macblagger folded
Nicomi folded
Figgchen1 folded
Eydalvur folded
Sugeren called - $16.00

** Dealing the flop: Ace of Hearts, Queen of Clubs,
King of Diamonds

Sugeren checked
11nets bet - $24.00
Sugeren called - $24.00 (nok en fejl burde raise men han skyder næsten altid second barrel)

** Dealing the turn: 8 of Hearts

Sugeren checked
11nets bet - $77.00
Sugeren raised - $154.00
11nets went all-in - $255.30

Hvad nu ?? ikke hvad jeg havde forventet.

Hvilken handrange kan vi sætte ham på ?

Kan vi sætte ham til andre hænder end nogle som har os slået ??

Eneste hånder som ikke slår os er AQ, A8, AJ
Hænder som slår os er AA, KK, QQ, 88
Draw hvis han sidder med AK

Kan den calles ?

08-07-2006 15:39 #2| 0

JT slår dig også...

08-07-2006 15:58 #3| 0

PF: Raise. Ingen grund til at spille OOP med en AKo hånd, hvis du kan undgå det. Caller han dit reraise her, kan du trygt sætte ham på PP eller AK. Får du re-hejs-hejs (:D), så smid den.

FLOP: Bet. Du har jo ramt 2 d max og han skal nok betale, hvis han har noget eks. AQ show. Og ja, som du selv siger, han skulle være raised her igen. Stort.

TURN: Ikke gayraise! Skub all in, hvis du vil noget. Nu er du tvunget til at lave et crying call... og forsøge at trække til dit hus, hvis du er bagud...

damster

08-07-2006 16:02 #4| 0

du skal calle 180 for at vinde cirka 750 med TTP mod en aggro villian.

3.2:1 er oddsene. Det ligner et call. Problemet er bare at han må vide at hans FE er meget, meget lille, så han bør være sikker på at have den bedste hånd, når han laver det nummer der. Havde dog nok callet grundet pot odds. Især fordi HERO unægteligt ikke har vist styrke.

Derudover vil jeg sige at du simpelthen ikke spiller hånden godt nok. Når du raiser skal du raise ordentligt. Ikke det der click-gay pjat du har gang i på turn. Hvad i al verden er ideen med det?

Jeg reraiser preflop, på flop og vurderer hans action derfra.

08-07-2006 19:03 #5| 0

reraise preflop, bet flop.

"Hvad nu ?? ikke hvad jeg havde forventet."

Det er fordi du ikke har nogen anelse om hvad der sker i hånden; det virker på dine kommentarer og dit slowplay som om du ikke forstår styrken af din hånd.

Din hånd er faktisk den næstværste hånd, på det board, der kan spille en stor pot. Men du vælger en linje der minder uhyggeligt meget om hvordan en avg donk ville spille nuts (TJ) det er vel ok hvis du er igang med et tricky bluff, men det virker som om du tror du har den bedste hånd.

Når du har en god hånd, gælder det ikke om at malke din modstander ved hjælp af checkraises og slowplay, reraise preflop og tag den derfra.

08-07-2006 19:24 #6| 0

Du er nød til at re-raise preflop og flop for at få noget info ud af ham, det er derfor at du ender i denne svære situation når du ikke re-raiser pre-flop og ser hva han gør der og også efter floppet.

08-07-2006 20:42 #7| 0

@løpenthin
Misser jeg noget eller skal han calle cirka 100 for at vinde cirka 500?? Altså 1:5?

Ellers enig med de andre kommentarer der er kommet her, mere gas på floppet så du kan finde ud af om du er oppe imod sæt...

10-07-2006 10:16 #8| 0
OP

Tak for kommentarene...

Grunden til jeg ikke reraiser preflop er at jeg på dette lvl har stor succes med bare at calle.... og når K eller A rammer - så tror folk ikke på dig og betaler dig - specielt folk med AQ, AJ, A10 er på dette niveau villig til at spille om stacken hvis der er et A derude.

Forsættelsen på hånden endte med at jeg callede og han viser QQ !!

Så tabte desværre hånden.

10-07-2006 11:39 #9| 0

Du spiller den udemærket; især hvis du check-skubber turn, synes jeg. Det er dog ikke den måde jeg oftest selv spiller den; men din linje kan sagtens være lige så profitabel som min.

Jeg synes, at de andre der har svaret i denne tråd ikke medtager din beskrivelse af, hvor ofte Villain har ingenting på turn.

Jeg er dog ikke enig i din beskrivelse af Villain ift. hvad du fortæller om ham. Altså, de stats du giver om ham, siger at han er væsentligt mere Loose/passiv preflop, end du beskriver.

10-07-2006 12:58 #10| 0

Hvis hero nu havde reraiset preflop (som mange foreslår) til f.eks. 70 og villain havde callet, hvordan skulle hero så have spillet resten af hånden? Kunne han så være sluppet nemt væk?

10-07-2006 13:00 #11| 0

Det handler ikke om at "slippe" væk. Det handler om at maksimere value mod modstanderens hand range. Og den hand range er væsentligt større end kun hænder der slår AK.

10-07-2006 13:07 #12| 0

Ok.

Jeg omformulerer spørgsmålet: Hvordan skulle hero havde spillet denne specifikke hånd efter floppet, givet at han havde re-raiset kraftigt preflop og var blevet callet?

10-07-2006 13:21 #13| 0

Når hero reraiser preflop er heros handrange relativt smal og det flop har med stor sandsynlighed ramt hero; derfor skal villain have en meget stærk hånd for at spille tilbage på os og derfor bliver vores beslutninger en del nemmere etc .

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar