Prøver at blive bedre til at spille re-raised pots. Derfor dette spørgsmål. Sorry hvis det er en no brainer...!
Villain er TAG, hans vpip er 22.
$0.50/$1 - No Limit Hold'em
Seat 1: Ekoc ($100.90)
Seat 2: Ccarcharias0 ($76.75)
Seat 3: ChuckMangione ($149.80)
Seat 4: HERO ($105.90)
Seat 5: heithg ($104.15)
Seat 6: Alctras ($81.35)
heithg posts the small blind of $0.50
Alctras posts the big blind of $1
The button is in seat #4
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO [K♥ A♠]
Ekoc folds
Ccarcharias0 raises to $3.50
ChuckMangione folds
HERO raises to $12
heithg folds
Alctras folds
Ccarcharias0 calls $8.50
*** FLOP *** [9♥ T♥ 3♠]
Ccarcharias0 checks
HERO ??
Mit spørgsmål går ud på hvordan i spiller AK og for den sags skyld også AQ, når vi ikke rammer. Er det meget skidt at checke her eller er det ok, eftersom floppet ikke hjælper os og villain er tight og derved formentlig ikke kalder OOP med noget der er dårligere end det vi har?
AKo rr pot, NL100 max 6
en TAG spiller caller vel ikke et re-raise af den kaliber med andet end monstre? og du må derfor gi ham credit for AA,KK,QQ måske JJ... det kommer dog også an på dit tableimage? tror dog ik du får ham til at lægge nogen af ovenstående hænder på dette flop... så et check er vel ok... derimod hvis du har reads på ham der siger han godt kan finde på at calle med AJ/AQ/AK eller små PP, så skal du sku skyde på floppet! :-)
Det er meget forskelligt hvad jeg gør i sådanne en situation:
caller han tit c-bets?
Jeg skyder floppet de fleste gange. skal vi sige 7/10 or so.
Jeg skal have et ualmindeligt godt read for at undlade at skyde. Men det kan selvfølgelig godt være at den slags reads (mega-callingstation-donk-agtigt) er mere udbredte på NL100 end på mine limits.
Klart skyd. Som Asger_B siger, findes der godt nok mange folk der er calling stations på de her limits, men i reraised pots er det sku ikke skide udbredt at tage kort af med elendige hænder. Fint nok du får på nakken mange gange, men du er nødt til se det i et større perspektiv. Det hele handler om at balancere sit spil, således at du også gør det når du rammer noget stort, og derved ender med at få god value, netop pga du også skyder de blanke - og nogen gange folder til heat.