AKs 170bb dybe mod Sasuke

#1| 0

En hånd der har naget mig et stykke tid - en ren PN hånd :)

Har ikke HH, så betstørrelser er bare som jeg ca. husker dem.

Sasuke åbner til 35, Fisken herinde fra betaler, og jeg siger 150 fra bb med AKs. Sasuke popper den nu op, ret lavt såvidt jeg husker - ala 285 eller 335.

Hvordan spiller jeg hånden bedst herfra?

Repopper og kommer ind for 170bb pre med AKs?

Kalder og spiller AKs for 170bb OOP, hvor jeg har ret grimme implied odds og alt det crap med manglende betaling når vi rammer og er foran osv...

Clicker den tilbage?

Kreative og gode ideer til hånden modtages gerne :)

18-10-2008 02:48 #2| 0

For standard?

Bare sige 665 og kalde shove?

18-10-2008 03:03 #4| 0

@ Jungle

Problemet med disse hænder er, at det er umuligt for 49/50 herinde, inklusiv undertegnede, at give et fornuftigt svar, som du kan bruge til noget, da vi ikke aner noget om dynamikken etc. etc., og det samtidig er lidt lamt at kommentere på tråde, hvor man alligevel ikke fatter noget af det, der sker, selvom jeg en gang imellem har forsøgt det. Derfor bliver det ofte lidt svært at få kommentarer på disse tråde, da de fleste highstakes-spillere på PN, ikke frekventerer PN særlig ofte...

18-10-2008 03:03 #3| 0

Game selection?

18-10-2008 03:05 #5| 0

Ikke enig.
Kan da nævne de første 10 profiler herinde der poster jævnligt, der kender dynamikken fint på bossen...

18-10-2008 03:16 #6| 0

Jeg har aldrig spillet over NL200 på bossen, men jeg 5bet-caller. Jeg bliver dog også en spewtard når der er lidt "historik" så tag det med et gran salt.

18-10-2008 03:36 #7| 0

baaaa hvorfor skal du post sådan nogle svære hænder :-)

Nu går jeg ud fra Sasuke kender dig og ved du godt kan være lidt spewish indimellem, desuden må vi regne med han sætter din 3-bet range temmelig bred i det her spot, da det både er squeez og iso. raise af donk. Det tæller selvfølgelig for at give på nakken, da vi må forvente hans 4-bet range er bredere mod dig.

Men kombinationen af at i er semi-dybe og hans 4-bet er temmelig lille mener jeg godt vi lidt utraditionelt kan forsvare bare at calle (hvis det er 285) i det her spot og satse på vi rammer A eller K på floppet.... men syntes den er marginal og det må være op til en fornemmelse af dynamikken mv. der afgører det, men fold syntes jeg er for weakt til så svagt et 4-bet.

18-10-2008 03:40 #8| 0

"Nu går jeg ud fra Sasuke kender dig og ved du godt kan være lidt spewish indimellem, desuden må vi regne med han sætter din 3-bet range temmelig bred i det her spot, da det både er squeez og iso. raise af donk. Det tæller selvfølgelig for at give på nakken, da vi må forvente hans 4-bet range er bredere mod dig."

Helt helt enig i dine betragtninger her...

Men lidt ala hånden Turbo har postet er det mig der ender med at skulle comitte stacken, velvidende Sasuke kan spille mere eller mindre perfekt mod mig - hader den slags spots... :(

18-10-2008 03:52 #9| 0

Ja det er også derfor jeg brokker mig over du poster sådan en hånd, den er håbløs at kommenterer :-)

Men i den konkrete situation syntes jeg det er forholdsvist marginalt om den skal renakkes eller calles, mener godt man kan forsvarer begge dele.

18-10-2008 05:40 #10| 0

Det er ingen dødssynd at kalde, hvis du mener, du er foran. Det eneste rigtig klamme ved at kalde er, at du er OOP i en 4bettet hånd post.

Du skal ikke regne med, at Fisken kalder light her.

Hvis du mener, at AKs er nuts 170bbs dybe mod den normalt relativt tørre sasuke, så ship stakken. Men ha i mente, at du ved et shove nok kun får betaling fra QQ+, hvorfor din sætning med at sasuke kan spille perfekt mod dig er delvist rigtigt.

Det er wp af sas uanset hånd, men man behøver ikke gå stuck med AKs i et deepstacked cash-game, fordi man mener, at han ved, at jeg ved og at han raisede fra den pos med en kalder, hvor jeg laver et squeeze osv.

Hvis du vælger at 5bette (AI eller 675), så pas på med at sige, at det var et set-up og at villain havde KK/AA og sådan er det bare - AKs er da shit, THE NUTS! op til 150bbs er AK fint at komme ind med, men sas er sgu ikke manden, der felter AQ eller JJ i det spot (he shouldnt, its spewy).

Anyway, jeg kan ikke sige dig, hvad der er mest profitabelt mod sasuke. Lige pt hænger jeg på et kald, men hvis det er et Turbo-bord, så får den nok et 4bet i min forblindelse af håndens relative værdi ;)

GG

18-10-2008 06:32 #11| 0

Enig i Tinamusens betragtninger.

Vi har haft den før utallige gange, men det bliver den stadig ikke lettere af. - 170BB dybe spiller jeg sgu ikke for stakken med en "drawing hand" og slet ikke mod en relativ nit, det er ren spew imo, medmindre i har en syg dynamik som taler for det ?

Umiddelbart er jeg også for at tage et flop af og så se på sagerne derfra. Spørgsmålet er hvad fanden han popper så "weakt" med ?

/Kimo

18-10-2008 08:08 #12| 0

Jeg tror, jeg vil råde jer til at se situationen lidt "fra oven" i stedet for så isoleret som her.

- AB

18-10-2008 12:02 #13| 0

AB: Kan du uddybe det der?

18-10-2008 13:44 #14| 0

Jeg antager at fold ikke er en mulighed her. I såfald sidder du med en drawing hand, og vil vel gerne se 5 kort.

Hvad får du kald at? Mod QQ+ og AK er du 42% til at vinde, og inkluderer vi også JJ er du 43% til at vinde.

Du du ved et call har ca 300 af stakken ude, og du nu har 1400 bag er det nok til at det vel aldrig kan blive en fejl at skubbe, reraise (med tanke om at komme til midten på any flop), samt at du kan tage Sasuke af nogle hænder hvis han har noget uden for denne range.

Dermed kan det vel aldrig blive en fejl at spille som ovenstående, da du samtidig også forhindrer at han kan spille perfekt mod dig i position på efterfølgende streets.

Lige at komme frem til ovenstående på 15 sekunder inden man timer ud gør dog nok at jeg ender med et call, men som ovenfor vil jeg håbe at jeg giver gas.

18-10-2008 14:21 #15| 0

Selve hånden var ikke så skide spændende, var bare lidt træt af situationen. Jeg endte med at kalde og check/folde et rag flop...

18-10-2008 15:50 #16| 0

@Tinamus: Situationen kan beskrives meget spilteoretisk ifht frekvenser etc, og det er fra det synspunkt man skal finde actions på de forskellige ranges.

@Jungleras: Hvordan var floppet helt præcist?

- AB

18-10-2008 17:13 #17| 0

Som jeg husker det rigtig kedeligt. Ala J83r or so. Men må ærligt indrømme at jeg mest fokuserede på preflop spillet, og ikke har HH, så er ikke helt sikker...

18-10-2008 17:21 #18| 0

Der er vel egentlig ikke nogen options, som er direkte "dårligt" i dette spot. Ryger dog selv tilmidten mere end 2 andre options

Chris

ps. colortesting

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar