Jeg sidder med ca. 560 bb, UTG (Villain) sidder med ca. 275 bb.
Reads på Villain (som jeg kender ret godt), er at han spiller mange hænder, og godt kan være ude i sjov til tider. Han har været lowstacked, og har været all-in på rent luft et par gange, som han har vist op.
Ud fra mine stats på ham i PT over ~700 hænder har jeg ham på 32.94/10/3.19 hvilket jeg godt vidste inden vi spillede i aften. :-)
Udover det kender Villain selvfølgelig også mig ret godt, og ved godt jeg spiller "stabilt", og sjældent laver sjov, men godt kan spille mine draws. Jeg diskutere tit hænder med ham etc.
Selve hånden,
Villain raiser std. raise til 5x BB
UTG+1 folder
CO folder
Knappen folder
SB folder
Jeg kigger ned i A♦ K♦
HERO: Call 5x BB og reraise med 20x BB
VILLAIN: Call 20x bb
Flop: 2♥ 3♣ 5♥ - Pot = 51x BB
HERO: Bet 50x BB
VILLAIN: Instant all-in for ~250x BB
HERO: ?
Hvad gør hero her, udfra overstående read? Range er som sagt stor på Villain.
AKs - Homegame, 0.25/0.5 (dyb)
Nåh ja, glemte lige.
Mig og Villain er endt all-in pre-flop, i battle of the blinds, hvor jeg sidder med AJo, raiser til 5x BB, han reraiser, jeg skubber, og han caller. Og han også sidder med AJo, split.
Ca. 10 hænder før denne i guess.
...folder og tar hans kort for at se hvad han har. Han har 4♣4♥ hvorefter du udbryder: jeg vidste du havde noget lort din fede fucker. Han griner hånligt hvorefter hele bordet griner og i drikker tolv øl.
Hahaha. For helvede Jens. :-D
Hvor blev du af, når du er oppe nu? Eksamen i morgen, TSSSH!
Nu når jeg alligevel ikke kan sove kan jeg lige så godt svare :D..:
Selvom villain har været forholdsvis agg tror jeg at jeg MEGET sjældent ville kalde 200 bb med a høj uden nogen form for draws (lorte sucker lav straight draw er ikke regnet med her :D)
Hvis villain virkelig er så agg at du umiddelbart vil tro du muligvis kunne være foran ham her er jeg 100% sikker på du kan finde en langt bedre situation du kan tage hans penge i..
Hvis villain virkelig er så agg så er der ingen grund til at calle 2 BI på så marginal en situation.!..
"Udover det kender Villain selvfølgelig også mig ret godt, og ved godt jeg spiller "stabilt", og sjældent laver sjov"
Dette taler tydeligvis også for et fold
Konklusion:
Finde et bedre spot at tage villains penge i :D
Vennekilde,
Hvad vil du mene er worst case scenario her?
Jeg kan ikke se ham sidde med KK/AA, fordi så havde jeg fået et reraise på nakken pre-flop.
Dvs. jeg trækker til any A, K eller 4 i worst case. Jeg kunne fint se ham sidde med AK, dog tror jeg også jeg havde fået er reraise på nakken pre-flop. Men hvis han gør, er det self. en split.
Ydermere kan jeg slet ikke se hvorfor han skulle overbette potten på den måde, hvis han havde en decent hand, floppet straight f.eks., vil vel gerne have action fra QQ/KK/AA (som jeg trodsalt har respræsenteret), og hvis han selv sidder med et overpair i den kaliber ville jeg også finde et valuebet mere sandsynligt, da han med sikkerhed ved jeg ikke reraiser med A4s/o pre-flop.
Det var de tanker der gik igennem hovedet på mig, da jeg sad i hånden, om det er helt hen i vejret ved jeg ikke, men I/du må meget gerne kommentere det.
Nemuuh
For det første ved jeg ikke helt hvordan jeres homegames foregår.. Fordi ved dem jeg spiller er handler de ikke om hvor mange bb der er vundet men om tis value ;)..
Hvis jeres er et seriøst homegame:
Min umiddelbare tanke er at villain enten har et mellempar da man tit ser disse overbette potten fordi de gerne vil tage den ned her og nu inden der kommer scarecards..
Hvis ikke sidder han på et draw af en slags vil jeg tro. Ved ikke om villain spiller NL50 normalt men så vidt jeg husker fra dengang er et overbet tit en marginal hånd ala et svagt overpar på sådan et board her eller et
draw..
Som sagt synes jeg dette er et meget marginalt spot og jeg er sikker på du kan finde bedre at tage villains penge i..
Din tone i dit indlæg tyder dog på du kaldte og vandt :D
Vennekilde,
Det er ligeså meget at sidde med hele stakken, tis value og bb det kommer ud på. ;-)
Det er trodsalt "low stakes", vi spiller egentlig bare for at have det sjovt. Men der går da lidt en sport i det for mig, at tage de rigtige beslutninger. Og jeg bryder mig absolut ikke om at blive bluffet. :-D
Men altså, der bliver spillet meget alá som vi ville på nettet, vi har jo bare bedre reads på hinanden, end når man spiller mod random net dudes.
Men ja, medium PP var også umiddelbart det eneste slags par jeg kunne sætte ham på. Dog hverken 22, 33 eller 55, da jeg ikke tror på han ville spille den sådan.
Resultatet kommer til at vente lidt endnu, vil gerne høre om nogen kan argumentere for om et call er + eller - EV, dog marginalt + hvis det skal være. ;-)
INSTA-CALL!!
De er suited og hvis du taber flamer du ham bare og siger han er en luckbox og du var foran PF!