Nå, men hvordan ville I spille følgende hånd?
Villain har spillet temmeligt tight, og har ikke lavet nogle moves - spiller relativt forudsigeligt. Han spiller sine hænder ret agressivt, og 3-better gerne gode hænder.
Pre-flop sætter jeg ham på et (semi-)stærkt es til alle pp.
Hans call på mit raise på floppet læser jeg som et stærkt es (Q/J) eller et set - jeg ser det ikke som et draw. Turn gør rimelig nas, da hans $50 er en invitation til at spille for hele hans stack. På den anden side mener jeg, reads taget i betragtning, at han ville spille sets mere agressivt, og havde højst sandsynligt re-raiset mig på floppet. Derfor callet, og forhåbentligt en billig river (burde jeg have raiset hér?).
Og river.. Hvad betyder et all-in i den situation? Han har bettet meget forsigtigt på sine valuebets indtil videre, men der er str8-mulighed (usandsynlig), set og alternativt to par (den kunne han spille sådan hér, hvorfor det er min største frygt.
Mine tanker:
Jeg kan kun slå AQ/AJ og en split til AK. Omvendt skal jeg ikke tage -så- kedelige potodds igen (100 i en 300-pot). Hvad er det bedste hér? That is, hvad ville I gøre?
Party Poker No-Limit Hold"em, $ BB (6 max, 5 handed) converter
UTG ($146.75)
Hero ($323.8)
Button ($197)
SB ($213.75)
BB ($498.3)
Preflop:/ Hero is MP with A♠, K♠. SB posts a blind of $1.
UTG calls $2, Hero raises to $8/, 1 fold//, SB (poster) calls $7, BB calls $6, UTG calls $6.
Flop:/ ($32) 5♣, 8♦, A♥ (4 players)/
SB bets $15/, BB folds, UTG folds, Hero raises to $45/, SB calls $30.
Turn:/ ($122) 9♦ (2 players)/
SB bets $50/, Hero calls $50.
River:/ ($222) 4♣ (2 players)/
SB is all-in ($110.75).
Hero??
AKs, NL200
Du har annonceret din hånd med dit flopraise, så jeg vil mene at du i bedste fald splitter. Så fold turn når han better ind i dig. Ellers fold river.
Hmm, jeg synes ikke der er den store interesse for den hér tråd!
Jeg ved ikke helt, hvad du mener med at jeg har annonceret min hånd. For så vidt kunne jeg lave det play (flop raiset) med retti mange hænder, inkl. KK/QQ for at finde ud af, om han rent faktisk better ind i initial raiser med et weak es, eller jeg skal stole på, han har en hånd, jeg ikke kan få ham til at lægge. Det weak turn bet ser jeg enten som en malkning, eller en "Jeg har en ok hånd, så prøv ikke at bluffe mig ud af den" - hvorfor jeg måske bør raise turn?
Det andet er, at når jeg flatcaller turn, ligner det bestemt en hånd, jeg bare gerne vil have billigt til showdown (eller selvfølgelig et monster - hvilken jeg dog ville raise turn med). Det kunne give ham lyst til at straffe et sådant call på river?
Anyways, taget til efterretning..
- Asger
Jeg havde ikke indtrykket af, at han var ret tricky. Relativt straight-forward. Advokerer du for et fold på turn/river?
- Asger
Det kommer gevaldigt an på dit read. Jeg er ikke så glad for dit call på turn. Hvis du mener du er foran på turn så push ellers fold. Hvis han ikke har spillet small connected suited tidligere så er det svært at sætte ham på straighten. Mest af alt ligner det et set 8"ere eller 5"ere?