Reads på villain: tror det er en regular, har ikke været out of line. køber ind så snart han er ~$20 under max. range preflop med det raise er 99+ samt AQ+. dog er bordet meget loose, og andet er ikke utænkeligt.
Mine spørgsmål:
Hvordan ser linjen ud? (sikkert helt hen i vejret).
er det for weakt kun at calle preflop for at se et billigt flop oop?
har haft meget succes i pågældene session med at floate, men smider et flop bet ud for info.
på turn er jeg usikker på om jeg er drawing dead eller ej, men vælger altså at calle.
grundet mit flop bet tror jeg ikke villain kan se mig med flush på river, og chekcer derfor. men så fyrer villain en pænt bet af. Var det mine implied der lige pludselig gav pote, eller er jeg bagud?
------HAND 8------
Game #3420109574: Hold'em NL ($1/$2) - 2006/09/18 - 22:24:15 (UK)
Table "Hamamelis" Seat 5 is the button.
Seat 1: HERO ($224.25 in chips)
Seat 2: VILLAIN ($335 in chips)
Seat 3: Sall02102 ($182.75 in chips)
Seat 4: DCman ($256.38 in chips)
Seat 5: Farfar ($177 in chips)
Seat 6: DANCAL2 ($364 in chips)
DANCAL2: posts small blind $1
HERO: posts big blind $2
----- HOLE CARDS -----
dealt to HERO [K♠ A♠]
VILLAIN: raises to $8
Sall02102: folds
DCman: folds
Farfar: calls $8
DANCAL2: folds
HERO: calls $6
----- FLOP ----- [2♠ J♣ 2♦]
HERO: bets $13
VILLAIN: raises to $30
Farfar: folds
HERO: calls $17
----- TURN ----- [2♠ J♣ 2♦][Q♠]
HERO: checks
VILLAIN: bets $50
HERO: calls $50
----- RIVER ----- [2♠ J♣ 2♦ Q♠][6♠]
HERO: checks
VILLAIN: bets $247 and is all-in
AKs oop 200NL
Du må meget gerne lige notere pot-størrelsen på de enkelte streets en anden gang.
Jeg reraiser altid pre.
Hvis jeg vil lave et move på floppet (og det vil jeg som regel ikke mod denne spiller), kan jeg nok egentlig bedst lide at CRe, hvis han vel at mærke ofte cbetter - du nævner ikke noget om dette i beskrivelsen. Gør han ikke det, og er han generelt lidt for weaktight, er et udstik fint. Dog folder jeg nok til raiset, da hans næsten-click tit er JJ eller et stort par.
Jeg folder også turn, da du, som du er inde på, kan være død, og samtidig er du oop, så du har problemer med at extracte.
Da du så endelig rammer, er du nødt til at stikke ud, da han, hvis han er nogenlunde tænkende, checker bagved med næsten alt, du har slået.
Meget svært at sige noget fornuftigt om riveren som spillet. Jeg tror ikke, der er den store forskel på call og fold, men hælder nok, stram som jeg er, til et fold - dette er dog udelukkende ud fra din beskrivelse af ham som værende ret TAG.
Ellers spiller jeg den som dig ;)
villian cbetter i 3/5 tilfælde vil jeg nok mene. Tænkte meget over JJ da jeg kom til turn, men mente ikke det kunne være det, da han raiser på floppet. bordet er overhovedet ikke drawheavy, så hvorfor vil han raise der, og skræmme mig væk?
men man kan vel sige at jeg burde calle river når nu jeg caller turn og rammer, ik?
"ellers spiller jeg den som dig"..
dvs. poster blinds? lol :)
Han laver jo et klassisk malkeraise på floppet, så han kan få alle dine penge.
Du kan ikke som udgangspunkt bare sige, at du bør calle river, når du har callet turn - det gør bare fejlen større (hvis det altså er en fejl).
Med de stack sizes vælger jeg faktisk som regel at sidde ude i en runde.
"er det for weakt kun at calle preflop for at se et billigt flop oop?"
Efter du har fået det billige flop (oop som du selv siger) vælger du at starte ud med at bygge en pot? Du better, han raiser, og her caller du med 2 overs alene? Her er det ikke engang sikkert begge overs er gode.
Jeg reraiser som Phear ALTID preflop, og cont. better altid dette board.
Mickey
Den er så 3-vejs og ikke HU, som jeg troede. Så check-folder jeg floppet.
Fuldstændig enig med Mickey her.
Styrken i A-K lægger vel også netop i raiset ?
/Kimo