Hvilke hænder bluff-check/moser I 70 bb’s ind med her over et lead på 3,4 bb’s og et flat? (muligvis mere end 70 bb’s, hvis blinds er <5k/10k. Vi må lige have op på banen med de eksakte blinds) Det giver simpelthen ikke mening. Spr er for stor. Det svarer for mig lidt til bare at reste AA pre, for man kan jo risikere at blive suget, mens det aldrig kan være chip -ev. Vi må altså spille noget poker. Ja, vi risikerer at blive suget, men til gengæld bliver vi betalt af hænder, vi crusher. En tænkende modstander folder altså stort her til så urealistisk stort et shove. Hvis vi skal tillade os selv at have bluffs, så må vi have noget tilsvarende value. En sizing vi aldrig tager I bluffs dur ikke long term. Jeg kan som nævnt ikke få øje på bluffs, der tager linjen med at x/mose så stor en stak. Risk/reward er alt for høj. Det er for ubalanceret.
For lige at være klar i spyttet: Jeg er helt enig i alle jeres argumenter, og der er rigtig mange hænder at få value fra. Og det skal være dyrt! Men lad os da sikre, at vi får value. Og med et stort nok raise kan vi med høj frekvens komme heads up, hvilket vil halvere villains potentielle outs og dermed gøre river nemmere at navigere. Ved en sizing, der comitter os, kan vi ret roligt stacke af på river.
“Dvs at du vil bette mindre, for at shove sjældnere og med større risiko?”
Hvis denne kommentar er til mig, så forstår jeg den ikke. Jeg advokerer et større raise end 150k.