Alternative kællinger NL200£.

#1| 0

Yo PN.
Længe siden jeg har shippet en analysetråd, så her kommer sgu en fra i går. Den er spillet lidt anderledes, hvilket jeg egentlig ikke synes er dårligt, men gør spottet lidt funky.

Jeg spiller en session uden tracker, og har umiddelbart ikke lagt mærke til noget synderligt out of line fra hverken V1 eller V2.

Storm74111 er efterfølgende slået op til 33/29/4 over 59 hands, hvilket bestemt ikke er voldsomt når vi er 4-handed, så han må enten betragtes som om vi er readless, eller som om han er fornuftigt TAG/LAG.

Hånden går som følger.

GAME #2289101827: Texas Hold'em NL £1/£2 28/May/2010 00:20:04
Table Skandia
Seat 1: H0twired64z (£207.00 in chips)
Seat 3: Sk0d1 (£537.25 in chips)
Seat 8: Storm74111 (£314.75 in chips) DEALER
Seat 10: 88AL (£226.00 in chips)
88AL: Post SB £1.00
H0twired64z: Post BB £2.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Sk0d1 Q Q
Sk0d1: Raise (NF) £6.00
Storm74111: Call £6.00
88AL: Raise (NF) £28.00
H0twired64z: Fold
Sk0d1: Call £22.00
Storm74111: Call £22.00
*** FLOP *** 8 9 9 Pot 86£
88AL: Bet £38.00
Sk0d1: Call £38.00
Storm74111: Call £38.00
*** TURN *** 2 Pot:200£
88AL: Check
Sk0d1: Bet £75.00
Storm74111: Call £75.00
88AL: Fold
*** RIVER *** 7
Sk0d1: Check
Storm74111: Bet £173.75
Sk0d1: Fold
*** SUMMARY ***
Total pot £521.75 Rake £2.00
Sk0d1: Shows [CQ DQ]
H0twired64z: wins £0.00
Sk0d1: wins £0.00
Storm74111: wins £521.75
88AL: wins £0.00

Der er ingen tvivl om, at 4-bet call pre er en fin løsning. Og jeg synes det er fint at veksle lidt mellem flat og 4-bet.

Men hvad siger folk ellers? Er det et hero-fold til de odds?

MVH Skod

28-05-2010 14:55 #2| 0

Potten er 350 og han better 1/2 pot right? Jeg caller og har ikke synderligt meget imod linjen pånær at du ligger penge i potten preflop, flop og turn og så vælger at folde river når du sagtens kan have den bedste hånd.

28-05-2010 15:05 #3| 0

Som std. 4-better pre, men synes til afveksling at et kald er ok.

Jeg synes at det er WP flop og turn hvis du jammer river. Vi folder aldrig river, så det er bare med at få value fra SC a la 67, 78, 68, 57 samt Ax der oftes tjekker river.

28-05-2010 15:09 #4| 0

WP... og det er i mine øjne slet ikke close! På dette level, er der vel praktisk talt ingen, der bluffer/VB'er dårligere hænder - specielt med tanke på, hvor smalt han repper, hvilket vi må antage er åbenlyst for de fleste.

Hvad er planen med det lave turn-udstik; er det med tanke på halvskæve stack-sizes? Turn er nok egentlig det eneste post-flop, som jeg ikke er helt vild med.

Linien er ok for at sløre dine ranges (som du selv påpeger), men som default kan det vist ikke anbefales...

28-05-2010 15:11 #5| 0

Her er jeg med The Kid... Du repper en langt dårligere handske end den du har, især med dit turn bet ligner du super meget et draw eller en marginal hånd der vil til river billigt..

Storm må forventes at raise turn med store made hands af samme grund, og jeg tvivler derfor stærkt på han har en 9'er...

Det eneste draw der completer er 10J som selfvølgelig er en mulighed, dog en lidt mærkelig linje i så fald fra Sorm men okay, er vel stadig i hans range..

Så jeg tror egentlig han shover alle sine bustede draws, en del 8'ere for value og så selvfølgelig 88 og 99 der også er en mulighed..

So i do the callings..

- X

28-05-2010 15:39 #6| 0
OP

Turn udstik er lidt lala. Mine tanker omkring det har vel været, at det har været det mindste jeg har kunnet bette uden at comitte mig mod den store villain + den range jeg skal have value fra er relativt svag, og ofte vil checke river bag. Jeg tror desuden ikke Villain er dårlig nok til at calle draws på turn... Også fordi jeg ved at bette ud squezer ham mellem initial squezer, hvilket ikke rørte ham fra at calle turn, hvilket er sick stærkt IMO.

Det er sick exploitable, men det tror jeg ikke er så vigtigt, da det ikke er et spot jeg kommer i ret ofte, og jeg tror ALDRIG villain laver en made hand om til bluff. Desuden kan han det ikke så nemt exploites i en 3-vejs pot.

Villains rivershove er snap, hvis det betyder noget.

@ kid og andre

Ja han shover 173,75 ind i 350, så vi får overdrevet gode odds. Men det ved villain jo også, hvorfor det er less likely han bluffer vi skal være god omtrent 25% af gangene, og der er relativt store grænser for hvad vi slår

@ CHJ

Hvad er vi så ude i på turn? Better vi større kommer vi aldrig væk (hvilket måske er fint) Checker vi giver vi gratis kort til draws, og det bliver svært at check-folde og vammelt at check-calle 2 streets.

Ved sgu stadig ikk hvad der er optimalt her, men kan godt li spottet.

28-05-2010 15:43 #7| 0

Når jeg kigger på hånden, ligner det mest af alt - at du ingen idé har omkring hvad du skal gøre i hånden, og ender med at folde fordi du ikke mener han valueshipper river?

Hvad er idéen med at kalde hans 3bet preflop, og kalde bet på flop og turn, for at folde river?? Hvad er det du vil have han skal gøre?

28-05-2010 15:50 #8| 0
OP

@ grow a pair.

Læs hånden inden du donker en kommentar ud.

28-05-2010 16:12 #9| 0

Som spillet kan jeg godt lide at du folder river. Er Villain bare lidt sane, så kommer han jo ikke flyvende der med ret meget som har SD value, hvorfor han ranges er stærkt polariserede. Samtidig kunne du vel tage præcis samme linie med 9x, som han vel at mærke aldrig får dig af.

Når Malxom mener at vi repper en dårlige handske end vi har, så gør Villain jo præcis det samme, og det er vel meget usandsynligt at han finder på at value bette JJ/TT i dette spot.

28-05-2010 16:41 #10| 0

Jeg tror han har et monster, a la 4 ens eller FH med 88.

Synes det lugter langt væk af at han har boardet criblet og forsøger at få mest mulig value.

Synes du spiller den godt og har gode tanker - Jeg er ikke sikker på at jeg selv var sluppet væk. Men jeg ville selv tage villians linje med ovenstående, og KUN ovenstående.

Kan ikke se ham på nogle af de træk der er, da han ikke tager noget initiativ på flop, hvor han har perfekt spot. Turn giver endnu mindre mening, hvis han var på træk, tror ikke han betaler 75, hvor der er stor risiko for at trække helt dødt.

Jeg tror heller ikke han kalder turn med luft, som han ellers kunne have før og på floppet - Og luft er ca det eneste du slår..

Jeg synes sgu det er godt foldet med den linje du vælger - WP!

28-05-2010 17:27 #11| 0

Jeg synes pre er for funky med QQ, når du samtidig er oop til en 150+bb stack, der allerede har kaldt en gang. 4bet-kald mod 110bb må være>flat for 3way.

Hvad skal Storm gøre med broadway spar/sc spar btw? Folde pre efter squeeze og kald og med position? Raise-kalde og komme skidt ind på flop? Folde turn for 75 i 200? Checke bag når slået tæt på 100% på river mod en mand, der formentlig har tæt på intet cc-range på river? Det er at se spøgelser at sætte ham på hus/fabrik her 100% af tiden, og hvis du vil være max funky, så cc river.

28-05-2010 20:35 #12| 0

skod, hvis du lægger en hånd op til analyse må du forvente at folk siger deres mening, hvorfor ellers lægge den online?

Hvad er det du vil vise med hånden, at du laver et "godt" fold? Du spiller hånden i blinde, og er sindssyg exploitable - derfor jeg spørger dig hvad din plan for hånden er, når du kalder et 3b preflop med 150+ stacks?

28-05-2010 21:36 #13| 0
OP

@ GAPP

Jeg tager gerne imod velbegrundet kritik, men du skriver:
"Hvad er idéen med at kalde hans 3bet preflop, og kalde bet på flop og turn, for at folde river?? Hvad er det du vil have han skal gøre?"

Når du ikke engang har forstået hvad der rent faktisk er foregået i hånden, så kan jeg ikke se hvordan jeg skal kunne tage nogen analyse fra din side seriøst.

Læs den igen(igen) og hvis du så har forstået det, og stadig mener det samme, så er det helt fint. Jeg sagde ikke din analyse var forkert, men konstaterede blot, at du ikke har læst hånden tilstrækkelig grundigt, og derfor analyserer på et forkert grundlag.

28-05-2010 21:53 #14| 0
LAG/TAG

Anyway, jeg synes faktisk growapair er spot on her, det er obv ikke et ez call på river, men når vi caller pre, skal det jo kun være fordi vi har en idé om at han kan være dum nok til at bette 3 streets med en dårligere hånd. Ellers er det bare fps for fps' sake, og det er spew.

Rådet fra dommerpanelet, incl en lettere mopset Simon Cowell, er at spille dine hænder abc, til du har fået en grund til at gøre noget andet... Og så er det bedre at flatte AA og KK, da det obv er hhv 50% og 100% lettere at spille...
28-05-2010 23:28 #15| 0
OP

@ Pow

Læs nu hånden. Der er ikke nogen der better 3 streets!!!!!

29-05-2010 00:36 #16| 0

Jeg synes at det er fint at flatte QQ i position det er en kanon hånd.
Jeg ville gå all in på turn som spillet.
Mvh Simon.

29-05-2010 00:50 #17| 0

@ ST

Så du åbner bare ballet på turn ved at smide eff. 250 ud i en pot på 200? Uagtet at du næppe kaldes af en dårligere hånd, men stadig kaldes af alle som slår dig.

29-05-2010 00:54 #18| 0

Elsker STs analyser

29-05-2010 00:57 #19| 0

eff stacks er 255 på turn og potten er på 200.

Jeg ved det ikke helt ellers checker jeg hellere end at byde 75 ud vi kan jo nærmest ikke komme væk så.

Mvh Simon.

29-05-2010 01:00 #20| 0

Hvad gør i hvis der falder en Konge eller Es på river som spillet?

29-05-2010 01:07 #21| 0

@ ST

:D LOL!

29-05-2010 01:59 #22| 0

Okay, sorry at jeg har læst hånden forkert, hvilket naturligvis ændrer lidt - men alligevel mangler du en vis form for plan i hånden set fra min side... Hvorfor better du 75 i en pot på 200 på turn? Tanker omkring det?

29-05-2010 02:37 #23| 0

@ skod

Læs nu min kommentar, den handler ikke om hvordan action er postflop!!!!!!!

Ja, du har ret, jeg læser ikke hånden igennem, men jeg kommenterer på dit preflop spil og manglen med en plan for hånden. Din logik er det samme som at sige nu 3better jeg 72o OOP og skyder 3 streets for at være funky mod villains jeg ikke kender...

29-05-2010 17:47 #24| 0
OP

@ pow
Når du kan sige GAPP's første post er spot on, så har du ikke læst hånden. Hvis du har læst mit indlæg så foreslår jeg selv 4-bet call som en fin løsning. Desuden skriver du:
"men når vi caller pre, skal det jo kun være fordi vi har en idé om at han kan være dum nok til at bette 3 streets med en dårligere hånd". Du har altså heller ikke læst HH ordentligt.

Altså er det ikke det vi skal diskutere, men hvad vi aktuelt gør på flop, turn og river.

@ GAPP

Du har helt ret jeg mangler nok en plan i hånden... Eller dvs. Min plan ændrede sig drastiskt efter knappen betaler både preflop flop og turn.
Jeg stacker naturligvis initial squezer 100/100 her, og det er min plan, men den bliver jo mildest talt forstyrret af knappen.

@ folk der vil jamme river

Forventer vi virkelig dårligere handsker betaler? Hvis vi skal have value fra river, så tror jeg ikke på det er fra made hands. I så fald er Check/call ikke langt bedre end shove?

29-05-2010 19:16 #25| 0

Problemet ved hånden er at du har svært ved at træffe rigtige beslutning sent i hånden, når du gør det så avanceret for dig selv. Fair, du vil slowplaye din hånd preflop - og evt få et ekstra bet ud af manden i baghånd?

Men hvad er grunden til du kun kalder floppet så? Du må formode at de implicerede i hånden et eller andet sted spiller rimelig straight up (specielt manden i baghånd). Personligt slipper jeg sjældent væk fra QQ i et 4-hånded spil med 110bbs, med mindre jeg har en overordentlig god grund til det.

29-05-2010 22:22 #26| 0
Pre:

Jeg mener, at du gør din range stærkere ved at calle pre. Jeg vil hellere 4b, så jeg stadigvæk kan have et bluf/light range....altså QQ er vel nærmest i den nedre halvdel af din range i dette spot :P

Flop:

hmm...ja...altså...vi har den bedste hånd vildt ofte...men er samtidigt svært at se villains spasse ud imod et raise...call er fint...men jeg hader ikke et lille raise, bla fordi du repper vildt donket ved at gøre det :P...altså...det giver minus mening for dig at raise noget her...hvilket gør jeg får lyst til det...

Turn og river:

ja...villain kan have 88 eller 99, men vi har bare den bedste hånd, så infinit ofte. Jeg kan ikke se hvorfor du better turn for så at folde river?...hvis du tror, at du kun bliver callet af nut hænder på turn, så skal du ihvertfald ikke bette!
7 på river gør ingen forskel...JT er pænt usandsynligt...antag at villain også spiller TT-JJ på samme måde som 88-99 bare 50% så ofte og du har et skub. Tror det er mere sandsynligt at JJ-TT caller TT-JJ end skubber hvis du checker...men afhænger slf af villain...
30-05-2010 15:31 #27| 0

@OP

Uanset v1 og v2s linje postflop er, laver du stadig et spil uden nogen idé om hvorfor det er godt el dårligt og sætter dig selv i en world of hurt her. Som jeg skrev, skal du jo kun flatte her, hvis du ved 88AL er en bluffmonkey i 3bet pots, ikke bare mixe det op, for at være smart og funky. Du har helt ret i at man skal variere 4bet-ai med call, men så skal man gøre det, fordi man har en god idé om hvad villain gør pre og postflop i de her spots... Og du virker til at spille hånden uden nogen anelse om hvad du skal gøre. Better du fx river når der er checket til dig, caller du cr på turn... Og hvad gør du de gange v1 rent faktisk better 3 streets?

31-05-2010 00:14 #28| 0
OP

@ GAPP

Jeg stacker de 110 hver gang, men de 157 synes jeg ikke er et auto stack-off i spottet.
Enig i jeg kommer ud i svære spots, men det gør ikke nødvendigvis beslutningen om call pre dårlig.

@ NCOA

Jeg tænkte også over et lavt raise på floppet fordi c-bettet er så lavt som det er, for ikke at give bagmanden så gode odds. Men svært at raise uden at comite sig der.

Du siger det er way unlikely han har JT... Så har han vel heller aldrig FD?

Tror du virkelig han shover så marginalt som TT-JJ for value?

31-05-2010 03:27 #29| 0

Jeg har egentlig ikke synderligt meget imod din linie, hvad gør folk, hvis vi checker, og Storm stormende med et bet på ½ pot eller mere?

Men jeg 4better PF hver gang mod 88AL, gayer den nok til 56ish, så han kan få levelled sig ud i et 5bet skub med sin K5s. Som spillet turboraket mucker jeg river - altså, han har aldrig TT eller JJ her, og han repper ganske fint trips eller hus. Bustet draws virker meget usandsynligt her, og han har næppe dobbelt floatet i dette spot.

31-05-2010 13:09 #30| 0

Jeg tror sgu, at jeg foretrækker at lukke ned allerede idet villain kalder efter os på floppet. Hvis vi antager han er ok sane, har han os slået alt for ofte til at vi skal videre med ham her.

Det virker weak med QQ, men call flop som 3. mand her, virker bare meget stærkt, og når vi samtidig møder modstand på turn, har jeg svært ved at se, at vi kan have den bedste hånd. Til de, der mener, at den er autobetalt i billetten - hvilken hånd forventer I, at villain smækker i fjæset på os? Argumentet med, at vi får så gode odds på betalingen til sidst er i mine øjne næsten et modargument for at betale; specielt med tanke på, at det er NL200!

Således checker jeg turn og ser, hvad han gør - checker han bag, betaler jeg nok et decent sized bet i billetten, da jeg egentlig også gerne vil se, hvad han betaler 2 gange med pre og spiller på denne måde...

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar