AMD PHENOM II x4 945, 4x 3.0GHZ, (AM3) vs 955

#1| 0

som overskriften. Skal ha mig en ny stationær og umiddelbart kan jeg ikke se den store forskel på :
AMD PHENOM II x4 945, 4x 3.0GHZ, (AM3) og AMD PHENOM II x4 955, 4x 3.2GHZ, (AM3) - dog er prisforskellen forholdsvis stor i forhold til powaaa. er der en mærkbar forskel? tror ikke jeg skal ud og clocke den :)?

tillægs spørgsmål 4 eller 8 gb ram og hvorfor?

bruger computeren til spil/poker/skole - herunder adobe.

19-04-2010 18:15 #2| 0

Hmm har ikke selv prøvet de nævnte cpu'er, men ud fra specifikationerne er der ikke den store forskel udover de 0,2 ghz ekstra i 955's favør. Men udfra søgninger på edbpriser er der da heller ikke stor prisforskel? Mellem ~10 kr. - ~100 kr. afhængig af forhandlere.

Så hvad er problemet? :)

Med rampriser nu om dage vil jeg som minimum vælge 6 gb forudsat at dit styresystem kører 64bit.

EDIT: Kan se at priserne varierer meget fra side til side, hvorfor der kan være en relativ stor forskel i pris.

Men hvilken forhandler overvejer du at bruge? Vil du købe alle dele samme sted?

19-04-2010 18:31 #3| 0
OP

ja det er lige præcis det jeg vil for at opnå de 2 års fuld garanti fremfor 2 års reklamationsret med 6 måneders garanti før bevisbyrde bliver en pestilens.

vil købe igennem prodata de ser relativt billige ud i forhold til produkt/pris - derudover slipper man for at skulle sende delene ud i hele verden hvis det går i "udu" : )

19-04-2010 18:36 #4| 0

955 modellen er sandsynligvis en såkaldt "Black Edition" som er fabrikeret til at kunne overclockes nemt (og køre betydeligt hurtigere end normalhastigheden) fra producentens side af, det kræver en smule læsning på www. at gennemføre, men er forholdvis enkelt. Til gengæld bruger den jo så lidt mere strøm. Begge modeller har umiddelbart rigeligt med kræfter til dit behov.

Mht ram 4 eller 8 Gb. eeehm. aaarggg. 4Gb er rigeligt til det meste dagligdags inkl. poker. Men Vil du køre mange programmer samtidigt eller f.eks bruge Photoshop, videoredigering, store regneark osv. så giver de 8Gb mere mening.

God fornøjelse med den nye PC når du når dertil.

19-04-2010 19:09 #5| 0

NB: husk at du skal have et 64 bit styresystem (windows 7 findes i mange varianter f.eks) for at kunne udnytte 8Gb ram og selv ved 4Gb installeret mister du en smule ved ikke at have 64bit.

32 bit windows kan maks håndtere IALT 4 gb ram inkl. rammen på grafikkortet. installerer du 4gb eller 8Gb har du stadigvæk kun 4Gb MINUS grafikkortets ram (f.eks 512mb) = 3 1/2 Gb til rådighed. enten du startede med 4 eller 8.

19-04-2010 19:43 #6| 0

Prodata? Minder mig udelukkende om konsulentfirmaet. Hvad hedder deres hjemmeside?

AA-BB har ret vedrørende at 955 er en Black Edition, med de egenskaber som beskrevet, hvilket jeg havde overset i første omgang.

Det kommer som altid an på dit forbrug. Skal du trække mange tunge programmer på en gang eller spille de nyeste topspil i høje opløsninger, ville jeg vælge 955, en god slat ram og så et ordentligt grafikkort (fx. HD5850 el. lign.).

Jeg ville nu nok vælge 955 frem for 945 ligemeget hvad, da prisforskellen på de sider, jeg har tjekket, er umindeskelig lille. Den største omkostning er nok reelt det noget højere strømforbrug.

Men hvis du selv ønsker at undersøge tingene lidt nærmere inden du køber er www.tomshardware.co.uk altid god. De er generelt mange og gode test af alle former for hardware og forskellige systemer.

19-04-2010 20:13 #7| 0
OP

takker mange gange for det gode inputs :) har godt kigget lidt derinde.

jeg regner med at købe et 5770 hd 1gb kort som skulle kunne bruges med directx 11?

har fundet en pc med flg spec:
Beskrivelse:
- AMD PHENOM II x4 945, 4x 3.0GHZ, (AM3)
- KVALITETSBUNDKORT, MSI 770-C45 AM3 OG DDR3
- HD5770 1GB DDR5 GRAFIKKORT (DVI, HDMI, DISPLAYPORT)
- 500GB SATAII WD HARDDISK, 7200RPM (KUN +199kr for 1000GB)
- 4GB DDR3 1333MHZ, KINGSTON KVALITET, *10 ÅRS GARANTI*
- 24X DUALLAYER DVDBRÆNDER , +/- (SONY)
- ATX KABINET SORT&SØLV, INTERTEC
- 650W STRØMFORSYNING, STØJSVAG, 17DB, INTERTEC
- 7.1 LYDKORT, SURROUND SOUND
- 8STK USB PORTE (2 PÅ FRONT)
- NETKORT 10/100/1000Mbit (GIGABIT HASTIGHED)
- CPUKØLER M. KOBBER HEATPIPES, TEMPERATUR-STYRET

www.topdata.dk/product.asp?product=6781
til Tilbud: DKK 4.599,00

955 modellen er 600 kr dyrere

www.topdata.dk/product.asp?product=6782
- kan godt være man burde smide det ekstra pga. oc muligheder om et års tid :)
btw: det var topdata jeg mente : )

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar