Heysa, er der nogen der har lyst til at kommentere følgende hånd :)
Krabo er en TAG spiller (vol<10), der hidtil har bettet floppet hver eneste gang han har raiset preflop. Alle i hånden sidder med ca 400
Jeg formoder at villian ser mig som TAG, måske en anelse mere loose end ham selv
Det jeg allerhelst vil have kommentarer på, er min egen analyse af hånden, som står skrevet nederst i indlægget.
Håber nogen gider byde ind :) og fortsat god pinse!
Mvh Lars
Date: 6/3/2006 12:19:31 PM
Game: 816078800: Table: Everybody Hurts
Normal Table No Limit 2.00/4.00
Hero = Omalleys ( sidder med 6h6s)
Sterla : Posts small blind 2.00
Dragon--3 : Posts big blind 4.00
luckino : Posts 4.00
leelucky : Calls for 4.00
RuneP : Calls for 4.00
leroybrown28 : Folds
calson : Folds
krabo1 : Raises for 16.00
luckino : Folds
JabaJobaJiba : Folds
Omalleys : Calls for 16.00
Sterla : Folds
Dragon--3 : Folds
leelucky : Calls for 12.00
RuneP : Folds
FLOP - (pot 62)
(3S, 9D, 7D)
leelucky : Checks
krabo1 : Bets 30.00
Omalleys : Calls for 30.00
leelucky : Folds
TURN (pot 122)
JD
krabo1 : Checks
Omalleys : Checks
RIWER (pot 122)
2C
krabo1 : Bets 35.00
Omalleys : Raises for 150.00
Her er min egen analyse af hånden:
Preflop:
Hans raise er i sidste pos, mod en limper, så sætter en tight spiller på (AK, AQ, AA, KK, QQ, JJ måske TT)
Flop:
Hans bet på ½ pot, kan i mine øjne ligeså vel betyde to overkort som overpar, ser mig som favorit ca 50% af gangene, og caller af 2 årsager
1. For at vise, at han ikke bare kan nappe potten hver gang han raiser preflop
2. Kommer der en ruder, eller en 8èr kan jeg måske bluffe ham ud, hvis han viser svaghed (har knappen jo)
Turn:
hans check efter ruder falder, synes jeg lugter af at han er bange for flushen. Hans mulige hænder er dog uændret, da jeg tror han vil tjekke her med både overkort og over par - Jeg chekker selv, da jeg tror check her og bet på riwer er den mest troværdige måde at repræsentere flush.
Riwer:
Hans bet synes jeg lugter af blocking bet, og sætter han på AA KK QQ JJ - er sikker på han er istand til at folde overkort, hvis han tror han er slået. Han kan sætte mig på flush eller trips, og kan således kun calle mig med JJ. Sandsynligheden for at han lægger sig mener jeg er stor nok til at der er EV i at bluffe, så jeg byder potten
Kommentarer er meget velkomne.
mvh Lars
Så er riwer rettet :)
Analyse 400NL
I din analyse står der:
preflop
flop
turn
flop
:)
mon ikke det sidste skulle være river (med v ;-) )
Umiddelbart folder jeg preflop, hvis Villain som udgangspunkt kun skyder en barrel med missede overkort.
Flop er fint.
Jeg byder turn for enten at tage den med det samme eller få value fra A♦ og K♦.
Hvis river er blank, nøjes jeg med at calle, medmindre du positivt ved, at han er superweak.
@Phearlezz
1
Jeg kan godt lide ideen med at byde turn, på den måde får Villian heller ikke mulighed for at fange et af sine overkort, skulle han sidde med et sådan.
2
Mener du han skal være superweak for at calle et potsize reraise, mod en der har callet ½ pot på floppet med et par?? - Hvis vi udelukker JJ, er det bedste han sandsynligvsís sidder med stadig kun et par? Det eneste han kan sætte mig på han slår er vel et bluff?
Du raiser kun med lidt over halv pot.
Mange caller desuden med overpar her. Pointen er, at han ikke folder ofte nok de gange, hvor han faktisk er bedst. Jeg tror endvidere, at kan viser overkort ret ofte her.
@Phearlezz
bemærk det er FT, hvis det ændrer noget?
Jeg byder 150 ud i en 157 pot, så han skal lægge sig ca halvdelen af gangene før det er +EV
Vil det give mening at byde højere, jeg kan ikke se ham på noget der ikke bør frygte en flush?
Hvad vil du umiddelbart sætte ham på? på henholdsvis flop og riwer?
forløbig tak for responsen
mvh Lars
Et potsized raise vil være til 122+3x35 = 227.
Han skal calle 115 i en pot på 207 og skal altså kun lægge sig ca. hver 3. gang - men det er vel at mærke, når han er foran. Du vinder jo ikke noget ved at få ham til at folde AK.
I og med det er FT, er der måske lidt større chance for, at han har et højt par, hvorfor du har endnu mindre FE.
Du får ham måske til at lægge sig lidt oftere, hvis du potter, men det er stadig ikke pengene værd IMO fordi han ofte blot vil smide overkort, men calle, når du er slået.
Har har nok AK, QQ-AA, med eller uden ruder.
Har villain et par tror jeg han kalder her meget ofte; pointen med at skyde turn er at en tight (weak) spiller ved at han osse kommer til at betale dyrt på river for at se et showdown, desuden repræsenterer du flushen bedre selvom det ikke nødvendigvis er sådan du ville spille den.
@phearlezz Det er helt klart +EV at kalde med et pocket par i position på et full table, om ikke andet så for setværdien.
@ Phearlezz
Det er forhåbentlig en joke at du vil folde preflop??
Angående hånden synes jeg det er skidt spillet.
På 400NL folder folk sjældent et overpar og med den linje du lægger er chancen for at han gør det minimal. Du har position og hvis du havde fanget den flush ville du medmindre du var en donkey have bettet turn. (Nej at checke turn i pos. og bette river er ikke den mest troværdige måde at repræsentere en flush)
Derfor skal han sætte dig på 22 da 33, 77, 99, 97 eller JJ ville have givet den gas på flop eller turn med det board.
Dvs. at jeg tror at villain caller den her 9/10 gange med et overpar medmindre han er meget uopmærksom og monster weak.
/ Klaus
@CG
Nej, det er ikke en joke - jeg indrømmer dog, at jeg ikke havde set limperne, der selvfølgelig øger mulighederne for en family pot noget.
Åbner vores ultratighte ven derimod potten fra early eller middle, er der efter min mening ikke nok implied i at calle, trods position.
der er altid implied odds til at calle et standard raise med et PP mod en med full stack... Ved virkelig ikke hvordan du har fået den anden ide.