Spiller jeg denne korrekt, lige aggresiv nok, eller er jeg bare utrolig heldig.
Mit read på Socratez1 er at han spiller rimelig lige til, better top pair, men bluffer også ofte når han har position.
Game #461741384: Texas Hold"em No Limit ($0.50/$1) - 2005/05/10 - 14:38:24 (ET)
Table "Paterson" Seat 1 is the button.
Seat 1: Socratez1 ($87.75 in chips)
Seat 2: Fiber ($107.50 in chips)
Seat 3: baernulf ($54.50 in chips)
Seat 4: redstar9 ($77.50 in chips)
Seat 5: Peterpihl ($70.75 in chips)
Seat 6: OlleBrum ($114.75 in chips)
Fiber: posts small blind $0.50
baernulf: posts big blind $1
----- HOLE CARDS -----
dealt to Peterpihl [Td Qd]
redstar9: folds
Peterpihl: raises to $2
OlleBrum: folds
Socratez1: calls $2
Fiber: folds
baernulf: calls $1
----- FLOP ----- [3h 6d 8d]
baernulf: checks
Peterpihl: bets $3
Socratez1: raises to $6
baernulf: folds
Peterpihl: calls $3
----- TURN ----- [3h 6d 8d][Tc]
Peterpihl: checks
Socratez1: bets $12
Peterpihl: raises to $62.75 and is all-in
Socratez1: calls $50.75
----- RIVER ----- [3h 6d 8d Tc][4d]
----- SHOW DOWN -----
Peterpihl: shows [Td Qd] (A Flush, Queen high)
Socratez1: shows [3s 6h] (Two Pairs, Sixes and Threes, Ten high)
Peterpihl collected $141 from Main pot
----- SUMMARY -----
Analyse af 0,5/1 NL
Enten et bluf eller 1 par, overvejet kort 2 par, men synes ikke at det så sandsyndeligt ud med det flop. De gange han har ramt 3 ens har han slowspillet intil riveren.
Problemet med dette play er at det sjældent virker på Low-limit. Du skal vurdere at din modstander er i stand til at lægge hænder ned, som for eksempel JJ, ellers forsvinder hele ideen med det store raise, nemlig FOLD EQUITY.
Hvorfor åbner du forresten preflop med et minraise?
Han slowspiller vel ikke trips på sådan et flop??
Martin
Den hånd her viser vist med alt ønskelig tydelighed at min-raise er for lidt preflop. Du ender i en kedelig situation postflop hvor han kan have mange farlige hænder i tillæg til at han har position på dig. Jeg synes ikke et set virker usandsynligt her.
Mht. dit push synes jeg det er for aggressivt efter han har vist styrke hele vejen. Jeg tror han har en stærk hånd ofte nok til at du ender med -EV. På den anden side er det kedeligt at folde den hånd, med så mange outs, så jeg kan godt se idéen med at pushe. Call er også skidt fordi du skal næsten ramme flush for at du kan regne med at være foran. Og han betaler dig nok ikke for flushen alligevel og så har du ikke odds.
Jeg er ikke sikker på at jeg selv ville have fornuften til at folde den efter at have ramt det dejlige turn :-). Jeg tror måske at jeg ville have callet, tænkende at jeg sikkert var bagud og at det var en smule -EV. Og så måske bluffe stort hvis et straight kort faldt.
/pius
Hvorfor er det så forket at miniraise her..... har en nogenlunde hånd shorthanded (især hvis jeg rammet flush eller straight draw, men selv med 1 par kan jeg godt håbe på med at vinde den).
Men er ikke intresseret i at putte alt for mange penge i puljen, da jeg bliver nød til til at folde den til overkort hvis de bliver bettet og jeg ikke rammer noget.
og på den anden sider er jeg vel heller ikke intresseret i at spille den med alt for mange modstander, så derfor et miniraise for ligesom at få de allerdårligste hænder ud....
- Raise med QTs fra early pos vel lidt hårdt.
- Efter floppet er bettet ok, men man må jo tænke over, hvorfor han raiser.
- Efter turn har du toppar, men husk nu: Han raisede efter floppet. Du kan sagtens være bagud. Aktuelt har du 14 outs. Ca. 30% chance for at vinde.
Så ja, du var for agressiv og heldig efter min mening.
"så derfor et miniraise for ligesom at få de allerdårligste hænder ud...."
Og 6♥3♠ falder ikke under denne kategori eller...?
Jeg mener normalt ikke preflop raises bør reguleres efter håndens styrke, men derimod efter position. Det gør det svært for modstanderne at opdage og udnytte et evt. mønster. Hvis spillere konsistent raiser svagt med svage hænder er det let at udnytte ved at tage et flop med trash hænder i position eller reraise med marginale hænder. Hvis du derimod altid raiser lige meget, fx 3BB eller 4BB, så vil det være stærkt og dine modstandere mister den vigtige information om styrken af din hånd. Hvis du endelig vil regulere dine preflop raises kunne du raise 4BB i tidlig position og 3BB i sen fx. Fra blinds kunne du så raise 5BB eller 6BB for at undgå at få et flop ude af position. Jeg er altid på udkig efter mønstre i folks preflop raises og det mest naive og genkendelige mønster er selvfølgelig lille raise => svag hånd, stort raise => stor hånd.
Mht. hvorfor min-raiset er forkert her, så vil jeg sige at det generelt er forkert at "spille svage hænder svagt". Det er forudsigeligt. Din modstander opfanger din svaghed og udnytter den. Havde du raiset til 4BB ville han have foldet sin 63o og du ville have vundet puljen. I stedet giver du ham en god chance for at tage hele din stak.
/pius