Hej alle
Normalt handler det om fede moves, badbeats eller store pots vundet. I dag vil jeg ligge mig fladt ned og istedet skrive om en af de dårligst spillede hænder i min ret lange pokerkarriere. Spændt på at høre jeres take på hånden og jeres tanker. Her kommer details og min post-analyse
Det er Dag 2 af MPT ME. Gået videre med 140.000 fra Dag 1. Sidder i midter pos med 7-4 i ruder og grundet den dybe struktur, smider et raise ind til 3000 med blinds 600/1200 ante 1200.. Begge blinds kalder. i BB sidder kæmpe chippie som har spillet stort set alle hænder i dag (1,5 time) og har øget stacken fra 450K til 650K. Flop er spændende: JJ8 med to ruder. Check check og jeg better 8000 kaldt af BB. Turn er en “smuk” ruder 6. Han checker jeg better stort ud, 15.000 og efter boks bliver jeg repoppet til 40.000…
Har tænkt hånden igennem og synes faktisk jeg bør folde allerede her. Det er et svært spot at folde, men hvad faen kan manden sidde med der check caller flop og check-raiser stort på en ruder på turn?? Trip jacks? - stort set udelukket, så skal han lave den om til en slags bluff, der skal ligne et fuldt hus. Es høj flush, det er absolut en mulighed. Ren skum med en gutter eller et straightdraw, som han nu laver om til et bluff? ja det er måske også muligt. Men hvis vi kigger på stacks og blinds, så er jeg stadig fint med hvis jeg folder med ca. 100K i stacken.
Et andet stort problem er at jeg er oppe mod en varm tyr, med kæmpe stack. Problemet er også hvad faen gør vi på river hvis den blanker, og vi har ikke lyst til at se en J, 8 , eller ruder på river. På den anden side, hvis han ikke har nutflush, hvilket hus kan han sidde med som bare caller i BB, han har nok ikke 88 eller JJ, så det eneste potentielle hus er hvis han sidder med J8.
Skulle nok have tænkt de her scaenarier mere igennem i stedet for blindt at kigge på min completede flush. Jeg valgte at kalde og håbede meget på et check på en blank river. River var total blank en 3’er i spar. BB tænker kort tid og smider stacken til midten og her er der jeg taber sutten fuldstændig. Har ca. 80K tilbage.
Tilbage til de hænder han kan sidde med: Ren skum med f.eks 9-10 er muligt mod en meget aggro spiller, men er godt nok et vildt move efter jeg kalder hans checkraise på turn. Selv nut flush tror jeg han checker, derfor er det bare fuldstændig idioti at jeg sætter hele min turnering på højkant og vælger at kalde. Hvorefter jeg kigger direkte ind i J8 :-(
Spændt på at høre jeres tanker, og er helt klar på at tage imod kritik, da jeg ved det var skidt spillet :-)
PS: Bødlen spiller FT i dag kl. 15 og er fra Letland ;-)