Er først begyndt at spiller HU PLO regelmæssigt indefor de sidste par måneder, så har meget at lære, så vil bar lige høre jeres kommentar til følgende hånd.?
PokerStars Game #27339578717: Omaha Pot Limit ($1/$2) - 2009/04/21 21:09:20 CET [2009/04/21 15:09:20 ET]
Table 'Kraz VI' 2-max Seat #2 is the button
Seat 1: VILLAIN ($127.90 in chips)
Seat 2: HERO ($128.60 in chips)
HERO: posts small blind $1
VILLAIN : posts big blind $2
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO 7♣ 2♣ A♦ 6♦
HERO: raises $4 to $6
VILLAIN : raises $12 to $18
HERO: calls $12 <------ Hva siger i til mit call pre-flop? Er det ikk rimelig standard i position?
*** FLOP *** Q♦ 4♥ K♥ <- POT 36$
VILLAIN : checks
HERO: checks
*** TURN *** Q♦ 4♥ K♥ 5♦ <-POT 54$(efter han har bettet)
VILLAIN : bets $28
Har nu ramt mit nut straight draw + nut flush draw- jeg ved jeg caller, men mit dilemma er om min hånd er så stærk at jeg skal raise så jeg comitter mig, eller jeg bare skal calle og se river an?
Hva sætter vi villain på i denne hånd?
ANALYSE HU PLO200...
@morjen; hvilken hånd sætter vi villain på, som re raiser pre, og så tjekker floppet?
@Dillar
Umuligt at vide. Charmen ved PLO
@iclick, hvis man aldrig prøvede at sætte en villain på en hånd i PLO, ville det jo altid være det rene lotteri , man får vel en eller anden information i og med han tjekker floppet og så better turn?
Kom frisk PLO hajer ?
Hvordan har jeres dynamik været? 3-better han pf tit eller han har kun 3bettet AAxx, KKxx? Svært at sætte ham på en hånd når du ingen informationer har om ham..
Jeg har helt klart været den mest aggro, og raiset mest, hvor han bare har callet ..... der har ikk været særlig mange re raises fra hans side- men vi har inden denne hånd måske spillet 30-40 hænder på 2 forskellige borde ....!?
bump
Over mit limit.
Ellers: AAxx, KKxxo, KKxxss, QQxx, JJxx, Axxxss, any koordineret hånd.
Ville calle, håbe på han har set i K med Kd og suit så han betaler dig af såfremt han rammer farve.
Fraset hvis bordet parrer kan der ikke komme et kort der ikke giver mulighed for strit(black outs), hvilket giver dig en god bluffmulighed på river hvis du ikke får et potbet fra villain.
AAxx
AAxx med flushdraw
KKxx og håb på du better og tror han har AA.
hvis vi siger han har AAxx og ikke andet, kan det sagtens føre til et fold hvis du giver den et godt push.
AAxx med flushdraw kan føre til:
c/rr (hvis du raiser)
c/c
vil ikke mene han på noget tidspunkt smider den med et nut flushtræk.
nogle spiller en AA med flushtræk ved at checke den og få dig til at begge og reraise max pot i håb om at skræmme dig væk/ hvis du caller står personer med AA og flushdraw ikke så skidt hvis du har 2pair, eller 3 ens da han stadig kan trække på flushen.
KKxx er selvfølgelig fordi han er bange for at du folder, hvis han har checket den. Dog synes jeg det er underligt at han ikke better den right away. 3 ens skal bettes for det meste, right away.
Der er for mange kort der kan skræmme på turn.
Tror ikke hans range kan gå helt ned til QQ/JJ, men det er selvfølgelig HU.
du må have nogle stats på ham.
For nogle spiller HU utroligt agra og 3better de fleste hænder. Andre gør som ovennævnte og spiller conservative men dog vil jeg så også sige at rammer de 3 ens fyrer de max bet af.
rammer de flushdraw med AA på hånden kan de godt tjekke da de er lidt bagud imod 2 par/ 3 ens.
Ok det lyder til villain er strasight forward umiddelbart og ikke typen der ville checke set her i rr pot for at induce et bet fra dig.
Imo synes jeg det er nemmere at sætte villain på hænder han sandsynligvis ikke har:
De tre sets på floppet har han ikke, top to har han ikke, stort combodraw har han ikke. Alle disse hænder mener jeg han bet caller rest med.
AA er sandsynlig uden farvetræk og ellers er rigtig mange hænder sandsynlige. Altså hænder der vil folde hvis vi kommer over toppen på turn.
Jeg mener vi har så meget FE vs villains range at et repot her er bedst. Jeg har svært at se hvilke hænder han kan have som han vil have skillingerne ind med, så synes klart vi skal prøve at skubbe ham af her og obv have masser af outs hvis det ender med at han gerne vil ind, hvilket jeg ik forventer.
Problemet med at calle er at hvis vi misser kan vi ikke stille særlig emget op, da vi meget ligner det draw vi er og derfor får svært ved at bluffe river, da vi intet kan repræsentere.
Så repot nu og udnyt den FE der helt klart må være.
Preflop er btw helt std.
Fint spillet, jeg stiller mig op i calling koret, da jeg ikke ser vi har ret høj FE, men vi har gode implied odds. Vil forvente at se AAxx ret ofte.
@Koller
Turn kortet er ikke lige just noget godt scarecard for os, hvad er det vi repper, random 2 par? Jeg tvivler på, at vi har så stor FE som du antyder her. Tror ikke på, at han folder AAxx, når hånden er spillet som den er. Hans linie ligner imo en hånd som lige blev forbedret på turn, måske har han ramt random 2 par eller også har han samlet en flush draw op med hans AAxxs. Ingen af delene får vi ham af.
Skal dog lige tilføjes, at jeg synes, at et raise i dette spot kan være helt ok, tager vi fejl, så må vi jo bare ramme vores 1 million outs på floden.
Call>raise imo dog. Fold er selvfølgelig ikke en option.
Raise er helt hen i vejret her, IMO. Hvad skal vi reppe her paa det her turn card? K5? 55? Hvis vi har KQxx saa better vi vel cirka altid flop? Jeg synes ikke vi kan repraesentere noget paa det turn kort som goer os istand til at raise med fornuftig fold equity.
Call er imo det eneste rigtige play fordi river har rigtig mange kort vi kan bluffe paa og fordi vi har en del gode outs (men ikke nok til et raise). Eftersom villain, med mindre du har read paa ham der siger han er megapassiv, ikke better ud paa flop maa vi formode at han ikke har nut hjerter draw, hvorfor vi burde kunne bluffe ham af river hvis der falder ♥
@ Koller
Any heart. Alle A+T+9. Det er ikke daarlige bluff kort paa river.
Sad og spillede imens jeg skrev analysen og det kan vist godt ses... Jeg havde slet ikke fået set på stacksizes bl.a. Glemte sgu lidt at tænke over hva vi repper, tænkte bare at villain ik reppede noget vildt:P
Jeg er hermed hoppet med på call vognen og bluff på alle kort der kan bluffes på.. omg koller vågn op når du laver analyser:D