Hej Drenge og piger, håber her er nogle der har forstand på biler, da jeg slet ikke har :)
Jeg har boet i malmø nu i over 2 år, og har pendlet med bus, tog, metro hver dag og det er jeg blevet PISSE træt af rent udsagt, derfor har jeg bestemt mig at købe mig en bil til max de 20K SEK.
Grunden til jeg ikke tager et større lån til en federe bil, da de ikke koster en skid herover er fordi, jeg skal ha det til at passe med min nuværende økonomi. Regner med at blive helt gældsfri indenfor 2 år, så der vil jeg selvfølgelig begynde at kigge efter lejligheder, samt en ny lækker bil.
Så mit spørgsmål til jer, hvad ville i anbefale mig for en bil til omkring de 20k SEK, det skal være en bil der selvfølgelig ikke er dyr på literen og en "PÆN" bil, ikke et eller andet skrot.
Dem der vil hjælpe mig, vil jeg bede om at søge bilerne på www.blocket.se (svarende til den danske blå avis.)
Havde selv forestillet mig en Golf, Polo eller måske en Audi fra 97+
Anbefal mig en bil max 20000 SEK
Så mit spørgsmål til jer, hvad ville i anbefale mig for en bil til omkring de 20k SEK, det skal være en bil der selvfølgelig ikke er dyr på literen og en "PÆN" bil, ikke et eller andet skrot.
Skal der være motor, bremser,sæder,lys og sådanne ting inkluderet i den pris ?
Kort sagt, tror du får meget svært ved at få opfyldt dine krav i den prisklasse, med mindre priserne i Sverige er meget lavere end her i DK.
Ellers er det vel bare at gå efter gamle biler, der lige er nysynet, så de burde kunne holde 2 år, uden de store værkstedsudgifter.
En bil kan sagtens se "pæn" ud, og alligevel være en stor rustbunke, så vil råde dig til, at have en med, som har lidt forstand på biler, når du er ude i et brugtbilskøb.
20K sek?
Hvad med en Lamborghini? Eller Aston Martin DB9? Du ku også bare købe en helikopter i stedet, men ingen af dem er ret billige pr liter...
øhhh piw9199 forstår ikke dit indlæg. hvorfor skrive når du ikke kan hjælpe manden... hvis det er fordi du ikke ved hvad 20k sek er så er det 20.000 svenske kroner og det får du næppe noget af det du skriver for.. fjols
"Kort sagt, tror du får meget svært ved at få opfyldt dine krav i den prisklasse, med mindre priserne i Sverige er meget lavere end her i DK."
Det er de nemlig, biler i Sverige koster under halvdelen af hvad de koster i DK så 20k svenske skulle da kunne række til noget ok. Har ikke den store bilviden må jeg indrømme men nogle gammel audi eller golf synes jeg lyder fornuftigt, denne fx: www.blocket.se/malmo/Audi_a4_1_8_27265827.htm?ca=23_11&w=0 den er alligevel lidt gammel, men 170-180k km er sgu ikke meget, den den er jo ikke engang 2/3 inde i dens levetid.
Seriøst folkens inden i skriver pis, så vær nu venlig at undersøge sagen. I Sverige kan man SAGTENS få en god bil til den pris, det er ikke Danmark HUSK det.
I Tyskland kan du sagtens få en audi a3-a6 for de penge. Hvis du gider hente den.
Kan ikke rigtig finde ud af den svenske side.
Koster den her kun 100 SEK?
www.blocket.se/hassleholm/Renault_Clio_Sport_RS_197_28039874.htm?ca=23_11&w=1
Kan være der menes 100k, men det ville da være ret dyrt selvom den har en stor motor.
@Odin
Tror ikke der er meget, hvis noget, at spare ved at købe i Tyskland frem for Sverige.
Andreasen@
næ, det har jeg heller ikke påstået. Det må han sandelig selv undersøge. ,.-)
Der er ingen grund til at handl. I Tyskland med mindre det er store mercedser eller andre store biler i samme kalibre. Var det en bil til de 100 k ville jeg overveje tyskland.
Står der 100 kr. Er det nok noget man forhandler og ikke sælger ;)
Hvis du bare vil være kørende så køb en ny Toyota Aygo til 86 tusind danske kr.
Det er sick billigt.
Mvh Simon.
St hvis jeg havde 86000 DKK ville jeg nok købe en noget federe bil her i Sverige. Jeg skal ha en bil så jeg slipper for offentlig transport og ikke for at være Brian ;)
Seriøst folkens inden i skriver pis, så vær nu venlig at undersøge sagen.
Hvad med om du selv gjorde en indsats....
Rubino! Hvem er du? Jeg spørge til råds om en bil til 20k svenske og folk uden at tjekke ud skriver på forhånd det er umuligt! Havde jeg forstand på biler ville jeg nok ikke spørge vel! Har skrevet, at jeg havde overveje de flg biler så hvad er dit problem. Smut ud og spil noget poker i stedet for at blande dig i denne tråd!
Det virker som et godt køb,og så får du AC:)
www.blocket.se/sodermanland/Opel_Vectra_1_8_Kompi_28286112.htm?ca=11&w=3
Den er lige dig den her:
tinyurl.com/39gvq25
hvis du kun har 200 svenske:
peecee.dk/upload/view/255978
Burnz
Ja den bil er jo et FUND :P Meget miljø venlig, samt bruger meget få liter på 100 km ikk ;)
Skal bare bruge en bil til at pendle, hvilke mærker ved folk er troværdige det vil sige, billige reservedele, kører mange km på literen, og så må den jo godt være bare lidt smart :)
Hvad med denne her? Med 20 mio sek burde du får råd til den :_).
Det var jo næsten bedre at spørge aber fra zoologisk have end folk her på PN.
De eneste, som kunne komme med nogle bud er: -ST-, Andreasem tak til jer to.
Tror jeg vil spørge IRL.
Utroligt, man spørge f.eks. efter et tv til 10k, pris/kvalitet så kommer der bud på TV til 25K eller køb TV i AFRIKA.
Skam jer PN, total useriøst det her!
Kiggede på priserne fra 10k-20k SEK, og synes ikke umiddelbart der var noget "wow, det er billigt/et fund". Men skulle jeg vælge ville det nok være:
www.blocket.se/malmo/Golf_3_1_8_Kanon_bra_bil_28297920.htm?ca=23_11&w=0
www.blocket.se/malmo/RIKLIGT_UTRUSTAD_850_S70_GLT___Beige_helskinn_28271698.htm?ca=23_11&w=0
Der er iøvrigt en del af annoncerne hvor bilerne ikke er synede ("obesiktad").
@mio du siger den godt må være lidt smart, er ikke bil nørd men har prøvet at køre i sådan en her og den er sgu meget fed.
www.blocket.se/trelleborg/Chrysler_voyager_28060351.htm?ca=23_11&w=1
men god økonomi har den ikke på brændstof (gør det mig til en af aberne :-)
Hvad med en Opel Corsa 1.2. Motoren lyder umiddelbart lille, men den passer faktisk rigtig godt til bilen.
Den er simpel at holde igang og går rimeligt langt på literen - vel en 16 - 17 stykker.
Ikke verdens fedeste briandyt. Og er nok også de færreste der har AC. Men så er der jo også mindre der kan gå i stykker ;-)
Det tog dælme lang tid at få den godkendt ....
Alt efter hvor langt du skal køre, kan det også være en knallert 45 (har de det i Sverige?) kan gøre det. Så fåes basal transport vel ikke meget billigere.
Hva med disse?
www.bytbil.com/bilar/audi/a4/pvfaerdg/?criterias=C0ABEAYdLrSDAAA_!
www.bytbil.com/bilar/audi/a4/ivcs7rdg/?criterias=GUQBEAYdBl.NhgBwAA__!
www.bytbil.com/bilar/audi/a4/iv9pwsdg/?criterias=GUQBEAYdBl.NhgBwAA__!
Noget over budgettet, men sådan en står til 160000kr i dk og kun 55000 i sve er der noget jeg har misforstået?
www.bytbil.com/bilar/audi/a8/8vx82adg/?criterias=G0QBEAYdLrWDL-bDADgA!
Hvis jeg bare var på udkig efter et billigt transportmiddel, ville jeg holde mig fra de lidt smartere biler
Nu kender jeg selvfølgelig ikke priserne i Sverige. Men i Danmark er biler, der koster en pæn skilling fra ny, som Audi A4, Alfa 156 osv, ikke helt billige at reparere på.
Så er det bedre med noget simpel teknik, som enhver med en lift kan ordne + du kan sikkert få en nyere bil = mindre driftomkostninger.