Efter at der på det sidste er blevet oprettet endnu flere OT indlæg (har da selv postet et par stykker), synes jeg at jeg vi bør samle dem alle i en tråd i stedet for at spamme PN med nye indlæg konstant.
Jeg starter:
Jeg kom til at tænke på, om grimme mennesker er "attracted" af andre grimme mennesker, eller har de simpelthen bare fundet ud af at de må "nøjes"?
Anderledes(dumme) spørgsmål 2012
De har vel fundet ud af at de må nøjes.
Pånær Flotte fyr :p
Åh ja .. os grimme mennesker må nøjes! .. og dog .. har en vildt lækker kæreste!
hun har sgu nok taget mig fordi jeg er pisse sød!
lucky me
Man kan jo også definerer grimme mennesker på mange forskellige måder ;)
Du må bare nøjes :-)
@Mrcharming
Kig i spejlet og spørg dig selv
legit objektivt spørgsmål imo.
Jantelov ♥
De må selvfølgelig bare nøjes.
Medmindre der er tale om en grim, men meget rig mand... Så er der tilsyneladende ingen grænser for, hvor unge og smukke kvinder han kan score.
Derudover tror jeg, at man oftest finder sammen med en på nogenlunde samme 'lækkerhedsniveau' som en selv, hvor personlighed selvfølgelig tæller meget mere end fysisk ydre!
Looks will decieve and eventually fade away but kindness and a nice personaliy only becomes greater as time passes!
@tuznelda - jeg er helt enig i det du skrev. Mit spørgsmål henvender sig heller ikke til nogen specielle tilfælde, eller folk med et middelmådigt udseende. Simpelthen bare folk der er VIRKELIG grimme. Hvis jeg selv vejede 200kg, ville jeg stadig ikke kunne finde en anden på 200 kg attraktiv. Man tilpasser sig måske bare?
@Lollebabz - Du er ret flot, så nej det kan du obv ikke. Ellers tak :)
Mrcharming skrev:
@tuznelda - jeg er helt enig i det du skrev. Mit spørgsmål henvender sig heller ikke til nogen specielle tilfælde, eller folk med et middelmådigt udseende. Simpelthen bare folk der er VIRKELIG grimme. Hvis jeg selv vejede 200kg, ville jeg stadig ikke kunne finde en anden på 200 kg attraktiv. Man tilpasser sig måske bare?
@Lollebabz - Du er ret flot, så nej det kan du obv ikke. Ellers tak :)
du tror ikke du ville se anderledes på livet HVIS du vejede 200kg?
@DaBLAM - hvad mener du helt præcist?
At hvis du vejede 200kg, kunne det være et udtryk for du havde nogle andre værdier og præferencer i livet, og du dermed ikke vægtede vægt/størrelse så højt.
Ligesom hvis du ikke gik i moderne mærketøj, at det heller ikke var så vigtigt at finde en pige der også gjorde det!
Det er en systemisk eller socialkonstruktivistisk tilgang til dit spørgsmål, som du vælger at tolke udelukkende i dit eget erkendelsesfelt!
Prøv at indtage et andet erkendelsesfelt i forståelsen og besvarelsen af dit spørgsmål!
Hvis du selv anser dig selv for lækker kan du prøve med
"hvorfor finder kloge mennesker ofte kloge kærester?"
på den måde eksternaliserer du spørgsmålet, så det ikke handler om dig!
Gav det mening?
Flotte fyr er en undtagelse :-D
Tak for svaret DaBLAM, det var egentligt sådan et svar jeg ledte efter :-). Tak for det.
Wp!
Pede-b skrev:
Wp!
;)
dablam +1
Så kom PN's Hellige riddere! Please, behøver i tage alt så skide seriøst og prøve belærer os om jeres kæmpe empati, forståelse og helt kridt hvide moral!
til op, jeg tror at grimme mennesker finder nogle andre områder at fokusere på, f.eks om vedkommende er god til bridge, en champ på bodegaen eller hvad det nu kunne være.
jeg tror det er nogenlunde det samme DaBLAM mener, men jeg er ikke helt sikker :)
Det ville også være provokerende at spørge om rige mennesker generelt var smukkere end fattige mennesker...
Hvis man har kassen tiltrækker man lettere en der ser godt ud, og får smukke børn, som har større chance for at blive rige senere pga social arv...
På den anden side ser man også eksempler på adelige der har set lettere indavlede ud gennem tiderne, så den holder nok ikke.
Men provokerende er det vel lidt...
frostbolt skrev:
Så kom PN's Hellige riddere! Please, behøver i tage alt så skide seriøst og prøve belærer os om jeres kæmpe empati, forståelse og helt kridt hvide moral!
til op, jeg tror at grimme mennesker finder nogle andre områder at fokusere på, f.eks om vedkommende er god til bridge, en champ på bodegaen eller hvad det nu kunne være.
jeg tror det er nogenlunde det samme DaBLAM mener, men jeg er ikke helt sikker :)
Jeg håber ikke du ser mit indlæg som et hellig ridder indlæg, da det er et helhjertet forsøg på at skabe forståelse!
"jeg tror at grimme mennesker finder nogle andre områder at fokusere på"
Det er IKKE det jeg siger, selvom det måske også er én af flere sandheder.
Jeg prøver at give et par eksempler til forklaring, de er ikke vandtætte og skudsikre, men jeg synes de forklarer meget godt!
Prøv at forstå at virkeligheden for dig som menneske konstrueres i de relationer du er, lige som du konstruere dig selv i relationen.
Du er én person (eller nuance af dig selv) når du sidder til middag hos dronningen, og en anden person når du er i omklædningsrummets 3. halveg med gutterne.
En overvægtig, uplejet, mand i billigt tøj - kan godt FINDE nogle andre områder at fokusere på I din logik.
Men det kan også være han er overvægtig, uplejet og i billigt tøj fordi han vægter andre områder i livet end netop disse ting.
Altså i en forståelsesramme hvor han ikke finder, men ér.
I stedet vægter han andre ting i livet end fitness, plejeprodukter og mærketøj - måske nørder han med poker, togbaner eller film. Sådan en mand vil sjældent finde en paradise bimbo attraktiv som kæreste (sikkert seksuelt).
Han vil gå efter en pige med ligene værdier og interesser - måske ikke de samme interesser, men dybdegående interesser i stedet for overfladiske byture og udseende.
iøvrigt ville relationen gøre ham utryg, ligesom det at følge hende på club til fitness osv også ville være arenaer han ikke trivedes i.
Og selv om han gerne ville ændre sig og åbne op for nye ting ville der være narrativer eller historier der ville blokere for forandringen - hvilket igen ville gøre det lettere at finde en lille tyk kone, med fedtet hår og jogging tøj, for hun ville ikke bore i de områder...
Nå, så nåede jeg næsten blog længden - så stopper her!
Soldaten1986 skrev:den var god og tag den HR mrcharming
Man kan jo også definerer grimme mennesker på mange forskellige måder ;)
Om end OP´s formulering lugter lidt af arrogance, er det da et interessant oplæg til diskussion. Mon ikke nogen misforstår intentionen? Håber jeg!
Tror dog Dablam har nailet den med sine 2 indlæg.
Kunne være dejligt hvis bare halvdelen af svarene på PN var så gennemtænkte og relevante. Well played!
well, der må altså være nogle logistiske problemer når to tykke mennesker har sex.
angående at finde folk attraktive må det vel være lidt det samme som alder.