Andre der har haft problemer med Yousee's bredbånd?

#1| 0

Jeg har nu i lang tid haft problemer med Yousee's internet og det er kun blevet værre og værre.


Jeg bliver ved med at miste forbindelse til internettet og skal nogengange genstarte routeren op til 10 gange om dagen for at få forbindelse igen, nogengange virker det ikke engang.


Andre der har oplevet dette ?

Jeg ringer til dem på mandag og brokker mig. Burde have gjort det for længe siden.

13-02-2016 17:15 #2| 0

Ingen nævneværdige problemer her. Har haft Yousee i eget hus de sidste 3 år, og bortset fra et par genstarter af routeren kører det fint.

13-02-2016 17:34 #3| 0

Vi havde samme problem med TDC; skiftede til Boxer for 3+ måneder siden og har nu dobbelt så hurtig hastighed (dog marginalt lavere upload), og internettet er kun gået ud nogle få gange siden, hvor det før var op til flere gange om ugen. Det er sikkert bare Yousee der er for fedtede til at opdatere dit kort på mellemstationen - jeg ville helt sikkert overveje at skifte udbyder.


Som andre siger, evt. prøv ny router.

Redigeret af hansel d. 13-02-2016 18:29
13-02-2016 17:53 #4| 0

..

Redigeret af Snuxa d. 13-02-2016 19:52
13-02-2016 17:58 #5| 0
Snuxa skrev:
Har du prøvet en anden router? Havde nemlig samme problem, og satte en ny router på, og så har det kørt siden uden problemer.

Hvilken router fås med coax tilslutning ?

13-02-2016 18:08 #6| 0

Hvor i landet bor du? :)

Ved nemlig at der er blevet nappet et kabel i nærheden af Rønde (Jydelandet) her for 1 uge siden ca.

13-02-2016 18:51 #7| 0

Har haft samme problem, skrev til dem jeg krævede en ny router eller jeg ville sige abbo op, det har virket indtil nu :)

13-02-2016 18:57 #8| 0

..

Redigeret af Snuxa d. 13-02-2016 19:52
13-02-2016 18:58 #9| 0
Snuxa skrev:
Dude jeg har ingen idé hvad du snakker om. Jeg siger bare hvad der hjalp her.

Ok, men hvordan tilslutter du den nye router ?


Yousee' routeren skal jo tilsluttes et "antennekabel"

13-02-2016 19:00 #10| 0
Torn skrev:Hvor i landet bor du? :)

Ved nemlig at der er blevet nappet et kabel i nærheden af Rønde (Jydelandet) her for 1 uge siden ca.

Bor i vestsjælland

13-02-2016 19:00 #11| 0
philip22 skrev:Har haft samme problem, skrev til dem jeg krævede en ny router eller jeg ville sige abbo op, det har virket indtil nu :)

Så du fik den gratis ? Vil nok ringe og gør det samme

13-02-2016 19:02 #12| 0

Havde det også for noget tid siden (TDC). Fik ny Riuter og siden har det virker uden problemer.

13-02-2016 19:11 #13| 0

har også yousee og den ene gang jeg brokkede mig over net problemer fik jeg også blot tilsendt ny router og ikke haft problemer siden.

Måske du skal søge efter andre kanaler hvis der er mange i dit område med wifi.

Det har gjort underværker her sammen med den nye router.


https://kundeservice.yousee.dk/bredbaand/indstillinger-og-sikkerhed/saadan-skifter-du-kanal-paa-dit-wifi/skift-kanal-via-mitwifidk


Edit-- nu med link

Redigeret af -_-Tiesto-_- d. 13-02-2016 19:13
13-02-2016 19:18 #14| 0

Kan også være et problem hvis du har en fast kanal på 2.4 Ghz, men har automatisk på 5 Ghz.

13-02-2016 19:33 #15| 0

Har haft massive problemer. Hvis du har deres cg 3000 router skal du bare forlange en opgradering tilbedre udstyr. Bank i bordet og få en med minimum 5ghz wifi og gæstenetværk.

13-02-2016 19:49 #16| 0

..

Redigeret af Snuxa d. 13-02-2016 19:52
14-02-2016 09:27 #17| 0
blunder skrev:

Kan også være et problem hvis du har en fast kanal på 2.4 Ghz, men har automatisk på 5 Ghz.




Lige fået ny router hvor jeg har de to valgmuligheder, men fik at vide der var underordnet om jeg valgte den ene eller den anden. Hvad er forskellen?
14-02-2016 09:38 #18| 1
c_hope skrev:
Ok, men hvordan tilslutter du den nye router ?

Yousee' routeren skal jo tilsluttes et "antennekabel"

Det er ikke noget problem c_hope. Du lader bare routeren være hvor den er, og får yousee til at sætte den I swtich tilstand, og tilslutter din nye router igennem yousee`s router. Så kan du bruge din egen, det gør jeg selv, pga. problemer med stabilitet.

Redigeret af McKiki d. 14-02-2016 09:38
14-02-2016 09:44 #19| 0

5 ghz, har essensielt bare flere kanaler end 2,4 ghz. , mener 2,4 har 3 og 5 ghz har 23. Hvilket vil sige at der er mindre chance for at der bliver forstyrrelse på dit signal, så alt der kan vælge 5 ghz skal du tilslutte til 5 ghz.


Der er den ene anden forskel at 5 ghz ikke rækker lige så langt, men hvis det ikke er et problem så vælg 5 ghz.

Redigeret af McKiki d. 14-02-2016 09:45
14-02-2016 10:07 #20| 1

Vores driller også hele tiden. Mister forbindelsen flere gange om dagen! Har scannet efter netværk og valgt en kanal som ingen andre bruger, men alligevel mister den forbindelsen. Deres routerer er virkerkelig lort!

14-02-2016 11:31 #21| 0

Jeg har aldrig haft andet end problemer med yousee. Engang fik vi en af deres såkaldte teknikere på besøg, men da han var her virkede det selvfølgeligt fint, og han mente at der f.eks. kunne have siddet en kat på internet kablet, og derved forstyrret signalet.

14-02-2016 11:35 #22| 0

Jeg har som sådan ikke problemer til hverdag. Men jeg oplever med jævne mellemrum at der er små udfald på forbindelsen.


Prøv at tjekke drifts statusen for jeres adresse:

https://yousee.dk/hjaelp_og_support/driftsinformation.aspx

14-02-2016 11:57 #23| 0

Faldt også af 10-20 gange om dagen men fik ny router og foreløbig spiller det fint.

15-02-2016 08:46 #24| 0
Razga skrev:Jeg har som sådan ikke problemer til hverdag. Men jeg oplever med jævne mellemrum at der er små udfald på forbindelsen.

Prøv at tjekke drifts statusen for jeres adresse:
https://yousee.dk/hjaelp_og_support/driftsinformation.aspx

Ingen driftfejl her. Men det har også været sådan her i godt et år. Har ringet derind nogle gange, men problemet vender altid tilbage. Tror også den eneste rigtige løsning for mig er en ny router.

15-02-2016 10:27 #25| 0
iNeedMoney skrev:

Jeg har nu i lang tid haft problemer med Yousee's internet og det er kun blevet værre og værre.

Jeg bliver ved med at miste forbindelse til internettet og skal nogengange genstarte routeren op til 10 gange om dagen for at få forbindelse igen, nogengange virker det ikke engang.

Andre der har oplevet dette ?

Jeg ringer til dem på mandag og brokker mig. Burde have gjort det for længe siden.




Jeg føler jeg har problemer syntes det er piv langsomt, har haft en mand ude som sagde et eller andet med at der var 20000 udfald eller et andet. Det blev så lidt bedre da han havde pillet men nu syntes jeg det er blevet langsomt igen. Det er ca 6 mdr han var der sidst.
15-02-2016 17:05 #26| 0

Måske det hjalp hvis I fandt ud af om det var wireless det var galt med, eller også på ethernet delen.


Det forklarer også hvorfor nogle får noget ud af en ny router - fordi problemet ligger på wireless delen, og ikke på coax delen, som jo bibeholdes.

15-02-2016 19:34 #27| 0

@c_hope

Dette har jeg allerede testet for, og hos mig er det wireless delen fordi deres router er pisse ringe :) Så burde nok bare ringe og forlange en ny og bedre router som foreslået.

15-02-2016 20:56 #28| 0

Her er lidt branche insider tips:

1) Hvis dit net reglmæssigt går ned, så ring til supporten! De sidder der af netop samme årsag, og er formentlig bedre end dig og det meste af din vennekreds til at fikse lortet. Det giver ingen mening at genstarte routeren 10 gange om dagen i en måned, hvis det kan fikses med et 10min opkald!

2) Trådløs er generelt noget ustabilt lort hvis man bor i en storby eller lejlighedskompleks, især hvis man bruger den medfølgende router. Der er stor forskel på kvalitet af trådløs signal, og din udbyder har måske/måske ikke brugt milioner på at købe top-of-the-line udstyr til deres kunder. Men du kan selv! For mellem 500-1000kr kan du få en kickass router der vil holde i 10+ år og give dig klippestabilt wifi helt ud i haven.


Det skal dog også siges at jeg faktisk har snakket med en kunde hvor ALLE naboer og genboer havde wifi, og der simpelthen var så meget støj at trådløs måtte droppes. Det var dog før 5ghz, og jeg har aldrig arbejdet for Yousee så kender ikke deres udstyr.


← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar