Hey.
Kort spørgsmål da jeg vil spare jer for den lange historie:
Kan en virksomhed som groupon der sælger værdibeviser betragtes som et salgsled eller kan de bare sende lorten videre til den reelle udbyder hvis der er et problem?
Produktet er højst sandsynlig blevet neglet i posten
Ansvar vedr salg af værdibevis
Jeg har læst købeloven men den må være lavet før det blev populært. Jeg fandt kun ud af risikoovergang mv.
Jeg kan ikke finde noget på Forbrugerstyrelsen :/
Du har betalt til sweetdeal, så de har ansvaret - om de så køber produktet af en anden der sender det til dig er ligemeget.. Det er betalingsmodtager der bærer ansvaret for købet..
Det vil jeg også mene men jeg har en påstående servicemedarbejder der henviser til nogle t&c som jeg ikke mener er holdbare :/.
Men mange tak for bekræftelsen
Nu ved jeg godt det ikke kan sammenlignes, men fx billetnet har heller ikke ansvar, hvis en virksomhed går konkurs eller noget
Yderligere research viser at det måskr hører under handelsagentloven.
Tak for svar :) hav en god dag
Har lige afsluttet et projekt om lignende problemstilling.
Problematikken ligger i at der ikke er ført nogle sager mod dem på gældende område. Derfor vides det ikke helt, hvad der skal ske i disse sager. Dog er jeg at den opfatning at groupon skal forstås som fodmidler og derfor hæfte også selvom de fraskriver sig det. Ved yderligere at forbrugerombudsmanden er ved at se på området.
Grunden til at de anses som formidler er at de får vederlag for de handler der finder sted på deres side. Det er samtidig det som gør at de ikke er så uskyldige.
Så lidt, hvis du har yderligere spørgsmål så send en pm.
Bortset fra det, så er Groupon nogle røvere - jeg kender mange (mig selv inklusiv.) hvor ting er 'blevet væk i posten'...
Dette produkt er faktisk blevet væk i posten- vi har fået en seddel fra postbuddet om at han har været der uden held, men pakken er ikke på posthuset. Fik a vide vi skulle finde ud af hvordan pakken så ud så den kunne efterlyses. Hun skriver til groupon og spørger og får et arrogant svar om at det ikke har noget med dem at gøre og henviser til en standardmail vi kan skrive til. Og så bliver jeg irriteret :)
Godt man har PN
Har man istedet så ikke en sag imod postdanmark ?
Jeg tror at sælger har en sag, da det fortsat er for hans risiko. Det er sælgers pakke der er blevet bæk og ikke vores. Men vi havde tænkt os selv at eftersøge den indtil jeg fik irriterende mails fra kundeservice
Som sagt er det sælgers pakke der er blevet væk, derfor er det sælger der skal tage kontakt til PostDanmark og få erstatning for pakken.
I mellem tiden bør sælger sørge for at fremsende en ny pakke til jer, da I skal holdes skadesfri.
Pakken er ikke jeres før I har kvitteret for modtagelsen, indtil da er den sælgers.
Betal med visakortet - indsigelse hos dit pengeinstitut når du ikke har modtaget pakken - penge ind på din konto med det samme - firmaets problem og ikke dit...
ALDRIG overførsel til bankkonto!