Kongsgaard har skruet radiatoren på 7, og lukket en håndfuld myg ind på værelset, og det er nok til jeg ikke kan sove! Jeg har 4 timer inden donken vågner (selvf sover han som en sten!), så kigger lige lidt PT.
Hånden er fra for nylig. Villain er super mærkelig ift stats - 18,2/8,8/5,9 over 1,3K hænder. Nordmand, NL200 regular, som multitabler. Har I denne session spillet følgende mod ham, som kom til SD:
Seat 1: REDEYEZ ($247.46 in chips)
Seat 2: kingkai84 ($205.25 in chips)
Seat 3: Hero ($204.50 in chips)
Seat 4: ThoB1 ($246.55 in chips)
Seat 5: joejuneau ($107.80 in chips)
Seat 6: UlfofOl ($219.95 in chips)
joejuneau: posts small blind $1
UlfofOl: posts big blind $2
----- HOLE CARDS -----
dealt to Hero [ 79 ♣
REDEYEZ: folds
kingkai84: raises to $8
Hero: raises to $26
ThoB1: folds
joejuneau: folds
UlfofOl: folds
kingkai84: calls $18
----- FLOP ----- [2 ♠ 7 ♠ 3 ♣
kingkai84: checks
Hero: checks
----- TURN ----- [2 ♠ 7 ♠ 3 ♣ 5 ♣
kingkai84: bets $38
Hero: calls $38
----- RIVER ----- [2 ♠ 7♠ 3♣ 5 ♣ K ♥
Han ved altså, at jeg godt kan lave skæg. Jeg er ret aggro PF og postflop normalt. Nu til hånden:
Seat 1: REDEYEZ ($550.40 in chips)
Seat 2: retarded ($157.20 in chips)
Seat 3: Hero ($206.60 in chips)
Seat 4: runit2 ($395.90 in chips)
Seat 5: kingkai84 ($471.05 in chips)
Seat 6: Iwi1 ($232.10 in chips)
runit2: posts small blind $1
kingkai84: posts big blind $2
----- HOLE CARDS -----
dealt to Hero [Q ♠ A ♥
Iwi1: folds
REDEYEZ: folds
retarded: folds
Hero: raises to $8
runit2: folds
kingkai84: calls $6
----- FLOP ----- [8 ♠ 4 ♥ A ♠ (17)
Hero: bets $13
kingkai84: raises to $32
Hero: calls $19
----- TURN ----- [8 ♠ 4 ♥ A ♠ Q ♦ (81)
----- RIVER ----- [8 ♠ 4 ♥ A ♠ Q ♦ 6 ♠ (81)
kingkai84: bets $40
Hero: ?
Mine tanker: Det undrer mig ikke at flopraiset kommer ift hans stats. Jeg tror det er draw, set, Ax (?) eller air. Std at calle floppet? Turn bliver jeg ret overbevist om, at han ikke har set, store træk/combo draw, da han ikke skyder igen. Jeg er derfor ret sikker på, at det enten er pure air eller Ax, hvorfor jeg vælger at checke. Han folder naturligvis ren luft, og da han range med Ax er så snæver, vælger jeg at checke for at induce to ting:
1. Bluff
2. VB fra Ax, ift min passive linje
Nu spørger jeg så, er min tankegang helt blæst? Jeg er meget i tvivl om river, hvad er bedst?
AQ mod weird nordmand, NL200
Jeg hader dit turn check. Du holder dig alt for fastlåst på air og Ax, når han sagtens kan have checkraiset et nøgent flushdraw på floppet. Jeg tror, du overvurderer værdien i at induce bluffs og light calls mod nits som ham her, så hellere byde og tage direkte value fra Ax og beskytte mod flushdraws. Desuden vælger en nit regular næsten aldrig at cr turn med settet her, medmindre du har været vildt aggro. Derudover ligger der altså 40 bbs i potten - de er værd at conteste i en situation, hvor du ret ofte IKKE er WA/WB.
Flop er i øvrigt rimelig standard, og jeg tror bare, jeg caller river uden mere info og historie.
som jeg ser det, er han på et flushdraw med hans check-raise på floppet. Hans lave bet på river virker også næsten for indbydende så fold river IMO
Julle
du har spillet hånden blindt fifty/fifty om jeg caller river
Et turn check er fejlen i hånden
Hvorfor skyder du ikke Turn ?
Jeg er enig, argumenter for turn bet er klart bedre end checket. Vi mister alt for meget value!
@mrflex
det er komplet standard det mancini laver i hånd 1
skyder turnet 10 ud af 10 gange
Kald mig paranoid, men der er ALTID nogen der har flushdrawet.
Det kan godt være at det er en sær måde han spiller det, men når han checker på turn har han nok intet set, da han i så fald burde bette for at forsvare det mod evt flushdraw.
Derfor ville jeg 100% bette turn.
Om man kan calle riverbet for chancen at det er bluff, det er et godt spørgsmål.