mons_ignore har spillet 39/13/2
$100 USD NL Texas Hold'em
Total number of players : 6
Seat 5: Hero ( $100.03 USD )
Seat 2: aslakaattori ( $234.80 USD )
Seat 6: KingCarlGustav ( $83.55 USD )
Seat 3: SOFTKILLZ ( $100 USD )
Seat 1: mons_ignore ( $88.23 USD )
Seat 4: HerbSimpson ( $100 USD )
aslakaattori posts small blind [$0.50 USD].
SOFTKILLZ posts big blind [$1 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero Q♠ A♥
HerbSimpson folds
Hero raises [$4 USD]
KingCarlGustav folds
mons_ignore calls [$4 USD]
aslakaattori folds
SOFTKILLZ folds
** Dealing Flop ** 5♦, 6♦, Q♣
Hero bets [$7 USD]
mons_ignore raises [$14 USD]
Hero calls [$7 USD]
** Dealing Turn ** 3♣
Hero checks
mons_ignore bets [$21 USD]
Hero raises [$68 USD]
Jeg er i tvivl om to ting, skal den tre bettes på floppet (pga. farve træk og straight træk) Hvis den ikke skal raises på floppet, hvad gør vi så når hånden ud er sket i hånden. Hvad gør vi hvis der kommer en ruder på turn i stedet for x?
MVH
Thomas
AQ nl 100
Jeg foretrækker hvert fald 3-bet på flop istedet for turn. Kunne dog godt finde på bare at kalde begge.
bæt turn, call rest
hilsen lorten60
Kan aldrig lide når de begynder at "gayraise" men samtidig kan jeg heller ikke folde hånden. Caller derfor både flop og turn. 3-better aldrig turn!
Ikke at reraise på floppet er en stor fejl ....Du er kun bange for 3 holdings (555, 666, 56).
Der er LANGT større sandsynlighed for at villain holder QK, QJ, et par under Q, flushdraw/samt straightdraw... Alle disse vil meget vel ente pushe all in, eller være ret potcommited ved turnet....
Re-raise $35-42$, og hvis Villain caller så gå all in på turnet ligemeget hvad der falder....
-----------------
Du laver også en kæmpe fejl ved ikke at value-bette turnet. Du har en glimrende hånd og må charge draws..
Pharmazist ;)
@Meincke
Nej, det ville jeg elske.. Så mod langt de fleste spillere: easy call...
Kun 3 "sandsynlige" hænder slår os.... (555, 666, 56)
imens vi er foran en dronning med en værre kicker, openended straighdraws, flushdraws, samt værre... Hvis du folder til et all in her, spiller du for tight.... Jeg vil kun folde her mod en kompetent spiller som jeg kun ville lave movet med et set... Men som du kan se er villain ikke en fuld stack, hvilket kunne tyde på at han ikke er specielt god
Dit check-raise indikerer at du allerede har sat ham på en hånd som KQ, og ikke har brug for mere information. Du forventer at han med sikkerhed vil følge sit raise op med et bet på turn, så du får value ud af at check-raise ham, hvor han nok ville blive bekymret for sin kicker, hvis du caller et raise, og skyder igen på turn.
Det er fint hvis du ved at han spiller draws passivt og top pair aggressivt, men hvis han kan finde på at raise floppet med et draw, for at få et gratis kort på turn, så skal du endelig ikke give ham muligheden for at lade den gå check-check på turn. Hvis du leader turn, og han raiser igen, så begynder han at se rigtig stærk ud, og du kan måske komme væk fra din TPTK.
Med hans stats så tror jeg typisk han vil spille draws passivt, så dit check-raise er ok, bare du ikke spiller hånden sådan hver gang. Siden du altså ikke sætter ham på et draw, er der ingen grund til at 3-bette floppet bare fordi det er et drawy board. Du giver ham bare mulighed for at slippe væk fra medium PP's og andre ting du kan slå, når du viser styrke så tidligt. Hvis han har et set, 56s eller over par, så er det bare ærgerligt, og de fleste gange er du foran på kickeren, eller i har en split pot.
Og så skal det nok passe at han har Q6 off :-) lol.
Takker for kommentarende.
Han havde 66 i den specifike hånd og jeg reloade.
@Thyssen
Jeg syntes tit at du anbefaler at skubbe stakken ind. Det er der ikke så mange andre der gør, men på den anden side så har jeg det klare indtryk af at du nok er en af de mest kompetente skribenter her på sitet, så jeg er lidt i tvivl om hvem jeg tror mest på: De mange, der kun sjældent anbefaler at man over better potten, eller dig der skubber all in både med store og små hænder.
Nu er jeg så på vej ud i en mere generel diskussion, der ikke har så meget med den specifikke hånd at gøre, men jeg kunne godt ønske mig at du oprettede et nyt indlæg, hvor du skriver lidt om dine tanker om at skubbe til stakken oftere end vi andre gør.