Ingen reads. Effektive stacks 250$. 6-max.
CO raiser til 8$. Button caller, og jeg siger 30$ fra bb. CO folder og button caller.
Flop: 4♠ 5♠ Q♦ Pot:65$
Jeg better 45$, han caller
Turn: 3♥ Pot: 155$
Check, check.
River: J♣
Jeg better 60$
Hvad synes I?
Edit: rettet fra 200$ til 250$ i effektive stacks
AQo NL200
Standard. Fint spillet.
Call preflop
Er ret så skeptisk over dit reraise preflop. Du har en meget sårbar hånd og spiller den OOP, det raise er helt hen i vejret.
Jeg better også turn, bordet er forholdsvist ufarligt, ser ikke rigtigt nogle hænder der slår dig på nuværende tidspunkt.
River: Fint
No like
Mit standard er check-call river. (hvor meget jeg kalder afhænger af de reads du ikke nævner)
Hvad skal du ha betaling fra med det bet? Med din linje er det svært at få villain til at lave fejl mod dig.
@Hilberado
Ville du ikke mene, at de fleste villains betaler af med en Q? Jeg tror ikke mange lægger den ned. Men ok, check call er også klart en mulighed, da villain kan forsøge et bluff og man holder potten nede i tilfælde af at man er slået.
Kan dog godt lide goofy''s linje med et value/blocking bet. Synes man ser mange bizarre hænder betale af.
Det er også riveren jeg er mest i tvivl om. PF reraiset er tydeligvis et steal. Linjen på flop og turn er vel nærmest obligatorisk. Jeg er lidt usikker på, om check call er bedre end et 1/3 pot value/blocking bet på riveren
@ Toonarrmy
At calle PF er klart det værste jeg kan gøre IMO. enten folder jeg min potentielt dominerede hånd OOP eller også raiser jeg får at stjæle puljen.
På turn checker jeg for pot control. Puljen er allerede meget stor og jeg er ikke interesseret i at gøre den meget større med TPTK i en reraised pot.
@Hardgrove
Nu da jeg ser efter kan jeg se at effektive stacks er 250$. Bør jeg så bette pot på flopept og skubbe turn?
@Goofy
Ser ud til der er bred enighed om spillet PF, der er åbenbart et leak i mit spil, jeg er meget varsom med AQ OOP
Jeg er stadig ikke enig med dig i din turn beslutning. Som hånden er spillet ser jeg ikke rigtigt nogle hænder der slår dig på turn.
33-55 var blevet foldet PF, kk-aa var nok blevet spillet hårdere PF eller på floppet.
Ergo må du gå ud fra at du har den bedste hånd lige pt.
Pot control er efter min mening ikke det rette i denne situation, jeg ser det istedet for at du giver ham et gratis kort til en dårligere dame, til et pp(tt-jj kunne sagtens være spillet på denne måde) eller til et draw
Pot control er en fremragende ting når situationen er til det, men i denne situation kan jeg virkeligt ikke se hvilken hånd han kan sidde med som er bedre end din
@Toonarmy
Ifølge din analyse var 33, 55 blevet foldet og AA/KK var blevet spillet hårdere PF. Hvis han folder pocket pair her, hvad tror du så han har callet mig med? KQ???
Med hensyn til PF spillet, reraiser jeg ikke fordi mine kort er til det, det er et squeeze play. AQo OOP bliver som regel foldet til et raise.
@alle
Hvilken handrange kan vi sætte ham på efter floppet?
"Hvis du skubber turn, synes jeg, at du spiller den optimalt.
Skal man have dit skrub for at gøre dette?
Kan ikke li reraise PF. Du siger selv du ikke kan li AQo OOP... Det kan jeg heller ikke. :D Derfor bygger jeg ikke potten PF. Call er imo klart det bedste spil, uden reads vel at mærke. Mod en konservativ spiller får den måske gas, hvis jeg ved jeg kan snatche potten på et vilkårligt flop han ikke rammer. Mod en aggro spiller er det altid call i cash og så er der lagt op til et fedt reraise postflop hvis jeg spiker Qen.
Nuvel, du har taget føringen i hånden PF, så der skal selvfølgelig stikkes ud på floppet, men det skal være fuld pot nu og ikke under 75%. Du skal dælme fortælle ham nu at du har hånden og han sandsynligvis skal trækkes ind med hele stacken. Han caller dine 45. Uden reads er det igen vigtigt at holde potten lidt nede nu, men er han aggro checker jeg den til ham på turn og checkraiser all in hvis han forsøger noget. Er han konservativ skubber jeg turn, nemlig som nævnt ovenfor at en konservativ spiller nok vil calle med en dårligere hånd her en del gange. Eg. KQ e.l.
Nuvel, turn. Du har død og pine kun et par i denne hånd. Check call er klart det optimale spil. Du må ikke stikke ud i ham her. Du comitter muligvis dig selv hvis han reraiser og du betaler hans gode hænder af med fuld stack. Er du slået her så betal et value bet fra ham og om i rygsækken med din AQo erfaring og spil den lidt mindre aggro næste gang.
Sådan spiller jeg AQo OOP :D
damster
ps. Og lur mig om du ikke har posted denne fordi sjuftvillain sidder med JJ, reriaser riveren og du caller ;-D