AQo på NL $200

#1| 0

En hånd jeg var meget i tvivl om:

$200 NL Texas Hold''em - Table Unzipped (Real Money)
Seat 1 is the button
Total number of players : 10

Seat 1: The_Picasso ( $176.55 )
Seat 2: Mars__ ( $243.83 )
Seat 3: jspin1 ( $155.76 )
Seat 4: jamba83 ( $174.72 )
Seat 5: themaniac11 ( $200 )
Seat 6: dzzydawg130 ( $359.90 )
Seat 7: ggrin24 ( $149.65 )
Seat 8: VILLAIN ( $195 )
Seat 10: T__K__O ( $241.50 )
Seat 9: HERO ( $197 )
Mars__ posts small blind [$1].
jspin1 posts big blind [$2].

** Dealing down cards **
Dealt to HERO Q A

jamba83 folds.
themaniac11 folds.
dzzydawg130 folds.
ggrin24 folds.
VILLAIN raises [$7].
HERO raises [$22].
T__K__O folds.
The_Picasso folds.
Mars__ folds.
jspin1 folds.
VILLAIN calls [$15].

** Dealing Flop ** Q 3 6

VILLAIN checks.
HERO bets [$36].
VILLAIN raises [$72].

HERO?

Hvordan kører I den derfra? Fold?

VILLAIN er 25/9/0.77 over 176 hænder

07-03-2006 19:51 #2| 0

Jeg folder. Du viser allerede stor styrke og alligevel CRer villain dig på floppet. Han har tydeligvis noget der er bedre end TPTK (eller også er du even money mod et stærkt draw).

- AB

07-03-2006 20:01 #3| 0

Er det standard for dig at reraise PF med AQoff ?

07-03-2006 20:03 #4| 0

Caller preflop.

Folder floppet.

07-03-2006 20:13 #5| 0

@Mads Møller

Et reraise preflop for ofte folk til at tro AA/KK, så du vinder den ofte preflop eller på floppet.

Men jeg svinger ofte med AQo og AKo.

Endte med jeg gjorde som Asger_b og foldede.

Han flashede derefter lige 9 9 op for at irritere mig! =(

07-03-2006 20:54 #6| 0

Caller preflop, folder eller pusher flop afhængig af feel :)

- Tox

07-03-2006 21:22 #7| 0

Forhåbentlig fik du så hans dollinger over den næste halve times tid. Det var satme et fishy move i hvert fald!

- AB

07-03-2006 21:52 #8| 0

hmm fisken hvad ska du ramme med AQ få at spille videre så? og du tjekker vel efter villains check ingen grund til ligefrem at folde med det samme hehe ;-)

All in er mit move her

Er jo nemt at sige efter at ha set resultatet men hvis man folder den tror jeg sku det er svært at vinde i længden mod modstandere man ikke kender

Har svært ved at se hvad han sku ku sidde med ud over evt 33 66...... KK AA vil de fleste vel reraise med igen preflop for at undgå at modstanderen rammer noget

Så syntes det er et underligt fold på 200nl lige tight nok

07-03-2006 21:59 #9| 0

De er pjattede med den slags på 200nl og nedefter, jeg spiller selv der og ville ikke folde den..

Jeg forestillede mig selv at han havde kq eller måske endda jq.. De er heller ik blege for at checkraise farvetræk på floppet så jeg plejer at bide det i mig og gi den hva jeg har.. Det har både ført til gråd over sets og heldige farvetræk men også skrald grin over kq eller i dette tilfælde 9''ere..

Føler dog selv at overvægten ligger i de dårligere hånder og et stærkere move godt kan forsvares..

07-03-2006 22:27 #10| 0

@Neonthai: Hvorfor skulle villain dog re-raise preflop med AA/KK?

Det er overhovedet ikke weak at folde hér. Det er derimod ekstremt overspillende/callish at calle eller skubbe, så det skulle være et virkelig godt read der fortalte dig, at du ville spille videre i hånden hér.

- AB

07-03-2006 23:40 #11| 0

@Asger_b.... er meget uenig men er vel et spørgsmål om spillestil og hvordan man vurderer en spiller man ingen kendskab har til.

På NL 200 vil jeg tro man vinder i længden med et skub her....

Men har godt set at du helst folder top par mod ukendt modstander hvis du møder modstand tror bare du blir for nem at skubbe af hænder
Medmindre du selvfølgelig kun spiller mod folk du kender :-)

Grunden til at villain sku raise preflop hvis han har AA KK er at tage potten der (16BB er vel ok betaling for AA KK hånd) eller lade Hero betale mere for at prøve at ramme sit set eller sine drawing kort......

Hvad skal du ramme med AQ efter floppet for at spille hånden videre hvis ikke det flop i denne hånd er godt nok til at tro man er foran (selv om han gayraiser kan den da ikke foldes i mit univers) er simpelthen alt for tight mod ukendt modstander på NL200

08-03-2006 00:47 #12| 0

Det er møg irriterende når folk kaster det her mini raise i hovedet af en. For det kan betyde to ting, enten ville de tjekke at du har ramt, ellers har de ramt en monster. Men det er eddermame et frisk move efter hvor stor styrke du har vist før floppet og efter. Full ring tror jeg at jeg folder, hvis jeg er i tight humør. 6-max havde jeg pushet, men det havde været med nerverne ude på tøjet. My 5 cents.

08-03-2006 01:23 #13| 0

@Neon:

Prøv at se det fra villains side:

Hero re-raiser preflop - hvilke hænder er det? I min tid på NL200, skulle man satme ud i en aggro villain for at det var mere end AA/KK/QQ/JJ/AK og til tider AQ og 1010 (men de to sidste er ikke specielt sandsynlige).
Floppet kommer Q høj, og hero viser umiddelbart ikke tegn på svaghed. ALLIGEVEL (til trods for at Hero praktisk talt ikke KAN vise mere styrke) gayraiser villain. Hvad regner du så med at slå andet end et stonecold?
Samtidig er det usandsynligt at villain bluffer, da selv den største NL200-fish plejer at have en feel for, at det er dumt at bluffe, når modstanderen viser så meget styrke som overhovedet muligt.

- AB

08-03-2006 20:04 #14| 0

Jeg regner med at slå 99 hehe nej KQ KJ.... flush draw 1010 JJ 45s stone cold bluff splitte mod AQ

Hvis man bare skal gayraise dig i den hånd for at få dig til at smide tror jeg som sagt før at du ofte blir bluffet ud af vinderhænder

Heros bet ka jo sagtens være et continue bet som villian vil prøver at fange ham i

hvad sætter du villian på ? AA KK ? hvis det er tilfældet skal man jo bare skubbe så er han tvunget til at folde da vi jo kun kan ha QQ så ;-)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar