AQs i sb, NL100$, SH

#1| 0

Kommer fra huskeren.

Jeg dækker villain, som sidder med 100bb. Ikke de store reads, bortset fra, at bordet er lidt tørt og jeg har raiset en del i position.

Skurk siger 4 fra UTG
Helt kalder i sb med AQs

Flop: Q78tt pot ca. 9

helt: check
skurk: 5
helt: 20
skurk: call

turn blank pot ca. 45

helt: 33
skurk rest
helt?

Hvad er i øvrigt det bedste play på floppet - lead eller check raise?
Hvad med turn - leader i ud?

17-01-2007 20:16 #2| 0

Fold - Han caller dit raise, og på turn må du se dig slået, da du raiser ud i ham, og han kommer over toppen.

Hvis du siger det er stramt, kan jeg ikke se ham have en holding,som du slår. Kun i nogle tilfælde et flushdraw, evt. med par Q - ved ikke hvordan farverne ligger.

17-01-2007 20:18 #3| 0
OP

Hvad med turn -- leader du ud?

17-01-2007 20:30 #4| 0

Re-raise preflop.
Lead floppet.
Og jeg crying caller. Du skal calle 37 ind i en pot på 163.

17-01-2007 20:31 #5| 0

Reraise pre er imo ikke godt, som spillet er check-call bestemt ligeså fint som et lead. Jeg spiller den som dig.

Anyway, som spillet laver jeg også et crying call, med de odds er den svær at smide.

17-01-2007 20:41 #6| 0

Hvorfor er re-raise skidt her? Det er shorthanded og folks åbenrange er ret bred og hvis de ligger sig uden den store modstand er et re-raise da godt. Udover det, hvis du 3-bette flere gange preflop får du et løst image og kan udnytte det ved at skifte.

17-01-2007 20:47 #7| 0

Myth, jeg er helt med på hvad du mener, men på nl100 når utg åbner som her, og vi ikke har nogen reads, foretrækker jeg at kalde og se floppet an.
Når jeg har en ide om hvordan folk spiller, tilpasser jeg og så kan vi begynde at 3bette mere light og sådan.

17-01-2007 21:52 #8| 0
OP

Jeg syntes selv, det var for dårligt at gå død med TPTK. Det går lidt dårligt for tiden, så det er godt at få lidt respons på sit spil.

17-01-2007 22:06 #9| 0

Loki,
Når du byder turn sådan her, skal du have en plan for resten af hånden. Du kan ikke bette 33 og dermed efterlade dig 1:5, hvis villain skubber og så folde.

Preflop. Ok bare at calle. Bordet er tørt, villain åbner UTG. Jeg ser dog et 3-bet som supperior, såfremt du spiller betydeligt bedre end villian postflop.

Flop: Lead er mit default. Men det skal hænge sammen med resten af dit spil. Leader du intet, gir det ingen mening at fortælle dig at du skal leade her. Det afhænger af din overall game-plan og aggresionsniveau.

Turn:
Check. Du får action fra en meget snæver range du er foran til, og betaler villain af hver gang du er crushed.

17-01-2007 22:12 #10| 0

Jeg caller preflop med mindre der er noget metagame at bygge videre på/ andet der gør et raise bedre
På floppet kan jeg godt finde på at checkcalle, da jeg ikke rigtigt frygter andet end en konge på turn - herved holder vi potten lille.
Turn checkcaller jeg ofte også, og så kan jeg godt finde på at sende et mindre valuebet afsted på river - dette kan så ligne et busted draw eller andet sjov, da villian har svært ved at sætte mig på TPTK... alt i alt, vil jeg forsøge at holde potten lille og få et billigt showdown mod en ukendt villian.

17-01-2007 22:23 #11| 0
OP

hilberado,
generelt leader jeg meget - specielt i unraised pots. Men også hvis jeg føler, at floppet ikke har ramt villain, med draws og sets. Faktisk benytter jeg måske for lidt check raise, jeg ved det ikke helt.

Jeg tror ikke jeg er helt klar til at 3-bette AQ i blinds imod UTG raiser.

Turn: ok så du check caller?

17-01-2007 22:29 #12| 0
OP

kasperoviz,
meget passivt, men også interessant at se muligheden i anderledes plays.

17-01-2007 23:42 #13| 0

Loki,
Godt at du leader meget. En af problemerne med at CR det flop er at villain ofte smider en del hænder du kunne have fået mere value fra.

"Jeg tror ikke jeg er helt klar til at 3-bette AQ i blinds imod UTG raiser. "
Hvilket er helt iorden. Jeg er heller ikke engang sikker på du i længden vil tjene meget mere på dette anyways.

Mht. turn. Nej ik check-caller. C/F, B/C eller CRAI. Med 100bb stack kan du ik calle turn og folde river, når du inflater potten på flop. Siden han ikke 3 better dig på dét flop, hælder jeg mest til at B/C.

18-01-2007 10:27 #14| 0

3-bet pre.

Lead flop i stedet for CR. Hvis du vil ud at raise floppet, så lead og 3-bet AI bagefer..

Call turn

18-01-2007 10:39 #15| 0

At c/r dette board med AQ er IMO vejen til at bede om problemer! Lead, lead og lead! Jeg tror jeg følger readet, og c/f turn, det ligner set eller overpar.

Som der tidligere er sagt, kan du ikke leade for 33 og efterlade dig med så gode odds, for dernæst at blive i tvivl.

Hvis bordet er tørt, er det rimelig dumt at 3-bette en UTG raiser, for så kommer du i problemer, når du skal ud og contbette et Q højt flop. Det giver dig også en svær beslutning, såfremt Villian caller flop og turn siger blank.

18-01-2007 12:46 #16| 0

Jeg er ikke vild med dit flop checkraise. Jeg kan bedre lide at leade eller check calle og leade turn. PF er ok mod en UTG raiser på 100nl som du ikke kender noget til.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar