AT TPTK oop dårligt spot NL100

#1| 0

Hej PN

Syntes selv jeg kommer i en rigtig dårlig situationen i denne hånd.

Eff. stacks 120$
Villian1 26/18/3 3bet 4%, cbet 81% over 500 hands. Villian virker som en ok sane spiller.
Villian2 unknown lige sat sig, 100$.

Fold preflop er den lette løsning(måske rette) og burde nok os være gjort oop med sådan en hånd, som ofte er domineret. Men villian åbner light i LP og er heller ikke vild med et reraise.
Syntes bare generelt jeg får spillet denne hånd dårligt, så skyd løs med ALT kritik.

Hero AT
Preflop: utg folds, Co folds, villian1 raise to 3,5 Btn, hero calls sb, Villian2 calls BB.

Flop: 37T(10,5)
Hero checks, villian 2 chekcs, Villian1 bets 7$, hero raises to 21, Villian2 folds, Villian1 calls.

Turn 8 (52,5$)
Hero chekcs, villian bets 28$, hero? villian efterlader sig med 67,5$.

Tanker: Jeg går efter at checkraise flop da villian cbetter 81%, men da han caller og efterfølgende better turn er det ikke meget vi slår og hans range er en stor del overpar og sets. Men fold turn virker omendt lidt weakt med TPTK.

Shoot!

06-08-2009 15:52 #2| 0

Hmmm.

Jeg folder nok preflop. Hvis jeg skal spille ATo OOP, så skal villain være væsentligt mindre sane end relativt fornuftige 26/18/3.

Som spillet, så kan jeg ikke følge din argumentation for CR. Jeg kan sagtens forstå du gerne vil have villian til at c-bette, men hvorfor skræmme hans skrammel væk, når du vil folde hver gang han caller dig?

Jeg betaler flop og reevaluerer turn, men ja. Du sætter dig selv i et dumt spot ved at spille oop mod en sane villain, med en lortehandske, med klamme negative implied odds. Me no like.

MVH Skod

06-08-2009 16:00 #3| 0

Hmm preflop er lidt hips som haps.. Jeg tror det bedste er at folde her netop da vi er oop med en lorte hands mod en fornuftig villain som skod selv skriver..

Floppet leader eller c/c jeg, fordi jeg selv har fundet ud af, at jeg er tilbøjelig til, at skabe store pots oop med marginal hands..
Herefter vil jeg nok check alle turns og evaluere villain om jeg kalder igen..

Kan godt li reads i disse spots, der fortæller mig om villain kan skyde her med 9T, 99, A8 eller lignende hænder..

Som spiller folder jeg nok turn..

06-08-2009 16:23 #4| 0

Hvad er hans steal og fold to 3bet? Jeg kan bedre lide at 3bette eller folde AT. AJ-AQ synes jeg er bedre kandidater til at calle OOP.

Synes det er bedre at vælge andre pots hvor du kan CR bluffe end det her hvor du faktisk rammer pænt.
Tror også jeg c/c eller leader floppet.
Som spillet leader jeg turn da jeg tror hans range er, efter han
caller dit CR, noget ala følgende hvis vi endda er ret pessimistiske:

JT,QT,KT,89,77,TT,QQ,JJ,KK,AA,99,A8,T9,98,33,T8.

Mod den range har du 51% og med en masse døde penge i puljen leader jeg turn og stakker nok af, selvom den er close, medmindre timing tells eller noget andet får mig til at tro modsat.

06-08-2009 20:24 #5| 0

@skod
Syntes bare hånden bliver svært at spille på alle J,Q,K turns og ville gerne vide hvor jeg stod i hånden, men tror det er at foretrække at bette ud eller CC.

@Perbaad
Hælder os til et fold turn, som spillet.

@kidofpoker
fold 3bet 29% att to steal 30%.
Tror godt du kan fjerne JT,QT,KT,89 T9,T8 fra villian, de er i hvertfald en meget lille del med den dynamik der var og ovenstående read. Dermed mener jeg turn er et fold som spillet og foretrækker at leade ud eller CC flop og reevaluerer turn.

07-08-2009 12:27 #6| 0

Jeg synes det er meget væsentligt at kende hans "raise first in" fra BTN. Hvis den er høj synes jeg det er ok at calle preflop.

Flop vil jeg leade eller c/c.

07-08-2009 13:49 #7| 0

Tror aldrig jeg caller preflop.

Hvis han er en bandit fra knappen/CO så 3better jeg eller smider jeg bare.

Hvis den er spillet med et call preflop så C/C jeg floppet og reevaluere turn.

Hvis jeg endelig CR floppet, så leader jeg turn og betaler selvf. et rest.

Din linie er netop hvad du er, TP som inderst inde ikke vil stakke af.

Sugeren

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar